اگر بورس تحصیلی می خواهید، این ۲۵ نکته را فراموش نکنید!

توصیه های خوب برای دریافت بورسیه های خوب

اگر بورس تحصیلی می خواهید، این ۲۵ نکته را فراموش نکنید!

هزارن ایرانی مشتاق تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خارج از کشور، به واسطه افزایش هزینه ها و برابری ریال در برابر ارز های خارجی، نیازمند دریافت بورسیه تحصیلی جهت پوشش هزینه های تحصیلی خود هستند. گزارش امروز سرویس دانشگاه روزیاتو نگاهی دارد به ۲۵ نکته مهم جهت تعامل متقاضیان تحصیل در خارج با اساتید دانشگاه ها که باید در نظر داشت با ما همراه باشید.

1-w900-h600

هر چه متقاضی تحصیل در دانشگاه مقصد، از رزومه تحصیلی و قابلیت علمی و فنی خوبی برخوردار باشد، می تواند فرصت های بورسیه بهتری را دریافت کند.

یکی از روش های دریافت بورسیه تحصیلی و پوشش هزینه ها، تعامل با اساتید هدف در دانشگاه های مقصد است که این مقوله نیز ریزه کاری های ناگفته زیادی دارد که در این گفتار به شماری از آن ها اشاره خواهیم کرد.

2-w900-h600

توصیه های خوب برای دریافت بورسیه های خوب

۱-مشاهده شده است که برخی از دوره های کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های اروپا و حتی آمریکا مانند اسپانیا، پرتغال، فرانسه، آلمان و حتی دانمارک و کانادا، از متقاضیان تحصیل برای این مقاطع می خواهند تا بر اساس نیاز مندی های پذیرش (admission’s requirement)، پیش از ارسال مدارک تحصیلی خود با دپارتمان پذیرش (Graduate Office/Admission Department)، با یکی از اساتید دانشکده ای که قصد ادامه تحصیل دارند مکاتبه کرده و نظر مساعد استاد مربوطه را برای سرپرستی موقت دوره تحصیلی شما را اخذ کنند. پیدا کردن motivated supervisor یا potential supervisor مقوله ای تخصصی هست و نیاز به ریزه کاری ها فراوان و تعاملات بسیاری در طول چند ماه دارد. بنابراین در این مسیر، صبر و بردباری و دقت را فراموش نکنید.

۲-اساتید دانشگاه ها بر اساس بودجه های محدودی که هر سال به آن ها اختصاص پیدا می کند، نسبت به جذب دانشجویان مستعد اقدام می کنند. این بودجه معمولا به طرح های از پیش تعیین شده در زمینه های گوناگون تخصیص پیدا می کند. مثلا اگر شما متقاضی تحصیل در رشته های مهندسی باشید، استاد راهنما به شما می گوید که در فلان پروژه نیاز مند دانشجوی توانا و فعال هست. گهگاهی پیش می آید که آن موضوع در زمره علاقمندی های تحقیقاتی (research interests) شما قرار ندارد و اطلاعات چندانی درباره چند چون موضوع پروژه ندارید. در صورتی که می توانید خود را با پروژه همراستا و همراه کنید، با استاد تعامل کرده و فرصتی بگیرید تا در این حوزه اطلاعاتی کسب کنید.

۳-حتی در صورتی که استاد راهنما به شما توصیه کند که در پروژه ای مشغول به کار شوید که درباره ان اطلاعات قوی ندارید، نگران نباشید. با گذراندن دوره های کوتاه مدت ۱-۲ ماهه در کشور خود یا در دانشگاه مقصد، می توانید به سطح اطلاعاتی خوبی برسید .

۴-اگر دوست دارید در زمینه ای خاص با استاد راهنمایی تعامل داشته و بورسیه دریافت کنید، باید یک پروپزال تحقیقاتی مطلوب چند صفحه ای را آماده و برای اساتید ارسال کنید.

3-w900-h600

۵- به شما توصیه می کنیم حتی اگر دانشگاهی برای اعطای پذیرش  و بورسیه به شما، الزامی برای تعامل با اساتید و اخذ موافقت کلی آن ها تعیین نکرد، شما می بایست با توجه به فضای رقابتی موجود و محدودیت منابع، از این فرصت استفاده کنید و با اساتید هدف تعامل کنید تا پروپزال تحقیقاتی و روزمه شما را پیش از ارسال کامل مدارک مشاهده کرده و در فرآیند رسمی انتخاب دانشجو، تصور مطلوب تری از رزومه شما داشته باشند. این نکته مهم را در فرآیند تعامل با اساتید در نظر داشته باشید.

۶-توافقی که شما با یک استاد راهنما درباره سرپرستی دوره ارشد و دکترای شما با اعطای بورسیه موقت صورت می گیرد، توافقی محدود است و بر اساس شرایطی از قبل تعیین شده  است  و احتمالا پس از سال اول تحصیل، بر اساس روند کار شما دوباره تجدید نظر خواهد شد. بنابراین رو ش اعطای بورسیه بر اساس بررسی دوره ای صلاحیت علمی و عملکرد داوطلبان بوده و تضمینی برای اعطای بورس برای کل دوره تحصیلی وجود ندارد.

۷-برخی از پروژه هایی که اساتید دانشکده ها برای جذب دانشجویان مستعدتعریف و معرفی می کنند، بر اساس عناوینی است که با همکاری صنعت و سازمان های مختلف داخلی و بین المللی به آن ها تفویض شده است.  بنابراین، نا گفته پیداست که شما می توانید با آگاهی از چنین فرصت های تحقیقاتی، هم اظهارنامه هدف خود را تا حدودی همراستا با نیازهای تحقیقاتی و اولویت های پژوهشی اساتید مربوطه کنید، هم دلایل کافی و مستدلی نسبت به علاقه خود جهت مشارکت در پروژه های موجود دانشگاه ارائه کنید. این دلایل در صورتی که به مدیر گروه یا مدیر پروژه مربوطه ارسال شود و وی را نسبت به علاقمندی شما متقاعد کند، می تواند به نامه پذیرش منتهی شود .

4-w900-h600

۸-تنظیم اظهار نامه هدف (statement of purpose)، رزومه حرفه ای مبتنی بر نیاز های دانشگاه از جمله مقولاتی هست که در تعامل با اساتید در دانشگاه های مقصد حرف اول را می زند. متقاضی دریافت بورسیه باید به گونه ای این ۲ سند را آماده کند که به دانشگاه بقبولاند که این داوطلب، asset موثر برای دانشکده بوده و می تواند این دانشکده را بر اساس ماموریت های مختلف آن در این حوزه ها یاری دهد.

مثلا اگر قصد دارید در رشته مهندسی صنایع شاخه دکترای مدیریت زنجیره تامین تحصیل کنید  و دانشگاه هدف شما در عرصه های توسعه پایدار (sustainable development) خیلی فعال است ، می توانید پروپزال تحقیقاتی و اظهار نامه هدف را به گونه ای تهیه کنید که مسائل مربوط به کسب و کار سبز (green business) در زنجیره تامین (SCM) در ان به طور اثربخش تبیین شده باشد. مثلا واحد های گذرانده شده قبلی شما در این حوزه مهم است. تجربه عملی و میدانی شما در این عرصه و حوزه های زیر شاخه آن اهمیت دارد. دوره هایی که به طور کوتاه مدت گذرانده اید یا مقالات و حتی RESEARCH NOTE هایی که تالیف کردید می تواند استاد راهنما را برای اعطای بورس تحصیلی به چنین داوطلبی با این پس زمینه علمی، متقاعد کند! پس به این ریزه کاری ها در تالیف این ۲ سند توجه کنید.

۹-همان طور که می دانید، بسیاری ار رشته های علمی در دانشگاه ها، میان رشته ای و غیر محض هستند. خصوصیت رشته های میان رشته ای (INTERDISCIPLINARY) آن است که شما می توانید با پس زمینه های علمی مختلف، با دپارتمان های گوناگون دانشگاه همراهی کنید. مثلا مقوله محیط زیست هم به دانشکده های مهندسی مرتبط می شود هم به دانشکده های علوم. شما می توانید از ظرفیت های علمی این دانشکده ها به طور توامان استفاده کنید. این قضیه در رشته های پزشکی هم حاکم هست.

5-w900-h600

(بعضا از دانشجویان خواسته می شود که نام استاد راهنمای خود را در اپلیکیشن قید کنند)

 مثلا رشته (Medical Information Retrieval) یک رشته پزشکی مربوط به بازیابی اطلاعات پزشکی است که هم به فناوری اطلاعات و ارتباطات مرتبط است و هم به دنیای پزشکی، بنابراین فردی که قصد دارددر این حوزه ها تحصیل کند و از دانشکده مقصد بورس دریافت کند، بهتر است توانایی خود را در حوزه آی تی و پزشکی تا حدودی اثبات کند. رشته های صنایع مدیریت، کسب و کار و به طور کل مهندسی، چنین ماهیتی دارند. تحصیل در این رشته ها خیلی سخت نیست و نوشتن رزومه برای آن ها، نیاز به اشراف اطلاعاتی خوب دارد که می تواند اساتید در دانشکده های مختلف دانشگاه مقصد را برای اعطای بورس تحصیلی به شما ترغیب کند.

شناخت رشته های میان رشته ای در دانشگاه ها هدف، فرصت خوبی برای تعامل گسترده با اساتیدی است که علاقمندی تحقیقاتی آن ها همراستا با حوزه های کاری رشته و علاقمندی های متنوع شما می باشد. این حرکت، شانس دریافت بورس را افزایش می دهد.

۱۰-خود را معتاد و متکی به پست الکترونیک  نکنید. بسیاری از اساتید در شبکه های اجتماعی نیز حضور دارند و حتی در پیام رسان های معروف مانند اسکایپ و تلگرام و واتس آپ و اسنپ چت نیز اکانت دارند. با ان ها بر اساس وقت قبلی می توانید صحبت کنید و ویدئویی چت کنید. چون حجم ارسال پست الکترونیک به اساتید در دانشگاه های مختلف زیاد است‌ و احتمال خوانده نشدن ای میل شما وجود دارد، در صورتی که استاد یا اساتید خاصی مد نظر شما هست که ارتباط با آن ها برای دریافت بورس و پذیرش حیاتی هست، می توانید با مسئول هماهنگی رشته (coordinator officer) صحتب کنید تا اسناد مورد نظر خود را به دفتر ایشان ارسال تا او  آن ها را به اساتید مورد نظر شما تحویل دهد. این حرکت اگر چه هزینه بر هست اما تضمین کننده خوانده شدن اسنادی است که شما برای ترغیب استاد مربوطه جهت اعطای پذیرش و بورس تحصیلی  ، ارسال می کنید.

6-w900-h600

۱۱- ارسال مدارک الکترونیکی به پست الکترونیک اساتید  باید به گونه ای باشد که امکان مطالعه و دریافت آن را به راحتی فراهم کند. ارسال تصاویر با حجم بالا یا فایل هایی روی پسوند هایی که همه در اختیار ندارند، شانس خوانده شدن مدارک شما را توسط استاد هدف کاهش می دهد. یشنهاد میکنیم که فایل های خود را در قالب پی دی اف ارسال کنید و پیش از ارسال، درباره ارسال مدارک با استاد راهنما صحبت کنید.  معمولا داوطلبان مدارکی از جمله: رزومه، اسکن مدارک تحصیلی ترجمه شده، اسکن ریز نمرات، اظهار نامه هدف، توصیه نامه ها و خلاصه یا متن کامل پایان نامه ها و مدارک زبانی را به استاد ارسال می کنند. این مدارک باید به گونه ای باشد که خواندنش راحت باشد. البته خلاصه کردن این مدارک به ۲ یا ۳ فایل توصیه می شود. چرا که استاد راهنما برایش مهم نیست که شما IELTS یا GRE یا TOEFL‌ چند دارید . این مقوله ای است که واحد پذیرش را حساس می کند نه استاد راهنما.

۱۲-پر واضح است که یکی از راهکار های موثر برای ارتباط اثر بخش با اساتید جهت ترغیب آنان به منظور سرپرستی دوره تحصیلی شما و اعطای بورس، شناسایی و دانلود و مطالعه مقالاتی است که آنان منتشر کرده اند. وقتی شما با یافته های تحقیقاتی و علایق علمی اساتید آشنا شوید و حتی درمقالات خود، مقالات آن ها را اصطلاحا CITE‌ کنید، قطعا از روش مطلوبی برای تعامل با آن ها استفاده کرده اید که اثر بخش است.
۱۳-اگر در حال اتمام مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد هستید و روی موضوع پایان نامه کار می کنید، شناسایی اساتیدی که قصد دارید در آینده در مقاطع ارشد و دکترا با آن ها تعامل کنید برای بورس و پذیرش، از اکنون اهمیت دارد. این رایزنی سبب می شود تا اساتید به راهنمایی شما برای پایان نامه علاقمند شده و حتی موضوع کاری شما برای ادامه تحصیل را بر اساس مقوله ای که در پایان نامه روی آن کار می کنید، پیشنهاد دهند. این ریزه کاری تعامل با اساتید که چند ماه پیش از فرآیند رسمی اپلای آغاز می شود را در ذهن داشته باشید که خیلی ها از این روش برای تعامل با اساتید جهت دریافت بورس استفاده می کنند.
۱۴- بسیارند نویسندگان مقالات آکادمیک که در مقالات خود، به یافته های پژوهشی مندرج در مقالات استاد یا اساتید دانشگاه هدف خود در آینده، استناد کرده و با این راهکار، فواید زیادی را کسب می کنند. یکی از این فواید ، ارتقای ضریب استناد دهی مقالاتی است که در مقاله خود از آن ها استفاده کردند که برای صاحبان آن مقالات امتیاز خواهد بود. از سوی دیگر، وقتی شما در مقاله منتشر شده خود، از مقالات استاد یا اساتید آینده خود استفاده کنید، این عملکرد، بازدهی مثبت غیر مستقیمی بر روی بسته پیشنهادی شما برای پذیرش و اخذ بورس تحصیلی خواهد داشت.

۱۵-تعامل  تلفنی و صوتی با اساتید هدف اهمیت دارد. ارتباط تلفنی را باید یکی از موثر ترین راهکارها برای ارتباط با اساتید دانست. از این راهکار نباید غافل شد.تماس تلفنی، جدی بودن شما را نشان می دهد.

۱۶-
عضو شدن در گروه شبکه های اجتماعیی که اساتید نیز در آن عضوند  راهکار دیگری برای تعامل آسان با آن ها ست.

 ۱۷-از طرفی دیگر،  دسترسی به شماری از اساتید و محققان برجسته دانشگاه ها، از طریق گروه ها یا مجموعه های فعال در اینترنت، بسیار آسان تر و سریع تر از شیوه های سنتی است.  یکی از فواید این قضیه آن است که شما با دانشجویان و محققان دیگری که از کشورهای مختلف جهان در این محیط های علمی فعال هستند آشنا می شوید و می توانید از طریق پتانسیل ارتباطی و اطلاعاتی آن ها، به طرح خواسته های خود و پیگیری پرونده خود توسط این افراد اقدام کنید.

۱۸-به این نکته توجه داشته باشید که  برای ارتباط با استاد یا گروهی از اساتید فعال در یک یا چند زمینه تخصصی، نیاز نیست که حتی مستقیم با این مجموعه ها در ارتباط باشید از کشور خودتان. بعضی ها تلاش می کنند تا دوستی، رفیقی یا آشنایی در کشور مقصد و حتی دانشگاه مورد نظر پیدا کنید و با ارسال پرونده و طرح تحقیقاتی خود به نشانی وی، از ایشان بخواهند تا با مراجعه به دفتر اساتید، موضوع پرونده شما را به طور مستقیم با اساتید هدف مورد بحث و تبادل نظر قرار دهند. قطعا این روش ارتباط با اساتید، که مخصوصا از طرف یک دانشجوی همان رشته نیز صورت پذیرد، تاثیر بسزایی در ارتقای شانس پذیرش ما خواهد داشت.

 ۱۹-قطعا استادی که یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد یا دکترایش، پرونده تحصیلی و طرح تحقیقاتی شما را با ایشان مطرح و بررسی کند و به صورت حضوری از پتانسیل علمی و تجربی شما جهت تحصیل در آن دانشگاه حمایت و دفاع کند، بیش تر با پرونده شما آشنا می شود و نسبت به حمایت از کیس ارسالی شما ترغیب و تشویق می شود. این موضوع را همیشه در ذهن داشته باشید.

۲۰-برخی از اساتید در دانشگاه های غیر انگلیسی زبان،علاقمند هستند به زبان آن ها مکاتبات اولیه انجام شود. مثلا اساتید اسپانیولی زبان یا پرتغالی زبان، تسلط بالایی به انگلیسی مثل دانشگاه های انگلیس و سوئد و نروژ ندارند. پس بهتر است برای تعامل با ان ها از دوستان خود در دانشگاه های مقصد برای تعاملات و رایزنی اولیه استفاده کنید.

  در این حالت تلاش کنید تا با شناسایی فارغ التحصیلان یا محققان فعال در آن دانشگاه که به زبان انگلیسی آشنایی دارند و به زبان کشور مقصد نیز تسلط دارند یا بومی همان کشور هستند، از آنان برای ارتباط با اساتید هدف شما درخواست کنید.

۲۱-دانشجویان پزشکی و مهندسی توجه کنند مخصوصا رشته های هنری و معماری: اگر قصد تحصیل در مقاطع تخصصی رشته های پزشکی و مهندسی را دارید و بخشی از تجربه و سابقه کار شما به صورت عملی و تجربی قابل نمایش است، لوح فشرده حاوی معرفی پروژه یا فعالیت تجربی خودرا نیز ضمیمه پرونده کرده و از دوست و آشنای خود در دانشگاه هدف بخواهید تا بخش هایی از این لوح را به اساتید هدف نشان دهد.

۲۲- همان طور که قبلا اشاره شد،  فرآیند ارتباط با اساتید هدف و ترغیب آن ها برای حمایت از پرونده تحصیلی و تحقیقاتی شما، فرآیندی نیست که در یک هفته یا حتی یک ماه به نتیجه قابل انتظار برسد. باید برای این فرآیند، سیستماتیک برنامه ریزی و فعالیت مدون با پشتکار داشته باشید تا به هدف خود دست یابید.

۲۳- به این نکته توجه کنید که  در ارتباط با اساتید، همیشه خود را جای استاد مربوطه تلقی کنید. از خود بپرسید چرا باید از این دانشجو با این قابلیت ها حمایت کرد و به وی بورس تحصیلی یا پذیرش تحصیلی اعطا کرد یا چرا این پرونده منسجم و شکیل نیست؟ از دید یک استاد به پرونده خود نگاه کنید و وضعیت خود را مدام نقد  و اصلاح کنید.

۲۴اکثر اساتید از دانشجویان سوال می کنند که چگونه با این دانشگاه و رشته مربوطه آشنا شدید و دلیل علاقمندی شما به تحصیل در این دانشگاه چیست؟ هیچ گاه نگویید که از طریق اینترنت این دانشگاه را پیدا کرده و این مرکز تحقیقاتی و علمی یکی از ده ها مرکزی است که در اروپا یا آمریکا درخواست نامه خود را به آن ارسال کردید . یا این که بگویید از محیط فرهنگی و اجتماعی کشور مقصد خوشتان آمده است و دوست دارید در آن جا تحصیل کنید. این ها پاسخ های دانشگاه پسند و موثر نیست.

بهتر است به استاد مربوطه بگویید که از طریق یکی از دوستان خود که در دانشگاه و رشته مورد نظر شما تحصیل می کند با این دانشگاه و ظرفیت های علمی و تحقیقاتیش در زمینه خاص آشنا شدید و مقاله یا مقلات فلان استاد یا اساتید این دانشگاه را نیز در زمینه خاص مطالعه کرده اید. این ها پاسخ های منطقی تر به پرسش روتین مطرح شده است  که نشان دهنده رویکرد حرفه ای شما به انتخاب این رشته و دانشگاه می باشد.

۲۵: ارتباط با اساتید و محققان دانشگاه ها برای ترغیب آنان جهت حمایت از پرونده تحصیلی شما ، فرآیندی نیست که بخواهند مفت از دست بدهید یا مفت بدست بیاورید. با برنامه ریزی دقیق و شناخت قوی تر ظرفیت های علمی و تجربی استاد یا اساتید هدف خود ، با آنان در تعامل هدفمند باشید تا مقصود حاصل شود.

تعامل با اساتید در دانشگاه های مقصد مقوله ای مهم در فرآیند اخذ پذیرش و بورسیه تحصیلی می باشد. بسیاری از کسانی که اکنون با بورس های چند هزار دلاری ماهانه در سراسر دنیا در دانشگاه های مختلف مشغول به تحصیل هستند، افرادی هستند که از تعامل خوب و کاربردی با اساتید استفاده کرده و توانسته اند در این مسیر موفق شده و کمک هزینه خوبی دریافت کنند.

این کار نیاز به شانس خاص ندارد. هزاران دانشگاه و ده ها هزار استاد در سراسر دنیا می توانند برای شما فرصت آفرین باشند. با تامل و بردباری و دقت، تلاش کنید با اساتید در تعامل بوده و نکات بیست و پنج گانه ای که معرفی کردیم را در این رایزنی در ذهن داشته باشید.

در صورتی که بر اساس مطالب این گفتار با پرسشی مواجه شدید، مراتب را از طریق کانال های ارتباطی روزیاتو ارسال کنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۷۹ نظر

ورود

  • M اسفند ۹, ۱۳۹۷

    ممنون از مطلب جامع و کاملی تهیه کردین.
    میخواستم بپرسم رشته تحصیلی هم روی گرفتن بورسیه تاثیر داره؟ مثلا شانس رشته های مهندسی از رشته های هنری بالاتر نیست؟

    • علی زمانی اسفند ۹, ۱۳۹۷

      سلام و تشکر از نظر شما
      رشته تحصیلی ربطی به بورسیه نداره. اما خوب، رشته های فنی و مهندسی، متنوع تر از هنر برای بورسیه است. سوال بیشتر بود ای میل بزنید در خدمتیم

      • Sanaz خرداد ۳, ۱۳۹۹

        سلام وقتتون بخیر من دانشجوی کارشناسی ناپیوسته نرم افزارم شانس اینکه بورسیه از دانشگاه کانادا بگیریم چقدره ؟۳ترم ازدرسم مونده چیکار باید انجام بدم

  • محمد اسفند ۱۱, ۱۳۹۷

    سلام .
    فارغ التحصیل ارشد مهندسی زلزله هستم و بیشتر هدفم پیدا کردن راهی برای پیش بینی زلزله است که مدتهاست در حال برسی آن می باشم .
    هم اکنون بفکر ادامه تحصیل بصورت بورس در مقطع دکترای تخصصی (phd) زلزله شناسی در یکی از کشور های مطرح در زمینه زلزله هستم .
    جهت خود ارسالی توصیه نامه تحصیلی چه باید کرد ؟
    فرم خاصی داره ؟

    • علی زمانی اسفند ۱۱, ۱۳۹۷

      سلام
      حتما برای تحصیل زلزله، دوره های دکتری دانشگاه کیوتو و توکیو ژاپن را در نظر داشته باشید. موسسه لرزه نگاری دانشگاه توکیو، منتظر شماست:
      http://www.eri.u-tokyo.ac.jp/en
      موسسه تحقیقاتی پیشگیری از بلایای طبیعی دانشگاه کیوتو نیز همین طور:
      https://www.dpri.kyoto-u.ac.jp/education_en/
      دانشگاه TOHOUKU هم بررسی کنید. مخصوصا موسسه: Research Center for Prediction of Earthquakes and Volcanic Eruptions
      http://www.sci.tohoku.ac.jp

  • M اسفند ۲۴, ۱۳۹۷

    سلام میشه رشته حقوق رو از مقطع کارشناسی تو کشور های دیگه خوند وچه کشور هایی وجود دارند برای حقوق

    • علی زمانی اسفند ۲۵, ۱۳۹۷

      همه کشورهای دنیا، رشته حقوق را از کارشناسی تا دکتری ارائه می کنند. انتخاب شما، بستگی به تسلط شما به کشور مقصد، علایق و گرایش های حقوق دارد.

