بهترین عطرهای هرمس | معرفی ۶ عطر هرمس مردانه و زنانه

بهترین عطرهای هرمس | معرفی ۶ عطر هرمس مردانه و زنانه

برند هرمس در قرن ۱۹ میلادی، توسط تری هرمس در فرانسه پایه گذاری شد، تا اکسسوری‌های مخصوص به کالسکه‌ها و درشکه‌های قدیمی را تامین کند. اما رفته رفته این برند آوازه ویژ‌ه‌ای در فرانسه برای خود رقم زد و کم‌کم با مشهور شدن در سطح اروپا، تولید محصولات دیگر را نیز آغاز کرد و بالاخره شهرت آن به سطح جهانی رسید. هم‌اکنون برند هرمس به کیف‌های چرم، اکسسوری‌هایی مثل ساعت و همچنین عطر و ادکلن معروف است.

ادکلن‌های برند هرمس

عطر و ادکلن از جمله تازه‌ترین محصولات ارائه شده توسط برند هرمس هستند که صد و خرده‌ای سال پس از تاسیس این شرکت، پا به عرصه تولیدات آن گذاشتند. برند هرمس از سال ۱۹۶۱ شروع به تولید عطر و ادکلن کرد و به خاطر محبوبیتی که از قبل بهم زده بود، خیلی زود موفق شد در این زمینه نیز نامی از خود به جای بگذارد. پارفومی زنانه به اسم “کالیشه” اولین عطر هرمس بود که خیلی زود به شهرت جهانی رسید.

برند هرمس همچنین به استفاده مواد طبیعی در تولید محصولات خود معروف است. از کیف‌ها و اکسسوری‌ها گرفته، تا عطرها و ادکلن‌ها. این مسئله در دوره‌ای از زمان باعث افت فروش عطر و ادکلن برند هرمس شد. دلیل این امر از جهتی اعتراض فعالان محیط زیست و از جهتی دیگر عقیده متخصصان به این بود که با این روش، تنوع در محصولات این برند پایین می‌آید. با این حال مسئولان این برند به پافشاری خود بر روی استفاده از مواد طبیعی ادامه دادند و برای جلوگیری از آسیب به محیط زیست چاره دیگری اندیشیدند و خیلی زود، دوباره به جایگاهی که حق این برند بود بازگشتند.

بهترین عطرهای هرمس

برند هرمس عطرهای بسیار زیادی تولید کرده است، که برخی از آن‌ها در جهان نام‌دار هستند و از جمله محبوب‌ترین عطرهای دنیا به حساب می‌آیند.

۱. تق هرمس ادو تویلت

عطر Terre d’Hermes EDT عطری معتدل، محصول سال ۲۰۰۶ برند هرمس است که در گروه بویایی چوبی ادویه‌ای قرار می‌گیرد. نت‌های به کار رفته در تولید این ادکلن مردانه شامل رایحه پرتقال، گریپ فروت، فلفل، شمعدانیان، لوبان، نعناع هندی، خس خس و سدر می‌باشد. بهترین عطر هرمس با رایحه مرکباتی – چوبی که فروش بسیار زیادی از همان سال تولید داشته است.

عطر تق هرمس ادوتویلت

۲. تویلی د هرمس

Twilly d’Hermes، بهترین عطر هرمس زنانه که در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شده است. این عطر معتدل، رایحه‌ای گلی داشته و فضای آن بسیار خلوت و آرام است. رایحه این عطر در ابتدا نت زنجبیل را با خود به همراه دارد و در ادامه با اضافه شدن عطر گل مریم، به نهایت فضای گلی آرامش بخش خود می‌رسد. در آخر رایحه چوب صندل است که به این عطر ثبات بخشیده و آن را کامل می‌کند.

۳. تق هرمس پارفوم

عطر Terre d’Hermes Parfum نیز مثل نسخه ادو تویلت آن رایحه‌ای چوبی و معتدل داشته و نت‌های مرکبات در آن به خوبی احساس می‌شوند. با این حال نسبت به ادو تویلت رایحه‌ای سنگین و شدیدتر دارد. نت‌های به کار رفته در این عطر برند هرمس عبارت هستند از : پرتقال، گریپ فروت، سنگ آتشزنه، لوبان، خزه درخت بلوط و روایح چوبی.

۴. ژور د هرمس

عطر Jour d’Hermes یک ادکلن زنانه از برند هرمس است ک طبعی خنک و رایحه‌ای گلی – مرکباتی دارد. این عطر شامل نت‌های لیمو ترش، گریپ فروت و آب بوده و در ادامه با ورود ترکیبات سبز، گاردنیای یاسمنی، گل نخود، گل‌های سفید، مشک و روایح چوبی، ترکیب گلی خود را تکمیل می‌کند. بهترین عطر هرمس زنانه با رایحه خنک و ملایم انتخاب بسیاری از خانم‌ها در تمامی گستره‌های سنی برای استفاده در فصول گرم سال بوده است.

عطر ژور د هرمس

۵. تق هرمس او گیوری

عطر Terre d’Hermes Eau Givree از سری عطرهای تق هرمس است، که یکی از جدیدترین نسخه‌های تولید شده از این سری به حساب آمده و در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه شده است. این عطر معتدل، رایحه‌ای مرکباتی و معطر داشته و با این وجود که به عنوان عطری مردانه وارد بازار شده، حال و هوای بسیار بی جنسیتی دارد و می‌توان آن را عطری یونیسکس و مناسب همه جنسیت‌ها دانست. این عطر رایحه نسبتا خلوتی دارد و تنها از نت‌های بالنگ، دانه سرو کوهی، فلفل سیچوان، روایح چوبی و روایح معدنی تشکیل شده است.

۶. هرمس اچ ۲۴

عطر H24 بهترین عطر هرمس مردانه که تولید سال ۲۰۲۱ میلادی است و رایحه‌ای گیاهی و بسیار طبیعی دارد. این عطر به وضوح، برای نشان دادن حمایت و حفظ محیط زیست و طبیعت وارد بازار شده است؛ چرا که علاوه بر رایحه کاملاً گیاهی آن که احساس گشت و گذار در طبیعت را به خوبی منتقل می‌کند، شیشه این عطر از نوع آیرودینامیک است. به این معنی که می‌توان پس از خالی شدن، دوباره آن را پر کرد. با توجه به این‌که بازیافت شیشه در طبیعت مدت زمان بسیار زیادی طول می‌کشد، این امر حرکتی در جهت حفظ محیط زیست اتلاق می‌شود. همچنین بسته‌بندی جعبه این عطر نیز کاملاً بازیافت پذیر است. نت‌های به کار رفته در این عطر شامل سالویا اسکلاریا، نرگس، بوی فلزات و اقاقیای پالیساندر هستند.

عطر هرمس اچ 24

سخن پایانی

فرانسه به عنوان مهد عطر و ادکلن، برندهای عطر بسیار زیادی را در خود پرورانده و از دیر باز تا کنون، در صحنه بازار جهانی نگه داشته است. برند هرمس یکی از همین برندهای مشهور فرانسوی است که عطرها و سایر محصولات آن از آوازه بسیار خوشی بهره مند هستند. در این مطلب شما با چند نمونه از محبوب‌ترین، پرفروش‌ترین و بهترین عطرهای هرمس آشنا شدید؛ دانستن در مورد تاریخچه برندها و ساختار عطرهای تولیدی آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا مناسب‌ترین عطرها را برای خود و عزیزانتان انتخاب کنید و استفاده از آن‌ها برازنده شما باشد.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود