مردی که با بی ام و ضد گلوله اش توانست ۷۰ نفر را از چنگ داعش نجات دهد

مردی که با بی ام و ضد گلوله اش توانست ۷۰ نفر را از چنگ داعش نجات دهد

هنگامی که آکو عبدالرحمان در منطقه کرکوک عراق تحت حمله شبه نظامیان گروه داعش قرار گرفت، متوجه شد که به حفاظت نیاز دارد. این جنگجوی کرد، تصمیم گرفت یک ماشین زرهی تهیه نموده و از آن استفاده کند، اما دریافت که این کار می تواند نجات زندگی ده ها نفر را با مشکل مواجه سازد و باعث شود که وی نتواند به موفقیت دست یابد. بعد از مقداری جستجو، وی یک دستگاه بی ام دبلیوی ضد گلوله مدل ۱۹۹۰ را با قیمت ۱۰ هزار دلار خریداری نمود.

آقای عبدالرحمان در این رابطه می گوید: “هنگامی که دوستانم این ماشین را دیدند، بسیار خوشحال شدند. ما در خط مقدم نزدیک به کرکوک رانندگی کردیم و هیچ نگرانی از بابت گلوله های داعش و با بمب های کنار جاده نداشتیم.” این فرد ۳۲ ساله همراه با همسر و چهار فرزندش، در ۲۳ کیلومتری جنوب کرکوک زندگی می کند. روز ۲۱ ماه اکتبر، ده ها شبه نظامی داعش، حملات هماهنگی را به این شهر نفت خیز انجام دادند که در طی آن، ۶۴ نفر کشته شده و ۸۶ نفر از داعشی ها به هلاکت رسیدند.

بیش از ۱۰۰ غیر نظامی و نیروی امنیتی زخمی شدند که بسیاری از آن ها به علت حملات پیاپی داعش به حال خود رها شده و برخی دیگر نیز توسط تیراندازان این گروه تروریستی هدف قرار گرفتند. جنگجوی کرد در ادامه اضافه می کند: “من احساس کردم اکنون زمان کمک به مردم است. من یک خودروی ضد گلوله در اختیار داشتم، بنابراین باید وظیفه ام را انجام می دادم.” وی بارها و بارها با ماشینش به سطح شهر رفت و به مجروحان و زخمی ها کمک نمود. داعشی ها ماشین را گلوله باران کردند.

161107170502-kirkuk-bmw-hero-1-exlarge-169-w700

وی با استفاده از وسیله ای که در اختیار داشت، بیش از ۷۰ مجروح را به مکان های امن منتقل کرد و جنازه ها را نیز از معرض حملات دور نگه داشت. در این جریان، خودروی ضد گلوله بیش از ۵۰ بار مورد حمله قرار گرفته و داعش سعی داشته راننده و مجروحان را از بین ببرد.

دکتر نجم الدین کریم مسئول ارشد شهر کرکوک، شخصا از این جنگجوی کرد تشکر کرده و به وی پاداش ۱,۲۰۰,۰۰۰ تومانی اعطا کرده است.

161107170945-kirkuk-bmw-hero-4-exlarge-169-w700

همچنین به نظر می رسد خودروساز آلمانی به وی پیشنهاد داده است که در ازای دادن ماشین قدیمی، یک دستگاه بی ام دبلیوی جدید دریافت کند. ظاهرا این شرکت قصد دارد خودروی گلوله حورده را در دفتر مرکزی اش به نمایش بگذارد. او قصد دارد ماشین را تعمیر نموده و دوباره از آن استفاده کند.

yotiercsljquxnscnz8q

منبع: cnn
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۶ نظر

ورود

  • پارسایی آبان ۱۸, ۱۳۹۵

    ۱۲۰۰۰۰۰ تومان پاداش دادن ؟!!!
    زحمت کشیدن …

    • وحید آبان ۱۹, ۱۳۹۵

      ۱۲۰۰ خخخخخخخخخخخخخخخ
      پول بنزینشم نمیشه چه برسه به تعمیر ماشینش

    • رضا آبان ۱۹, ۱۳۹۵

      یعنی با خواندن کل مقاله فقط این موضوع براتون مهم بود. (معلومه که او این کار رو برای پول انجام نداده.)

  • حسین آبان ۱۹, ۱۳۹۵

    یک میلیون و دویست هزار تومان کمک؟ 😐

  • هیمن آبان ۱۹, ۱۳۹۵

    اووو… بخدا خیلی کُرده…تازه گفته ماشینم رو نمیدم موزه بی ام و، تعمیرش میکنم نگهش میدارم

  • محمد آبان ۱۹, ۱۳۹۵

    دمش گرم!!!