برای چاقی صورت چه میوه هایی را بخوریم؟

برای چاقی صورت چه میوه هایی را بخوریم؟

میوه‌ها خوراکی‌های سالم و لذیذی هستند که برخی از انواع آنها به واسطه کالری بالا می‌توانند در چاقی صورت و بدن موثر واقع شوند.

نزدیک به ۲ میلیارد نفر در جهان از اضافه وزن و چاقی و حدود نیم میلیارد نفر از لاغری رنج می‌برند. همان‌طور که می‌بینید، تعداد افراد لاغر هم کم نیست! بسیاری از افراد تلاش می‌کنند که حتی یک کیلو به وزن خود اضافه کنند و هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیرند.

در این میان هستند افرادی که چندان چاق شدن بدن برایشان مهم نیست و فقط به دنبال این هستند که صورتشان کمی پرتر و چاق‌تر به نظر برسد. مصرف برخی غذاهای مضر مثل فست فودها می‌تواند خیلی زود شما را چاق کند؛ اما واقعاً ارزش دارد؟ ما در این مقاله بهترین میوه ها برای چاقی صورت را به شما معرفی می‌کنیم تا یک افزایش وزن سالم را تجربه کنید.

انبه برای چاقی صورت

یکی از بهترین میوه‌ها برای چاقی صورت، انبه است. انبه یک میوه گرمسیری با رنگ نارنجی جذاب است که آن را خواستنی می‌کند. یک عدد انبه با سایز متوسط حدود ۱۵۰ کالری دارد. محتوای این کالری در درجه اول از کربوهیدرات‌هایی که قند طبیعی هستند، به دست می‌آید.

بنابراین هیچ ضرری برای شما نخواهد داشت. این میوه را منبع ویتامین C و A می‌توان دانست که هر دو برای سلامت پوست مفید هستند. پس با این میوه نه‌تنها به چاقی صورت خود کمک می‌کنید، بلکه سلامت پوست را هم بهبود می‌بخشید.

اگر به دنبال چاقی صورت هستید، باید بدانید که محال است بتوانید با مصرف مواد غذایی کاری کنید که فقط صورتتان چاق شود و بدنتان بدون تغییر باقی بماند. حتی قرص چاقی که فقط مخصوص چاق شدن صورت باشد نیز وجود ندارد. چاق شدن زمانی اتفاق می‌افتد که کالری دریافتی شما از مقدار کالری که می‌سوزانید بیشتر باشد. وزنی که اضافه می‌کنید تقریبا به صورت مساوی در اعضای بدن شما پخش خواهد شد؛ نه فقط در صورت یا بخش دیگری از بدن.

آووکادو برای چاق شدن صورت

از بهترین میوه ها برای چاقی صورت می‌توان به آووکادو اشاره کرد. اگر به دنبال یک میوه پرچرب هستید که چربی‌های مفید را در خود جای داده باشد، حتما آووکادو را انتخاب کنید. یک عدد آووکادو به طور متوسط ۳۰۰ کالری دارد. آووکادو را یکی از پرکالری‌ترین میوه‌ها می‌توان دانست.

این میوه را نه تنها به عنوان یکی از بهترین میوه ها برای چاقی صورت می‌توان معرفی کرد بلکه برای سلامت قلب نیز می‌توان از آن بهره گرفت. ویتامین K، ویتامین E، ویتامین C، پتاسیم و فولات را به وفور در این میوه پرکالری می‌توان یافت.

موز بخورید تا صورتتان چاق شود

موز یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها در جهان است که از جمله بهترین میوه ها برای چاقی صورت نیز می‌تواند به حساب آید. افزایش وزنی سالم را به کمک موز می‌توانید تجربه کنید. یک عدد موز با سایز متوسط حدودا ۱۱۰ کالری دارد و این کالری به کربوهیدرات‌ها به ویژه قندهای طبیعی مانند گلوکز، فروکتوز و ساکارز مربوط می‌شود که همه آنها بی‌ضرر هستند.

ویتامین C، ویتامین B6 و مواد معدنی مهم مانند منیزیم، منگنز و پتاسیم را در موز به وفور می‌توانید بیابید. برای کمک به چاق شدن صورت و بدن مصرف روزانه ۱ عدد موز را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اگر می‌خواهید تاثیر موز در چاقی بیشتر شود، آن را در قالب شیر موز یا معجون مورد استفاده قرار دهید.

چاق شدن صورت با انجیر

انجیر میوه‌ای شیرین و غنی از مواد مغذی است که مصرف آن را به عنوان یکی از بهترین میوه ها برای چاق شدن صورت به شما پیشنهاد می‌دهیم. البته برای کمک به چاقی صورت، انجیر خشک بهتر از انجیر تازه می‌تواند باشد. یک عدد انجیر خشک به طور متوسط ۲۰ تا ۲۵ کالری دارد و کالری آن عمدتا از کربوهیدرات‌ها یعنی قندهای طبیعی مثل فروکتوز و گلوکز به دست می‌آید. انجیر منبع غنی فیبر است و غنی از ویتامین‌های K، B6 و B2 و مواد معدنی مثل منیزیم، کلسیم و آهن به شمار می‌آید.

نارگیل برای چاق شدن صورت

از بهترین میوه ها برای چاقی صورت به نارگیل می‌توانیم اشاره کنیم که سرشار از چربی‌های مفید است. هر ۱۰۰ گرم نارگیل ۳۵۴ کالری دارد؛ بنابراین این میوه برای کمک به چاقی می‌تواند ایده‌آل باشد. از دیگر فواید نارگیل می‌توان به تقویت سیستم ایمنی، کمک به حفظ سلامت قلب و بهبود عملکرد روده‌ها در دستگاه گوارش اشاره کرد.

نارگیل به واسطه کالری بالایی که دارد یکی از بهترین میوه ها برای چاقی صورت می‌تواند باشد. از نارگیل بیش از حد نباید استفاده شود. وقتی نارگیل را باز می‌کنید، به منظور کمک به ارتقا سلامت بدن و چاقی صورت حتما شیر نارگیل را هم بنوشید.

تاثیر انگور در چاقی صورت

برای چاقی صورت چه بخوریم؟ انگور از بهترین میوه ها برای چاقی صورت می‌تواند باشد. آنچه شما برای چاق شدن به آن نیاز دارید و به وفور در انگور یافت می‌شود، کربوهیدرات است. هر ۱۰۰ گرم انگور حدودا معادل ۵۰ کالری دارد. از این رو برای کمک به افزایش وزن، میوه ایده‌آلی می‌تواند باشد. دقت داشته باشید که مصرف بیش از حد انگور می‌تواند منجر به افزایش قند خون شود؛ بنابراین در حد تعادل باید از این میوه لذیذ استفاده کنید.

انگور، انواع مختلفی دارد و به ویژه انگور قرمز دارای قند بالایی است. این میوه سرشار از رسوراترول بوده که یک آنتی اکسیدان قوی به شمار آمده و به حفظ سلامت پوست، عملکرد صحیح قلب و عروق و پیشگیری از بیماری‌هایی مثل سرطان کمک می‌کند. کالری بالای انگور باعث می‌شود که یکی از بهترین میوه ها برای چاقی صورت و بدن باشد. هرگز در مصرف انگور زیاده‌روی نکنید.

منبع: راهنماتو

منبع: rahnamato
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • Gj اسفند ۱۰, ۱۴۰۲

    نزدیک به ۲ میلیارد نفر در جهان از اضافه وزن و چاقی و حدود نیم میلیون نفر از لاغری رنج می‌برند.
    فکر میکنم منظور نویسنده نیم میلیارد بوده

  • مجید قاسمی اسفند ۱۶, ۱۴۰۲

    سلام کاتب لطفا یک میوه ارزون هم اسم می بردی

  • محمد اسفند ۱۶, ۱۴۰۲

    چت