۶ ابزار هوشمند خانگی که زندگی را برای شما راحت تر خواهند کرد

۶ ابزار هوشمند خانگی که زندگی را برای شما راحت تر خواهند کرد

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

دنیا روز به روز بیشتر به سمت هوشمند شدن پیش می‌رود و بزرگترین کمپانی‌ها در حال رقابت برای تولید محصولات هوشمندتر و بهتر هستند. اگر از زندگی با ابزارهای هوشمند خانگی لذت می‌برید، خوب است نگاهی به شش وسیله‌ای بیندازید که در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد. این شش وسیله تنها نمونه‌هایی از دنیای وسیع ابزارهای هوشمند امروزی هستند که در خدمت زندگی راحت‌تر قرار دارند.

  • ترموستات هوشمند

یکی از محبوب‌ترین ابزارهای هوشمند خانگی، ترموستات هوشمند است. این وسیله جذاب برای این طراحی شده است که شما هر کاری که دوست دارید با دمای محیط اطرافتان انجام دهید. برای مثال اگر گرمایی هستید، به ترموستات دمای مورد علاقه‌تان را خواهید داد و این دستگاه بالاتر از این دما نخواهد رفت. از طرف دیگر یک ترموستات هوشمند می‌تواند اطلاعات مربوط به فعالیت‌هایی را که در خانه اتفاق می‌افتند دریافت کرده و بر این اساس به تنظیم دما بپردازد. این ابزار هوشمند را می‌توانید از طریق اپلیکیشن مخصوصی که روی گوشی تلفن همراه‌تان نصب کرده‌اید کنترل کنید یا اینکه به طور مستقیم سراغش بروید و دستورات لازم را به آن بدهید. ترموستات هوشمند نه تنها دمای خانه را برای زندگی راحت‌تر شما تنظیم می‌کند؛ بلکه از طریق تنظیم قبض مربوط به انرژی‌های مصرفی هم به اقتصاد خانواده کمک خواهد کرد.

  • لباسشویی هوشمند

ماشین لباسشویی یکی از مهم‌ترین وسایلی است که باید در هر خانه‌ای وجود داشته باشد و اگر هوشمند باشد می‌تواند دنیایی از امکانات را به سوی کاربرهایش روانه کند. ماشین‌های لباسشویی هوشمند معمولا به دو دسته تقسیم می‌شوند، یکی گزینه‌هایی مثل انواع ماشین لباسشویی اسنوا در همین ایران خودمان هستند که خرید آن‌ها مساوی است با امکان دادن برنامه دقیق به ماشین و انتظار برای تحویل دادن لباس‌های تمیز. فرقی هم نمی‌کند که ماشین چند کیلویی باشد، این امکان برای انواع ماشین ۹، ۶، ۷ کیلویی فراهم است.

گروه دیگر ماشین لباسشویی‌های هوشمند پا را از این هم فراتر گذاشته و به شما امکان تنظیم دستگاه را حتی از راه دور و زمانی که در منزل نیستید، خواهد داد. این کار از طریق اپلیکیشنی که روی موبایل شما نصب می‌شود، انجام پذیر است و در حالی که در فروشگاه مشغول خرید خوراکی هستید، اپلیکیشن ماشین لباسشویی هوشمند وضعیت شستشوی لباس‌ها را به شما اعلام خواهد کرد!

  • زنگ هوشمند درب خانه

اگر دوست دارید بدون اینکه از جایتان بلند شوید، ببنید چه کسی پشت در است، زنگ‌های هوشمند برای شما طراحی شده‌اند.

این وسایل جذاب مجهز به دوربین و میکروفن هستند و می‌توانند از طریق اپلیکیشنی که دارند، یک ویدیو از کسی که پشت در خانه قرار گرفته است، برای شما بفرستند؛ حتی وقتی که خانه نیستید!

بعضی از این دستگاه‌ها نیز قابلیت ضبط کردن یک کلیپ کوتاه و ذخیره آنلاین را دارند که به شما اجازه می‌دهد ببینید ملاقات با چه کسانی را از دست داده‌اید. جالب است بدانید زنگ درب‌های شرکت Nest Hello، که در اینجا به طور کامل درباره آن‌ها توضیح داده شده است، حتی به فناوری تشخیص چهره هم مجهز هستند و می‌توانند تشخیص دهند چه کسانی بیشتر به خانه شما رفت و آمد دارند.

  • اسپیکر هوشمند

دنیای قبل و بعد از اسپیکرهای هوشمند یکی نبود و نخواهد شد. یک اسپیکر هوشمند که اولین نمونه آن هوش مصنوعی «الکسا» بود که سال ۲۰۱۴ به دنیا معرفی شد، گزینه‌ای عالی برای عوض کردن حال و هوای خانه شماست.

اسپیکرهای هوشمند علاوه بر اینکه توسط فرمان صوتی شما اداره می‌شوند و موزیک‌ها مورد علاقه‌تان را پخش خواهند کرد، برای گوش دادن به کتاب‌های صوتی هم ایده‌آل هستند. در عین حال می‌توانید از طریق فرمان صوتی به یک اسپیکر هوشمند، از آن بخواهید گزینه مد نظرتان را برایتان جستجو کرده و نتیجه را به شما اعلام کند. چیزی شبیه کاری که سیری روی آیفون برای کاربران انجام می‌دهد.

  • فناوری تشخیص نشتی آب

یکی از اتفاقات اعصاب خرد کنی که می‌تواند بیفتد این است که متوجه شوید دیوار یا کف خانه نم کشیده؛ بدون اینکه حتی متوجه شده باشید چطور چنین اتفاقی افتاده است. نشتی و چکه کردن لوله آب علاوه بر اینکه می‌تواند باعث خرابی ساختمان شود و از این جهت روی دست‌تان خرج بگذارد، منجر به از بین رفتن مقادیر زیادی آب هم می‌شود که هم روی قبض آب خودش را نشان خواهد داد و هم روی محیط زیست. جالب است بدانید تکنولوژی به کمک حل این مشکل هم آمده است.

کافی است مونیتور هوشمند آب را به لوله‌ها نصب کنید و از خدمتی که به شما خواهد کرد، لذت ببرید. این مونیتور با استفاده از تکنولوژی اولترا سونیک نشتی‌ها را تشخیص داده و اطلاعات مربوط به آن‌ها را بلافاصله روی اپ مخصوصی که روی گوشی‌تان نصب شده است، می‌فرستد و به شما هشدار خواهد داد. از این طریق قبل از بزرگ شدن مشکل می‌توانید به آن غلبه کنید.

  • جارو برقی هوشمند

یکی از کارهای وقت‌گیر برای تمیز کردن خانه جارو کشیدن است. این کار علاوه بر اینکه وقت زیادی از شما می‌گیرد، انرژی زیادی هم می‌برد. خوشبختانه جارو برقی‌های هوشمند برای حل این مسئله طراحی شده‌اند و با ارائه انواع امکانات متنوع به کاربران می‌توانند اسباب رضایت خاطرشان را فراهم کنند. برای مثال یک جاروی ساده هوشمند می‌تواند بعد از یک بار استفاده نقشه خانه شما را به طور کامل به خاطر بسپارد و از دفعات بعدی طبق نقشه به تمیز کردن خانه بپردازد. بعضی نمونه‌های این جاروهای هوشمند زمانی که شارژشان کم شود، خودشان به سمت منبع شارژ می‌روند تا به شما زحمت این کار را هم ندهند. به همین دلیل هم طی سال‌های اخیر چه به عنوان یکی از لوازم برقی ضروری در لیست جهیزیه عروس و چه به عنوان یک هدیه جدید به تازه عروس‌ها استقبال از جارو برقی هوشمند زیاد شده است و اصلا بعید نیست تا چند وقت دیگر در ایران هم این گزینه در لیست کامل جهاز عروس قرار بگیرد و جایگزین گزینه‌های قدیمی‌تر شود.

بدون نظر

ورود