پیرزن کنگ فو کار؛ بانوی ۹۳ ساله چینی که به راحتی حرکات رزمی را انجام می دهد

پیرزن کنگ فو کار؛ بانوی ۹۳ ساله چینی که به راحتی حرکات رزمی را انجام می دهد

همانطور که می دانید، سن تنها یک عدد است و نباید به آن توجهی داشت. مطلبی که قصد داریم به آن بپردازیم نیز بار دیگر این گفته را ثابت می کند.

«ژانگ هکسیان» بانوی چینی ۹۳ ساله ای است که به ورزش کنگ فو می پردازد و از نظر جسمانی در شرایط خوبی قرار دارد. وی در طول ۸۹ سال تمرین این هنر رزمی، توانسته حرکات زیادی را یاد بگیرد. خانم هکسیان به خاطر آمادگی اش، اخیرا در شبکه های اجتماعی مشهور شده و فیلم کارهای او مدام دست به دست می شود.

برای او، کنک فو بخش اساسی زندگی به شمار می رود. وی در این رابطه اظهار داشته: “من از ۴ سالگی این کار را آغاز کرده ام. کنگ فو یک سنت خانوادگی است و بیش از ۳۰۰ سال است که پیگیری می شود.”

170220090515-kung-fung-granny-2-exlarge-169

این بانو در استان چجیانگ واقع در جنوب شرقی کشور چین زندگی می کند و گفته است که تمام اعضای خانواده اش کنگ فو را فرا گرفته اند. به عقیده خانم ژانگ، ورزش یاد شده می تواند نظم و قدرت را به فرد القا نماید.

وی بیدار شدن های صبح گاهی و تمرین ها در تخت خود و حتی زیر پتو را به یاد می آورد و می گوید: “من در سال ۱۹۲۴ میلادی به دنیا آمدم؛ زمانی که چین با دیگر کشورها در حال جنگ بود. بنابراین کنگ فو برای محافظت از خود نیز گزینه مناسبی به شمار می رفت.”

نوع کونگ فویی که او تمرین می کند، به استان فوجیان باز می گردد و ۱۵ سبک و استیل مختلف را شامل می شود. هر سبک دارای ۳۶ حرکت است و به گفته او، سه سال طول می کشد که فرد یک استیل را یاد بگیرد. سخت ترین بخش از نظر خانم ژانگ، در آغاز راه بوده است:

“سخت ترین بخش، نشستن و خم شدن روی دو زانو به صورت ثابت و پایدار بود، زیرا این کار فشار زیادی به ماهیچه ها وارد می کرد. من حتی نمی توانستم به حمام بروم. ما خانواده فقیری بودیم، بنابراین پس از تمرین هنگامی که گرسنه می شدم، هیچ چیز برای خوردن نداشتیم.”

با این وجود، ژانگ هر روز تمریناتش را حتی در بازنشستگی نیز پیگیری می نمود. او هر روز ۵ صبح بیدار می شد تا به تمریناتش بپردازد. وی علاقه مند بود که از چوب های بامبو برای مبارزه با حریفانش استفاده کند.

170220092320-kung-fu-granny-tease-exlarge-169

علاوه بر پرداختن به کنگ فو، بانوی چینی خواب، رژیم غذایی سالم و خوردن سبزیجات و گوشت را در برنامه اش داشت تا سلامتی اش را حفظ نماید. وی هیچ گاه به بیمارستان مراجعه نکرده است. ژانگ اظهار داشته: “برای آن که بدنی سالم داشته باشید، باید تمرین کنید و به طور مثبت به همه چیز بنگرید. همچنین کمک به دیگران می تواند روی شما تاثیر خوبی داشته باشد.”

بیشتر اعضای خانواده او در سال های گذشته جا به جا شده اند، بنابراین خیلی کم پیش می آید که آن ها با یکدیگر به تمرین بپردازند. ژانگ این خلاء را با آموزش حرکات رزمی به همسایه هایش پر کرده است.

170220090359-kung-fu-granny-1-exlarge-169

علی رغم رسیدن به شهرت، ژانگ همچنان فروتنی خود را حفظ می کند: “من هیچ گاه به شهرت فکر نکرده ام. اگر مردم به کنگ فو علاقه دارند، خانواده من می توانند به آن ها کمک کنند. ما افراد را در این مکان آموزش می داده ایم، اما من هیچ گاه فکر نمی کردم که توجه دیگر مردم دنیا به سمت ما جلب شود.”

ویدیوی زیر می تواند هنر وی را به شما نشان دهد، پیشنهاد می دهیم به تماشای آن بنشینید.

منبع: cnn
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود