«رونی کلمن» بدنساز افسانه ای حالا کجاست و چه می کند؟

«رونی کلمن» بدنساز افسانه ای حالا کجاست و چه می کند؟

رونی کلمن بدنساز اسطوره ای در اواخر دهه ی ۱۹۹۰ و اوایل دهه ی ۲۰۰۰ چهره ای مشهور در عرصه ی بندسازی بود. او به دلیل قدرت و عملکرد فوق العاده اش، یکی از قوی تری بدنسازان تاریخ شناخته می شود. اما او پس از سال ها موفقیت، دیگر در صحنه ی عمومی دیده نشد. حالا می خواهیم بدانیم او کجاست و چه می کند.

سرنوشت رونی کلمن چه شد؟

رونی کلمن بعد از آخرین مسابقه اش در مستر المپیای سال ۲۰۰۷ با مشکل پشت درد شدیدی دست به گریبان بوده است. او تا پیش از آخرین مسابقه اش درباره ی دردی که یک دهه او را درگیر خود ساخته بود، صحبتی نکرده بود. ده سال پیش از آن یک پزشک به او توصیه کرده بود تحت عمل جراحی ستون فقرات قرار گیرد اما کلمن عملش را به تعویق انداخت، قهرمانی مستر المپیا را از خود کرد، تا اینکه بلاخره به دنبال درمان رفت.

بعد از اولین جراحی، کلمن با عوارضی چالش برانگیز مواجه شد که سرآغاز چندین عمل جراحی دیگر بود که هیچ کدام آن ها هم مشکل او را برطرف نکردند. در سال ۲۰۱۴، کلمن تحت یک جراحی تعویض مفصل لگن قرار گرفت، گامی مهم برای کاهش دردی که جسم او متحمل شده بود. با این حال، چالش های پیش بینی نشده ای در سال ۲۰۱۵ در انتظار کلمن بود. او بعد از یک سفر هوایی طولانی، با پشت درد شدیدی مواجه شد، تا حدی که او دو روز بعد برای راه رفتن نیازمند عصای زیر بغل شد. بعد از بازگشتش به لس آنجلس، تحت یک عمل پشت ۱۳ ساعته قرار گرفت که در دسامبر ۲۰۱۵ انجام شد و سرآغاز سیر نزولی سلامتش بود.

سال ۲۰۱۸ برای رونی کلن با مجموعه ای از چالش های پزشکی آغاز شد، ۳ عمل ستون فقرات که همگی در همان دوره انجام شدند. بعد از سویمن جراحی او در سال ۲۰۱۸، کلمن در مصاحبه ای از عوارضی که این جراحی ها به جسمش وارد ساخته بود، صحبت کرد.

او در این مصاحبه گفت: «نمی دانم که باز دوباره می توانم بدون عصای زیر بغل راه بروم یا نه، چون با این همه جراحی صدماتت خیلی زیادی به بدنم زده ام. خیلی از آن ها به خاطر نحوه ی انجام جراحی بوده. جراح سه عمل آخرم واقعاً بد بود و صدمه ی خیلی زیادی به بدنم زد. بنابراین نمی دانم که باز هم می توانم راه بروم یا نه. ولی فکر می کنم اگر جراح این عمل ها را درست انجام داده بود، خیلی وقت پیش دوبار سر پا شده بودم. آن جراح همه کاری رویم انجام داد و طوری بود که انگار فقط دنبال پول گرفتن بود. چون برای هر جراحی بین ۳۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دلار داده ام. ۳ جراحی آخریم نزدیک ۲ میلیون دلار شد.»

مشکلات اما برای کلمن به همانجا محدود نشد. او در سال ۲۰۲۰، به دنبال شکستگی یک سوکت، برای دومین بار تحت عمل جراحی تعویض مفصل لگن قرار گرفت. با احتساب این عمل، تعداد جراحی های کلمن به ۱۳ عدد رسید: ۲ عمل لگن، ۲ عمل گردن و ۹ عمل پشت. همه ی ۲۵ دیسک ستون فقراتش تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

علیرغم آسیب ها و عمل های جراحی طاقت فرسایی که کلمن تحت آن ها قرار گرفت، او با صبوری با چالش های خود مواجه شده و آنچه بر او گذشته است را با دیگران به اشتراک گذاشته تا الهام بخش آن ها شود و بر از خود گذشتگی هایش برای موفقیت های ورزشی خود تأکید کند.

با این حال، سابقه ی صدمات جسمانی او به دوران نوجوانی اش بازمی گردد

رونی کلمن اولین پشت درد خود در سن ۱۷ سالگی تجربه کرد، زمانی که در یک مسابقه ی پاورلیفتینگ یک اسکات ۲۲۰ کیلوگرم انجام داد. او خود در اینباره گفته: «یک دفعه یک صدای تق آمد. فوراً یک درد شدید و برق آسا به کمرم زد و تمام پشتم را سوزاند.»

بعد از انجام مکرر اسکات ۲۷۰ کیلوگرم در سال ۱۹۹۷، یکی از دیسک های ستون فقراتش بیرون زد. او خود در اینباره گفته: «با اینکه خیلی مراقب بودم و دست کم هفته ای یک بار هم پیش متخصص ستون فقرات می رفتم، بالاخره وقتش که شد همه ی صدماتی که در زمین فوتبال و در تیم پاورلیفیتنگ دیده بودم تشدید شد و گریبانم را گرفت.»

مشکلات جسمانی او را از علاقه اش دور نکرد

رونی کلمن حالا به دلیل ضعف پاهایش که ناشی از آسیب دیدگی عصب های پشت او است، برای طی مسافت های کوتاه از عصای زیر بغل استفاده می کند. علیرغم این چالش ها او هنوز هم به طور مرتب با وزنه های سبک تر ورزش می کند و رژیم غذایی بدنسازها را دارد، البته با ۳ وعده ی غذایی در روز. کلمن که حالا ۵۹ سال دارد، در کنار زندگی خانوادگی اش، یک برند تولید مکمل های تغذیه ای موفق دارد.

او در مصاحبه ای درباره ی ادامه دادنش به وزنه زدن علیرغم جراحی های متعددش، آن را تعهدی تزلزل ناپذیر توصیف کرد. کلمن تأکید کرد که انجام کار مورد علاقه اش به او شادی می بخشد، حتی با وجود داشتن دردی مداوم. او علیرغم مشکلات جسمی اش اراده ی خود را حفظ کرده و تأکید دارد که تا جایی که بتواند به علاقه اش، یعنی بدنسازی خواهد پرداخت.

رونی کلمن مشکلات و دردهای جسمانی اش را پذیرفته اما اعتقاد دارد که دنبال کردن علاقه اش به او قدرت ادامه دادن می دهد و برایش مایه تسلی و هدف می سازد. کلمن برای تسکین درد خود و به دست آوردن دوباره ی قدرت حرکت، از سال ۲۰۲۰ تحت درمان سلول های بنیادی و اکسیژن درمانی قرار گرفته است.

او در اینستاگرامش ابراز امیدواری کرده و نوشته است: «تا زمانی که برنامه داشته باشم، شانس دارم. تا زمانی که زنده باشم، شانس دوام آوردن و غلبه به این مشکل را دارم.»

علیرغم از سر گذراندن چالش های متعدد، رونی کلمن قوی و خوش بین مانده است و تمرکز خود را بر روی احتمالات پیش رو گذاشته است.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود