نخستین دریافت کننده پیوند صورت، درگذشت

مرگ اولین دریافت کننده پیوند بینی، دهان و چانه

نخستین دریافت کننده پیوند صورت، درگذشت

بر اساس گزارش یکی از بیمارستان های کشور فرانسه، «ایزابل دینویر»، نخستین فردی که در جهان تحت جراحی پیوند صورت قرار گرفته بود، درگذشت.

دینویِر در سال ۲۰۰۵ میلادی به دنبال حمله سگ لابرادور خود هنگامی که در خواب بوده، صورت خود را از دست داده. پیرو این ماجرا و در کمتر از یک سال بعد، او تحت جراحی پیوند صورت قرار گرفت و به موجب این عمل، مورد توجه و تحسین بین المللی واقع شد.

به موجب پیوند یاد شده، وی بینی، دهان و چانه جدید دریافت نمود اما به گفته خودش بدن او هرگز نتوانست به طور کامل با اعضای جدید ارتباط برقرار نماید.

پس از جراحی، دینویر مجبور بود به طور مستمر انواع آنتی بیوتیک ها و تقویت کننده های سیستم ایمنی بدن مصرف نماید تا جسم خود را از گزند هر نوع بیماری در امان نگه دارد. اما در زمستان سال پیش وی مریض گشته و بدنش پیوند پوست جدید را پس زده و باعث شد تا لب های او توان حرکتی خود را از دست بدهند.

به دنبال این رویداد، درمان های ضد پس زدگی که روی فرد یادشده صورت می پذیرفت، نه تنها کارساز نبود بلکه به بستری برای پدیدار گشتن دو نوع سرطان جدید در بدن وی تبدیل گشت.

پیرو این اتفاق های تلخ، دینویر سرانجام در ۲۲ آوریل سال جاری میلادی در سن ۴۹ سالگی جان خود را از دست داد. اما جالب است که از آن زمان تاکنون خبر فوت او در هیچ رسانه ای اعلام نشده بود تا اینکه در روز گذشته، مسوولان بیمارستانی در کشور فرانسه خبر درگذشت وی را گزارش نمودند.

دلیل اینکه چرا این ماجرا تاکنون در بایکوت خبری قرار داشته هنوز معلوم نیست.

منبع: gizmodo
دیجیاتو
بدون نظر

ورود