کتابخانه ملی نیویورک ۲۰ سال قبل از گوگل نقش این موتور جستجو را ایفا می کرده است

کتابخانه ملی نیویورک ۲۰ سال قبل از گوگل نقش این موتور جستجو را ایفا می کرده است

گوگل سبک زندگی انسان ها را تغییر داده؛ در گذشته مردم برای دسترسی به اطلاعات یا باید به سراغ کتاب و مقاله های منتشره شده در آن باب رجوع می کردند یا به سراغ متخصصان رفته و پرسش های خود را مطرح می نمودند.

اما با ورود گوگل و قرار دادن اطلاعات به صورت رایگان در اختیار همه مردم جهان، زندگی شکل ساده تری به خود گرفت و مردم می توانستند در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ پرسش هایشان را پیدا کنند. در واقع می توان گفت این کمپانی آمریکائی با ایده ناب خود و پایگاه داده بسیار گسترده ای که دارد، انقلابی بزرگ در زندگی نوع بشر ایجاد کرد.

اما با تمامی این تفاسیر، همین غول محبوب جست‌وجوهای اینترنتی هم ضعف هایی دارد. به طور مثال، برخی از داده های موردنظر کاربر، چند بخشی هستند و نمی توان آنها را گوگل کرده و به پاسخ موردنیاز دست پیدا کرد. یا اگر تاریخ یا مکان دقیق سوژه دلخواهتان را به خاطر نیاورید، قادر نخواهید بود که آن را جست‌وجو و پیدا کنید.

اما این معضل هنگام صحبت با انسان ها وجود ندارد زیرا در تعاملات انسانی می توان به هر ترتیبی که شده به موضوع مورد نظر دسترسی پیدا کرد. این دقیقا کاری است که کتابخانه عمومی نیویورک انجام می دهد.

بالغ بر ۴۰ سال است که AskNYPL با کمک گرفتن از انواع مقالات، کتاب ها و فایل های صوتی به سوالات مردم پاسخ می دهند. کارمندان این بخش، کارشناس تحقیق بوده و به خوبی می دانند که در کجا باید به دنبال جواب بگردند. گاهی سرعت آنها به قدری بالاست که در کسری از ثانیه می توانند پاسخ فرد را یافته و در اختیارش قرار دهند.

این تیم حرفه ای ۱۰ نفره از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر از دوشنبه تا شنبه پاسخ گوی سوالات مردم هستند.

منبع: mnn
دیجیاتو
بدون نظر

ورود