ادعای فوت یک دانش آموز در مسمومیت های سریالی مدارس؛ کارو پشابادی کیست؟

ادعای فوت یک دانش آموز در مسمومیت های سریالی مدارس؛ کارو پشابادی کیست؟

ادعاها درباره ی جان باختن یک پسر نوجوان به نام کارو پشابادی در جریان مسمومیت های سریالی اخیر رخ داده در مدارس کشور، واکنش پدر این دانش آموز و اداره آموزش و پرورش را به دنبال داشته است.

در روزهای گذشته برخی منابع خبری مدعی شدند کارو پشابادی، نوجوان ۱۶ ساله ی اهل روستای پشاوه از توابع شهرستان کامیاران در استان کردستان که در شهر قدس تهران مشغول به تحصیل بود، اواخر اسفند ماه سال گذشته به دنبال وقوع مسمومیت گسترده در مدرسه ی محل تحصیلش در بیمارستان بستری شد و پس از گذشت نزدیک به سه هفته روز جمعه ۱۸ فروردین بر اثر عوارض ناشی از مسمومیت جان خود را از دست داد.

علت فوت کارو پشابادی

واکنش خانواده کارو پشابادی

پدر کارو پشابادی در گفتگو با خبرنگار «شبکه شرق»، این خبر را تکذیب کرده و گفته است: «این خبر دروغ است. بچه من مشکل روده و نارسایی کلیه داشت و ناگهان ایست قلبی کرد. جان باختن او هیچ ربطی به مدرسه ندارد.من نمی‌دانم این خبر از کجا منتشر شد. همین که اعلامیه کارو در کانال گذاشته شد، این خبر هم پخش شد. از اطلاعات کردستان هم پیش ما آمدند و من گفتم این خبر دروغ است. بچه من را خدا به من داده بود و دیروز خدا از من گرفت.»

خبرگزاری فارس نیز این خبر را «دروغ پردازی جدید ضد انقلاب» خوانده و در مطلبی در این رابطه نوشته:

جان باختن یک پسر نوجوان بر اثر بیماری در بیمارستان میلاد تهران بهانه‌ای شد تا رسانه‌های ضدانقلاب یکبار دیگر در ادامه سناریوی کشته‌سازی خود، بر روی مرگ این دانش آموز موج‌سواری کنند.

کارو پشابادی نوجوان اهل روستای پشاباد استان کردستان و ساکن شهرقدس تهران بر اثر بیماری روده و نارسایی کلیوی، در روز ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ توسط خانواده اش به بیمارستان میلاد مراجعه کرده و در بیمارستان بستری می‌شود.

این دانش آموز در روز ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ به علت بیماری در بیمارستان فوت می‌کند اما رسانه‌های ضدانقلاب، در ادامه دروغ های قبلی، علت فوت این نوجوان را مسمومیت و گازگرفتگی در مدرسه‌ در روز ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ عنوان کرده‌اند.

واکنش آموزش و پرورش

انتشار این خبر با واکنش اداره آموزش و پرورش استان تهران نیز مواجه شد.

مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در رابطه با این موضوع اظهار کرد: این دانش‌آموز در منزل ناخوش احوال شده و به بیمارستان میلاد منتقل و بستری می‌شود.

وی گفت: پس از تعطیلات نوروز و بازگشایی مدارس، پدر این دانش‌آموز دلیل غیبت فرزندش را به مسؤولان مدرسه، بیماری عنوان کرده و به دلیل اینکه فرزندش امکان حضور در مدرسه را ندارد، از معلمان می‌خواهد تا محتوای آموزشی را در اختیار او قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: این دانش‌آموز چند روز بعد و در روز هجدهم فروردین ماه به علت بیماری روده‌ای و کلیوی در بیمارستان فوت می‌کند.

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران همچنین با صدور اطلاعیه‌ای بیماری روده و نارسایی کلیوی را علت فوت دانش‌آموز کارو پشابادی در بیمارستان میلاد تهران عنوان کرد.

متن اطلاعیه به شرح دیل است:

با تسلیت به خانواده دانش‌آموز کارو پشابادی، علت فوت دانش‌آموز دبیرستان شهید عالمی شهرستان قدس، بیماری روده و نارسایی کلیوی است و در این مدت، حضوری در مدرسه نداشته و در بیمارستان میلاد بستری بوده است.

در روز ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ کارو پشابادی دانش‌آموز اصالتاً کردستانی ساکن شهرستان قدس به علت کسالت و دل‌درد با مراجعه به بیمارستان میلاد تهران توسط پزشکان معاینه و به علت عارضه روده بستری می‌شود.

پس از بستری شدن در بیمارستان، نارسایی کلیوی هم مزید بر عوارض بیماری کارو می‌شود و پس از گذشت حدود ۲۰ روز، متاسفانه در تاریخ ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ کارو عزیز در بیمارستان از دنیا می‌رود.

بر اساس این گزارش، بیشتر روزهای بستری کارو در زمان تعطیلات نوروزی بوده و بر اساس مستندات موجود، پدر کارو نیز پس از ۱۴ فروردین ماه همزمان با آغاز به کار فعالیت حضوری مدارس، در تماسی با مسؤولان مدرسه، علت غیبت‌ فرزندش را بیماری عنوان کرده و پیگیر تکالیف وی می‌شود.

لازم به ذکر است، پیش از این هم در تاریخ‌های ۲۷ و ۲۸ اسفند و روزهای قبل از آن نیز هیچ گزارشی مبنی بر بی‌حالی دانش‌آموزان دبیرستان شهید عالمی شهرستان قدس گزارش نشده است.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود