نگاهی به سلفی های دونالد ترامپ جنجالی

نگاهی به سلفی های دونالد ترامپ جنجالی

روزیاتو: بخش سلفی بازهای سرویس چهره های پرتال روزیاتو، شنبه های هر ماه را به مروری بر سلفی های شخصیت های معروف روزگار ما اختصاص داده است که امروز، به سراغ دونالد ترامپ، نامزد جنجالی جمهوری خواهات در رقابت های ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا رفته. با ما همراه باشید.

 

1-w600-h600

(سلفی ترامپ با Steve Carruthers مجری  معروف آمریکا)

 

جنبش فراگیر سلفی بازی، که با حضور اینستاگرام گسترده شد، فقط هنرمندان و ورزشکاران و عامه مردم را با خود درگیر نکرده است. امروزه،جنبش اجتماعی سلفی بازی، تبدیل به فرهنگی رسانه ای برای کمپین های تبلیغاتی شده تا از این رسانه عمومی،برای توسعه دیپلماسی خود استفاده کنند. سلفی بازی، امروزه نقش مهمی در رسانه ای تر شدن چهره های سیاسی دارد. چهره هایی که تلاش می کنند حس نوع دوستی و مردم داری و حمایت از مخاطبان را از طریق سلفی بازی، توسعه دهند. سلفی بازی، برای نامزدهای انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا نیز، یک ابزار مهم تلقی می شود. ابزاری که می کوشد، امتیازهای رقابتی را از حریف در فضای مجازی برباید و زمینه کسب آرای بیش تری را در روز موعود (رای گیری)، فراهم کند.

شاید یکی از جنجالی ترین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در چند دهه اخیر، همین پیرمرد مو طلایی میلیاردر نیویورکی باشد که برج ۱۲۰ طبقه اش، هنوز از بلند ترین برج های نیویورک به شمار می رود. دونالد ترامپ، بساز بفروش معروف و میلیاردر آمریکایی که روزگاری اون را با برنامه های تلویزیونی و مدیریت برنامه هایی مانند Miss World می شناختیم، امروزه از اردوگاه جمهوری خواهان،برای رقابت های انتخابات ریاست جمهوری امریکا در چند ماه آینده، بسیار تلاش می کند.

 

2-w600-h600

(سلفی دونالد ترامپ و همسرش – نقل از شیکاگو تریبون)

 

صحبت های جنجالی ترامپ از توله سگ خطاب کردن روبیو و بچه خطاب کردن باراک اوباما ، محدود کردن سیاه پوست ها تا اخراج مسلمان ها از آمریکا و پاره کردن برجام و آغاز جنگ با کشورهای مخلف دنیا که از دید وی دشمن امنیت ملی این کشور محسوب می شوند، همه و همه چهره ای خشن، جنجالی  و رسانه ای را به آقای ترامپ داده است. ساعتی نیست که CNN، یکی از شبکه های تلویزیونی مورد علاقه ترامپ، خبرهای جنجالی این نامزد خبرساز را منتشر نکند.

3-w600-h600

(کاریکاتورهای جالب ترامپ، معمولا وی را در حالت خشن و بعضا کنار هیلاری نشان می دهد)

 

صحبت های ترامپ، بسیاری از سیاستمداران جهان را به واکنش واداشته و سوال هایی را درباره آینده سیاست خارجی و داخلی آمریکا سر زبان ها و نوک قلم تحلیل گران سیاسی و اجتماعی تداعی کرده است. به هر حال، ترامپ، چهره بساز بفروش و تلویزیونی میلیاردی هست که می کوشد از هر ابزاری برای پیروزی در انتخاباتی تلاش کند که رقیب سر سختی مانند هیلاری کلینتون در اردوگاه دموکرات ها، رقابت سختی را برای وی رقم خواهد زد.

