۱۰۰ راه حل و ترفند خلاقانه که کار نگهداری از کودکان را برای والدین ساده تر خواهند کرد [قسمت اول]

۱۰۰ راه حل و ترفند خلاقانه که کار نگهداری از کودکان را برای والدین ساده تر خواهند کرد [قسمت اول]

در این مطلب دو قسمتی قرار است یکصد پیشنهاد و راهکار مناسب و جالب را مشاهده و مطالعه کنید که به سهولت هر چه بیشتر بچه داری برای والدین کمکِ زیادی می کنند.

با این ترفندها، می توانید میزان ریخت و پاش های خانه، غذا نخوردن های کودک، نخوابیدن ها، ترس ها و بسیاری موارد مشابه دیگر را تا حد زیادی کاهش داده و زندگی را برای خودتان به عنوان پدر یا مادر، آسان تر کنید.

در این مطلب با قسمت اول این آموزش همراهمان باشید.

1- برای کم کردن صدای بلندگوهای اسباب بازی کودکان خود، روی خروجی صدا یک لایه چسب بگذارید.
۱- برای کم کردن صدای بلندگوهای اسباب بازی کودکان خود، روی خروجی صدا یک لایه چسب بگذارید.
2- برای اینکه فرزند شما روی همه دیوارهای خانه با خودکار و مداد رنگی، نقش و نگار نکشد، یک رول بزرگ کاغذ بخرید و آن را روی دیوار نصب کنید. در قسمت پایین دیوار که هم قد فرزند شماست، یک قاب خالی نصب کرده و کاغذ را از زیر آن عبور دهید تا کودک درون آن قاب شاهکارهای رنگی خودش را ترسیم کند.
۲- برای اینکه فرزند شما روی همه دیوارهای خانه با خودکار و مداد رنگی، نقش و نگار نکشد، یک رول بزرگ کاغذ بخرید و آن را روی دیوار نصب کنید. در قسمت پایین دیوار که هم قد فرزند شماست، یک قاب خالی نصب کرده و کاغذ را از زیر آن عبور دهید تا کودک درون آن قاب شاهکارهای رنگی خودش را ترسیم کند.
3- قوطی های بستنی لیوانی یا کیک را نگه داشته و آنها را درون یک پایه لیوان گردان قرار دهید و اسباب بازی های ریز فرزند خود را درون آن ها بریزید.
۳- قوطی های بستنی لیوانی یا کیک را نگه داشته و آنها را درون یک پایه لیوان گردان قرار دهید و اسباب بازی های ریز فرزند خود را درون آن ها بریزید.
4- با استفاده از ظرف های غذای مستطیلی برای کودک خود آجرهای برفی ساخته و با همکاری یکدیگر یک خانه برفی بسازید.
۴- با استفاده از ظرف های غذای مستطیلی برای کودک خود آجرهای برفی ساخته و با همکاری یکدیگر یک خانه برفی بسازید.
5- برای اینکه بستنی چوبی کودکتان آب نشده و همه خانه را کثیف نکند، یک کاغذ مافین را از دسته بستنی عبور داده و زیر آن قرار دهید.
۵- برای اینکه بستنی چوبی کودکتان آب نشده و همه خانه را کثیف نکند، یک کاغذ مافین را از دسته بستنی عبور داده و زیر آن قرار دهید.
6- جالب است بدانید که خیار هم دقیقا همین کار را انجام می دهد؛ زیرا باعث می شود بستنی آب شده جذب شود و از ریختن آن روی زمین پیشگیری می کند.
۶- جالب است بدانید که خیار هم دقیقا همین کار را انجام می دهد؛ زیرا باعث می شود بستنی آب شده جذب شود و از ریختن آن روی زمین پیشگیری می کند.
7- به جای اینکه سس را روی هات داگ یا ساندویچ فرزند خود بریزید، آن را در زیر آن بریزید تا از کثیف شدن های زیاد لباس و صورت کودکتان پیشگیری کرده باشید.
۷- به جای اینکه سس را روی هات داگ یا ساندویچ فرزند خود بریزید، آن را در زیر آن بریزید تا از کثیف شدن های زیاد لباس و صورت کودکتان پیشگیری کرده باشید.
8- برای مخفی نگه داشتن خوراکی های خوشمزه و شکلات ها، آنها را درون بسته بندی سبزیجات یا خوراکی هایی قرار دهید که فرزندتان دوست ندارد و هرگز سراغش نمی رود.
۸- برای مخفی نگه داشتن خوراکی های خوشمزه و شکلات ها، آنها را درون بسته بندی سبزیجات یا خوراکی هایی قرار دهید که فرزندتان دوست ندارد و هرگز سراغش نمی رود.
9- اگر کودکی دارید که پوشک یا لباس های خود را در می آورد، لباس هایی بپوشانید که زیپ یا دکمه های آن ها در پشت قرار دارند. یا لباس را برعکس تنش کنید.
۹- اگر کودکی دارید که پوشک یا لباس های خود را در می آورد، لباس هایی بپوشانید که زیپ یا دکمه های آن ها در پشت قرار دارند. یا لباس را برعکس تنش کنید.
10- با یک نوار پلاستیکی که می توانید از بطری های شیر جدا کنید، روی کلید و پریزها را بپوشانید تا کودکان آن ها را خاموش و روشن نکنند.
۱۰- با یک نوار پلاستیکی که می توانید از بطری های شیر جدا کنید، روی کلید و پریزها را بپوشانید تا کودکان آن ها را خاموش و روشن نکنند.
11- از نی برای جدا کردن ساقه و برگ های توت فرنگی استفاده کنید.
۱۱- از نی برای جدا کردن ساقه و برگ های توت فرنگی استفاده کنید.
12- برای مرتب کردن کفش ها و پیشگیری از بی نظمی های جلوی در خانه، یک چوب رختی در پایین دیوار در جلوی در نصب کرده و کفش ها را از آن آویزان کنید.
۱۲- برای مرتب کردن کفش ها و پیشگیری از بی نظمی های جلوی در خانه، یک چوب رختی در پایین دیوار در جلوی در نصب کرده و کفش ها را از آن آویزان کنید.
13- اگر در خانه راه پله دارید، یک آینه در میان پله ها نصب کنید تا هر بار برای چک کردن کودکان و دیدن اینکه در حال انجام چه کاری هستند، لازم نباشد همه پله ها را بالا یا پایین بروید.
۱۳- اگر در خانه راه پله دارید، یک آینه در میان پله ها نصب کنید تا هر بار برای چک کردن کودکان و دیدن اینکه در حال انجام چه کاری هستند، لازم نباشد همه پله ها را بالا یا پایین بروید.
14- ماست را در فریزر بگذارید تا منجمد و شبیه بستنی یخی بشود. به این ترتیب بچه ها آن را دوست داشته و خواهند خورد.
۱۴- ماست را در فریزر بگذارید تا منجمد و شبیه بستنی یخی بشود. به این ترتیب بچه ها آن را دوست داشته و خواهند خورد.
15- کیسه پوشک بچه ها را دور نیندازید، آن ها را به عنوان کیسه سطل زباله اتاق کودک استفاده کنید.
۱۵- کیسه پوشک بچه ها را دور نیندازید، آن ها را به عنوان کیسه سطل زباله اتاق کودک استفاده کنید.
16- از نگهدارنده های آهن ربایی چاقو که در آشپزخانه استفاده می شود، برای سازمان دهی به ماشین های اسباب بازی فرزند خود کمک بگیرید.
۱۶- از نگهدارنده های آهن ربایی چاقو که در آشپزخانه استفاده می شود، برای سازمان دهی به ماشین های اسباب بازی فرزند خود کمک بگیرید.
17- در پشت صندلی کودک یک قلاب چسبی نصب کنید تا پیشبند او را از آن بیاویزید و همیشه در دسترس باشد.
۱۷- در پشت صندلی کودک یک قلاب چسبی نصب کنید تا پیشبند او را از آن بیاویزید و همیشه در دسترس باشد.
18- با استفاده از رول برش پیتزا، پنکیک صبحانه کودکان را به اندازه های کوچک برش دهید.
۱۸- با استفاده از رول برش پیتزا، پنکیک صبحانه کودکان را به اندازه های کوچک برش دهید.
19- در قسمت یقه لباس های یکسره کودکان دو بخش تا شده وجود دارد که با برگرداندن آن ها می توانید لباس را جای اینکه از بالا در بیاورید، از پایین دربیاورید که اگر کودک در لباسش خرابکاری کرده بود، همه بدنش کثیف نشود.
۱۹- در قسمت یقه لباس های یکسره کودکان دو بخش تا شده وجود دارد که با برگرداندن آن ها می توانید لباس را جای اینکه از بالا در بیاورید، از پایین دربیاورید که اگر کودک در لباسش خرابکاری کرده بود، همه بدنش کثیف نشود.
20- از سازمان دهنده های پلاستیکی کفش که در پشت در اتاق یا کمد نصب می شوند، برای نظم دادن به آجرهای لگو یا اسباب بازی های ریز فرزند خود استفاده کنید.
۲۰- از سازمان دهنده های پلاستیکی کفش که در پشت در اتاق یا کمد نصب می شوند، برای نظم دادن به آجرهای لگو یا اسباب بازی های ریز فرزند خود استفاده کنید.
21- برای اینکه کودکان بدانند که کدام کفش را باید به کدام پای خود بپوشانند، یک استیکر را از وسط دو نیم کنید و هر کدام را در بخش داخلی کفش بچسبانید.
۲۱- برای اینکه کودکان بدانند که کدام کفش را باید به کدام پای خود بپوشانند، یک استیکر را از وسط دو نیم کنید و هر کدام را در بخش داخلی کفش بچسبانید.
22- جوراب های کودک خود را درون کیسه مخصوص ماشین لباسشوئی بیندازید و همه را یکجا بشوئید تا لنگه های آن ها گم نشود.
۲۲- جوراب های کودک خود را درون کیسه مخصوص ماشین لباسشوئی بیندازید و همه را یکجا بشوئید تا لنگه های آن ها گم نشود.
23- بخش های مثلثی بالای پاکت های نوشیدنی ها را باز کنید تا در دست گرفتن آن ها برای کودکان راحت تر باشد.
۲۳- بخش های مثلثی بالای پاکت های نوشیدنی ها را باز کنید تا در دست گرفتن آن ها برای کودکان راحت تر باشد.
24- اگر کودکتان از هیولاهای ترسناک موقع خواب می ترسند، یک شیشه اسپری را خالی و تمیز کنید، روی آن با چسب اکلیلی و برچسب های رنگی، نقش و نگار بکشید و به عنوان اسپری هیولاکُش، شب ها قبل از خواب در اتاق او اسپری کنید. با این ترفند، ترس کودک ریخته و راحت می خوابد.
۲۴- اگر کودکتان از هیولاهای ترسناک موقع خواب می ترسند، یک شیشه اسپری را خالی و تمیز کنید، روی آن با چسب اکلیلی و برچسب های رنگی، نقش و نگار بکشید و به عنوان اسپری هیولاکُش، شب ها قبل از خواب در اتاق او اسپری کنید. با این ترفند، ترس کودک ریخته و راحت می خوابد.
26- به منظور پیشگیری از فلاش ناگهانی توالت فرنگی های عمومی و ترسیدن کودکتان، روی سنسور آن یک دستمال کاغذی قرار دهید.
۲۶- به منظور پیشگیری از فلاش ناگهانی توالت فرنگی های عمومی و ترسیدن کودکتان، روی سنسور آن یک دستمال کاغذی قرار دهید.
27- برای اینکه غذاها و میوه هایی که برای فرزند خود می گذارید تازه بمانند، بهتر است از آیس پک استفاده کنید. اما برای اینکه این امر مقرون به صرفه باشد، می توانید یک ابر تمیز را درون زیپ بگ گذاشته و در فریزر قرار دهید تا منجمد شود. در این صورت، اگر فرزندتان آن را گم کرد، برایتان خیلی مهم نخواهد بود.
۲۷- برای اینکه غذاها و میوه هایی که برای فرزند خود می گذارید تازه بمانند، بهتر است از آیس پک استفاده کنید. اما برای اینکه این امر مقرون به صرفه باشد، می توانید یک ابر تمیز را درون زیپ بگ گذاشته و در فریزر قرار دهید تا منجمد شود. در این صورت، اگر فرزندتان آن را گم کرد، برایتان خیلی مهم نخواهد بود.
28- برای اینکه از ریخته شدن آب میوه از لیوان پیشگیری کنید، بهتر است یک لایه کیسه پلاستیکی چسب دار یا سلفون روی لیوان بکشید.
۲۸- برای اینکه از ریخته شدن آب میوه از لیوان پیشگیری کنید، بهتر است یک لایه کیسه پلاستیکی چسب دار یا سلفون روی لیوان بکشید.
29- قوطی های شکلات یا آب نبات بهترین وسیله برای قرار دادن مداد شمعی ها درون آن هستند.
۲۹- قوطی های شکلات یا آب نبات بهترین وسیله برای قرار دادن مداد شمعی ها درون آن هستند.
30- آب میوه های طبیعی و بدون مواد افزودنی را 6 ساعت درون فریزر قرار دهید تا حالت یخمکی به خود بگیرند تا بچه ها بیشتر دوست داشته باشند.
۳۰- آب میوه های طبیعی و بدون مواد افزودنی را ۶ ساعت درون فریزر قرار دهید تا حالت یخمکی به خود بگیرند تا بچه ها بیشتر دوست داشته باشند.
31- می توانید در بالای وان حمام یک میله پلاستیکی مخصوص حمام با پایه های نگهدارنده نصب کرده و با قرار دادن سبدهای پلاستیکی روی آن ها، اسباب بازی های حمام کودکان را درون آن ها سازمان دهی کنید.
۳۱- می توانید در بالای وان حمام یک میله پلاستیکی مخصوص حمام با پایه های نگهدارنده نصب کرده و با قرار دادن سبدهای پلاستیکی روی آن ها، اسباب بازی های حمام کودکان را درون آن ها سازمان دهی کنید.
32- پستانک نوزادان را درون کاسه های پلاستیکی و در دار قرار دهید تا تمیز بمانند.
۳۲- پستانک نوزادان را درون کاسه های پلاستیکی و در دار قرار دهید تا تمیز بمانند.
33- برای اینکه موی عروسک ها ژولیده نشده و به هم گره نخورند، درون یک اسپری کوچک، مخلوطی از نرم کننده پارچه و آب ریخته و روی موها اسپری کنید.
۳۳- برای اینکه موی عروسک ها ژولیده نشده و به هم گره نخورند، درون یک اسپری کوچک، مخلوطی از نرم کننده پارچه و آب ریخته و روی موها اسپری کنید.
34- خوراکی های خوشمزه کودکان را برای اینکه منظم و زیبا دیده شوند، درون جا یخی بریزید.
۳۴- خوراکی های خوشمزه کودکان را برای اینکه منظم و زیبا دیده شوند، درون جا یخی بریزید.
35- اگر وسایل موردنیاز خود را کم می کنید، تصاویر آن ها را روی کاغذ بکشید و از کودکان بخواهید تا آن ها را پیدا کنند.
۳۵- اگر وسایل موردنیاز خود را کم می کنید، تصاویر آن ها را روی کاغذ بکشید و از کودکان بخواهید تا آن ها را پیدا کنند.
36- برای پیشگیری از پمپاژ زیاد مایع دستشویی، بهتر است روی قسمت پخش کننده آن یک تکه آدامس بگذارید.
۳۶- برای پیشگیری از پمپاژ زیاد مایع دستشویی، بهتر است روی قسمت پخش کننده آن یک تکه آدامس بگذارید.
37- اگر دست کودک به شیر دستشویی نمی رسد، از بطری های خالی شامپو کمک بگیرید.
۳۷- اگر دست کودک به شیر دستشویی نمی رسد، از بطری های خالی شامپو کمک بگیرید.
38- برای جمع کردن پولک های رنگی یا دیگر اسباب بازی های ریز می توانید از چسب های پهن استفاده کنید.
۳۸- برای جمع کردن پولک های رنگی یا دیگر اسباب بازی های ریز می توانید از چسب های پهن استفاده کنید.
39- اگر کاغذ خشک کن را روی سینی فر بگذارید یک شب تا صبح بماند، روغن روی آن را کشیده و سپس می توانید آن را بشویید.
۳۹- اگر کاغذ خشک کن را روی سینی فر بگذارید یک شب تا صبح بماند، روغن روی آن را کشیده و سپس می توانید آن را بشویید.
40- برای تشویق کردن کودکان به خوردن تخم مرغ، روی آن ها شکل های خنده دار ترسیم کنید.
۴۰- برای تشویق کردن کودکان به خوردن تخم مرغ، روی آن ها شکل های خنده دار ترسیم کنید.
41- برای اینکه کودکان تمیزتر و راحت تر هندوانه بخورند، آن را به صورت نوارهای باریک و کوتاه برش داده و درون کاسه بریزید.
۴۱- برای اینکه کودکان تمیزتر و راحت تر هندوانه بخورند، آن را به صورت نوارهای باریک و کوتاه برش داده و درون کاسه بریزید.
42- یخمک ها را ایستاده درون فریزر قرار دهید تا پس از یخ زدن یک فضای خالی در بالای آن ها باقی بماند و موقع باز کردن موجب کثیف شدن لباس و زمین نشود.
۴۲- یخمک ها را ایستاده درون فریزر قرار دهید تا پس از یخ زدن یک فضای خالی در بالای آن ها باقی بماند و موقع باز کردن موجب کثیف شدن لباس و زمین نشود.
43- برای اینکه فرزندتان دستمال توالت را هدر ندهد، یک خط برای وی مشخص کنید که نباید بیشتر از آن عبور کند.
۴۳- برای اینکه فرزندتان دستمال توالت را هدر ندهد، یک خط برای وی مشخص کنید که نباید بیشتر از آن عبور کند.
44- وقتی قرار است فرزند شما در مکانی بازی کند که امکان کثیف شدن لباس او زیاد است، یک کیسه سلفون یا کیسه چسبی روی لباسش بکشید و پس از بازی آن را از لباس جدا کنید.
۴۴- وقتی قرار است فرزند شما در مکانی بازی کند که امکان کثیف شدن لباس او زیاد است، یک کیسه سلفون یا کیسه چسبی روی لباسش بکشید و پس از بازی آن را از لباس جدا کنید.
45- برای اینکه در مطب دکتر وقتی در نوبت مانده و منتظر هستید، کودکتان حوصله ش سر نرود و بهانه گیری نکند، می توانید او را روی تخت بیمار بگذارید تا روی کاغذهای یک بار مصرف آن نقاشی کند.
۴۵- برای اینکه در مطب دکتر وقتی در نوبت مانده و منتظر هستید، کودکتان حوصله ش سر نرود و بهانه گیری نکند، می توانید او را روی تخت بیمار بگذارید تا روی کاغذهای یک بار مصرف آن نقاشی کند.
46- برای جمع کردن اکلیل از چسب رولی استفاده کنید.
۴۶- برای جمع کردن اکلیل از چسب رولی استفاده کنید.
47- برای بالا نگه داشتن بطری حباب کودک و پیشگیری از افتادن آن درون مخزن، از یک کلیپس فلزی استفاده کنید.
۴۷- برای بالا نگه داشتن بطری حباب کودک و پیشگیری از افتادن آن درون مخزن، از یک کلیپس فلزی استفاده کنید.
48- از جعبه های بطری ها می توانید برای حمل وسایل پوشک نوزادان بهره بگیرید.
۴۸- از جعبه های بطری ها می توانید برای حمل وسایل پوشک نوزادان بهره بگیرید.
49- از جعبه های پلاستیکی و مقاوم دستمال کاغذی می توانید به عنوان جعبه خوراکی های کودکان نیز استفاده کنید.
۴۹- از جعبه های پلاستیکی و مقاوم دستمال کاغذی می توانید به عنوان جعبه خوراکی های کودکان نیز استفاده کنید.
25- موقع بیرون رفتن از خانه، یک لباس اضافه برای خودتان هم درون کیف وسایل نوزادتان قرار دهید که اگر روی لباستان شیر بالا آورد، بتوانید لباستان را عوض کنید.
۲۵- موقع بیرون رفتن از خانه، یک لباس اضافه برای خودتان هم درون کیف وسایل نوزادتان قرار دهید که اگر روی لباستان شیر بالا آورد، بتوانید لباستان را عوض کنید.
50- برای اینکه حساب و کتاب دقیق مصرف داروی کودک در خاطرتان بماند، با ماژیک روی شیشه دارو تاریخ زده و هر بار پس از مصرف روی آن علامت بزنید.
۵۰- برای اینکه حساب و کتاب دقیق مصرف داروی کودک در خاطرتان بماند، با ماژیک روی شیشه دارو تاریخ زده و هر بار پس از مصرف روی آن علامت بزنید.

منبع: buzzfeed
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • Arash Yazdian مرداد ۳۰, ۱۳۹۶

    پس قسمت دوم کو ؟؟؟
    بیشتر از ۶ ماه گذشته ها !!!
    خیلی جدی منتظر ترجمه قسمت دوم هستم و خیلی هم عجله دارم…..