4-w600-h600

(بخشی از کمپین تبلیغاتی دونالد ترامپ با بنرهایی خاص: اکثریت خاموش، برای ترامپ بر می خیزد)

 

ترامپ، در فضای مجازی در چند سال اخیر فعالیت گسترده را در دستور کار قرار داده است و تلاش می کند تا همواره چهره ای غیر قابل پیش بینی از خود را به دنیا منتقل کند. ترامپ اگر چه در کسب و کار ساختمان و بعضا کارهای تلویزیزونی و بورس ، موفقیت ها و تجاربی کسب کرده ، اما در سیاست خارجی و به طور کل، سیاست، تجربه شایسته ای ندارد. سرویس چهره های پرتال روزیاتو، امروز گشتی زده است در دنیای سلفی بازی های این نامزد جنجالی رقابت های ریاست جمهوری ۲۰۱۶.

 

اما پیش از آن، ترامپ کیست؟

درباره ترامپ،خیلی شنیده ایم ودیده ایم. این وضعیت برای شمار زیادی از شهروندان دهکده دیجیتالی امروز که در شبکه های اجتماعی،مرتب درباره وی می خوانند نیز، صادق است. بیش از ۳۴۰ میلیون صفحه در اینترنت، درباره ایشان مطلب منتشر کرده اند که خود نشان دهنده نوع نگاه جهانی به سخنان جنجالی این نامزد است. سازمان تجارت ترامپ که در آدرس trump.com قرار دارد، به طور اجمالی، معرف کسب و کار آقای ترامپ هست. ترامپ اگر چه تا قبل از رقابت های انتخاباتی، خیلی اهل فضای مجازی نبود، اما این روزها، ساعت به ساعت توییتر خود را به روز می کند. این توییتر در نشانی twitter.com/realDonaldTrump در دسترس است و می توانید اظهارت ایشان را مطالعه کنید.

5-w600-h600

(صفحه توییتر دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با ۷.۵ میلیون مخاطب)

 

۳۱ هزار توییت و بیش از ۷.۵ میلیون مخاطب، آماری هست که توییتر ترامپ از مارچ ۲۰۰۹ میلادی، ارائه می کند. توییتر ترامپ،بعضی وقت ها مطالب جالبی را منتشر می کند که برای شناخت ایشان، موثر است. ۲۰ سال پیش، دونالد ترامپ در گفت و گو با اپرا وینفری،مجری مشهور آمریکایی درباره این که آیا نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهید شد، گفت: بله! زمانی که آمریکا شرایط خیلی خیلی بدی پیدا کند!

6-w600-h600

(توییت جدید ترامپ درباره مصاحبه ۲۰ سال پیش با اپرا وینفری)

البته ترامپ برای موفقیت های انتخاباتی از سلفی بازی به عنوان یک جنبش مهم اجتماعی در فضای مجازی به خوبی بهره برده است و با همه قشرهای سنتی و تحصیلاتی جامعه آمریکا سلفی می گیرد. حتی بچه ها.

7-w600-h600

(سلفی های دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا با کودکان در جریان بازدید های تبلیغاتی سال ۲۰۱۵)

 

صفحه ترامپ در اینستاگرام که در آدرس: https://www.instagram.com/realdonaldtrump قرار دارد، بیش از ۶۴۷ پست منتشر کرده و ۱.۳ میلیون مخاطب دارد. نامزد ۷۰ ساله انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، فرزند فرد ترامپ، بساز بفروش معروف آمریکاست. ترامپ ۳ بار ازدواج کرد که هر بار، مدل ها و فعالان رسانه ای، همسر وی بودند. افرادی چون: Ivana Zienkova، Maria Maples و Melania Knauss، از سال ۱۹۷۷ تا ۲۰۰۵، سابقه همسری آقای ترامپ را داشته اند که ۵ فرزند برایش به ارمغان آوردند.

8-w600-h600

(همسران ترامپ، سال های دور،سال های نزدیک  در ۴ قاب)

ثروت ۴.۵ میلیارد دلاری ترامپ، او را در فهرست میلیاردهای فوربس قرار داد. محل زندگی اون در برج ترامپ تاور در منهتن نیویورک هست. نزدیک جایی که وی در آن جا در سال ۱۹۴۶ متولد شد. ترامپ برنامه های تلویزیونی زیادی را اسپانسری کرده که از آن جمله می توان به The Apprentice و چندین برنامه برای NBC اشاره کرد.

9-w600-h600

(تصویری از برج ترامپ در خیابان پنجم نیویورک)

ترامپ را خیلی ها به واسطه حمایت از برنامه ملکه زیبایی در دنیا می شناسند. مسابقه ملکه زیبایی (به انگلیسی: Beauty pageant یا beauty contest) به مسابقاتی گفته می‌شود که براساس زیبایی فیزیکی شرکت کنند گان به آنها امتیاز داده می‌شود و بیشترین امتیاز آور برنده و ملکه زیبایی خوانده می‌شود، اگر چه به عواملی مانند هوش و استعداد نیز امتیاز داده می‌شود. مسابقه زیبایی مردان بادی بیلدینگ نامیده می‌شود. این برنامه ها، منتقدان زیادی داشته است.

در ادامه نگاهی داریم به سلفی های این نامزد جنجالی.

10-w600-h600

(سلفی دونالد ترامپ با مکث کوبر، یکی از دانشجویان دانشگاه Tufts امریکا)

 

11-w600-h600

(سلفی دونالد ترامپ خندان با آقای TED در جریان بازدید از کمپین تبلیغاتی ترامپ)

 

12-w600-h600

(نگاه عجیب در سلفی دونالد ترامپ با یکی از اعضای تیم کمپین تبلیغاتی)

 

13-w600-h600

(سلفی خندان و متعجب دونالد ترامپ با یکی از اعضای تیک تبلیغاتی در واشنگتن)

 

14-w600-h600

(سلفی خندان دونالد ترامپ در دیرستان استیونسون ۲۰۱۵)

 

 

15-w600-h600

(سلفی دونالد ترامپ با یکی از حامیان کمپین تبلیغاتی در بارکلی آمریکا)

 

 

16-w600-h600

(سلفی خندان دونالد ترامپ در مرکز خطوط هوایی آمریکا در تگزاس- سپتامبر ۲۰۱۵)

 

17-w600-h600

(سلفی خیلی خندان دونالد ترامپ با دختر محجبه در دسامبر ۲۰۱۵ با نقل از CNN)

 

18-w600-h600

(سلفی دزدگی  با دونالد ترامپ خندان در کمپین تبلیغاتی)

 

19-w600-h600

(سلفی دونالد ترامپ با شماری از افسران پلیس منجستر)

20-w600-h600

(۹ سلفی مهم ترامپ از دید گوگل)

ترامپ اگر چه به رغم برخی ها،تجربه زیادی در سیاست خارجی ندارد و صحبت های جنجالی می کند، اما کتاب های زیادی درباره کسب و کار نوشته که جالب توجه بوده و برخی به فارسی نیز برگردانده شده است. مخصوصا کتاب art of comeback دونالد ترامپ که رویدادهای پس از ورزشکستی تا تبدل شدن به mogole را اشاره دارد.

 

21-w600-h600

(تصویر ۲ کتاب جدید دونالد ترامپ که معمولا با تصویر خشنی از خود بر روی جلد کتاب نیز همراه می شود)

فهرست کتاب های دونالدترامپ به این شرح است :
Time To Get Tough
The Art of the Deal
The Art of the Comeback
The America We Deserve
The Trump Card: Playing to Win in Work and Life by Ivanka Trump
The Way to the Top
How to Get Rich
Think Like a Billionaire
The Best Golf Advice I Ever Received
Why We Want You To Be Rich
The Best Real Estate Advice I Ever Received
Think Big and Kick Ass
Never Give Up
Think Like a Champion
Midas Touch

درباره کتاب های آقای دونالد ترامپ و موضوعاتی که وی در این کتاب ها به آن اشاره کرده است، در سرویس سبک زندگی، مطالبی ارائه خواهیم کرد.

دنیای سلبریتی ها را از قاب سلفی بخش سلفی بازهای سرویس چهره های پرتال روزیاتو دنبال کنید.

بدون نظر

ورود