  • معین اسفند ۲۵, ۱۳۹۷

    سلام وقتتون بخیر متشکرم بابت مطالب مفیدی که در اختیار ما قرار دادین.
    سوال اول اینکه چطوری اساتید مرتبط با رشته رو پیدا کنیم؟
    واینکه دوره های کار آموزی و یا تجربیات کاری مرتبط با رشته تاثیر گذاری خاصی داره؟

    • علی زمانی اسفند ۲۵, ۱۳۹۷

      به بخش FACULTY MEMBERS در کلیه سایت های دانشگاهی جهان مراجعه کنید، اطلاعات هیات علمی دانشکده مورد نظر شما با CV در دسترس است. شما بایستی، FAVORITE RESEARCH (علایق تحقیقاتی) آنان را بررسی کرده و برخی از مقالات منتشر شده این افراد را دانلود و بررسی کنید تا بببینید روی چه موضوعاتی، متمرکز هستند. با رایزنی EMAIL و SKYPE هم اطلاعات خوبی از آن ها بدست خواهید آورد.
      دوره کارآموزی و تجربه علمی وعلمی مستند، برگ برنده در یک CV خواهد بود.

  • saman اسفند ۲۹, ۱۳۹۷

    سلام وقت بخیر
    دانشجوی ارشد هوش مصنوعی هستم،به دنبال گرفتن بورسیه برای ادامه تحصیل هستم اگه امکانش هست بگید تقریبا چقدر باید هزینه کرد برای ترجمه مدارک و همچنین خدمت سربازی تا بشه رفت [اگه ممکنه ایمیل جوابمو بدید]

    • علی زمانی فروردین ۱, ۱۳۹۸

      سلام
      برای تحصیل دکتری هوش مصنوعی موارد زیر را در نظر بگیرید:
      – کشور محل تحصیل
      – زبان مورد نظر شما
      -رزومه شما
      – علاقمندی به تحصیل با بورس یا بدون بورس
      – علاقمندی به تحصیل دکتری AI در آمریکا نیازمند GRE با نمره ۱۶۰ از ۱۷۰ وربال و ۴ از ۶ بخش رایتینگ است
      – دانشگاه KTH.SE. دانشگاه چالمرش گوتنبرگ، دانشگاه RWTH آلمان، دانشگاه بارسلون، دانشگاه های هلند و زوریخ و برن سوئیس توصیه می شود.
      هزینه ترجمه رسمی مدارک حدود ۱۰۰ هزارتومان هر صفحه است. خدمت سربازی رو از سازمان وظیفه عمومی سوال کنید.

  • الیزابت فروردین ۸, ۱۳۹۸

    باسلام وتشکر بنده دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هستم (آموزش آموزش نوین پزشکی) برای پذیرش در مقطع دستیاری تخصصی در آ لمان بهترین موضوع پایان نامه ویا مقالات در دوران دانشجویی که بتونه نظر اساتید رو برای تحصیل رایگان تخصص جلب کنه چیه؟ حد نصاب نمرات چقدر باید باشد ؟در علوم پایه باید در درس ها چه نمراتی بیاری؟کدوم دانشگاه ها میتونن مدرک این دانشگاه رو بپذیرن؟
    خخخیییلللییی مممنننون

    • علی زمانی فروردین ۸, ۱۳۹۸

      سلام.
      پاسخ به این سوال، خیلی تخصصی است و در تخصص بنده نیست. توصیه میکنم با رییس گروه دانشکده مورد نظر در دانشگاهی پزشکی مثل برلین، فرانکفورت و مونیخ صحبت کنید. آن ها شما را برای ادمیشن دستیاری یاری می کنند و اطلاعاتی که میخوای. حد نصاب نمره رشته به رشته فرق داره. مدرک این دانشگاه مورد تایید کلیه دانشگاه های آلمان است.

  • محمد فروردین ۹, ۱۳۹۸

    سلام ببخشید.اگر پزشکی دانشگاه تهران یا شیراز قبول بشی.از چه سالی میتونی برای بورسیه ی تحصیلی آمریکا یا سایر کشورها اقدام کنی.ممنون از پاسخگویی و مطالب مفید سایت.

    • علی زمانی فروردین ۹, ۱۳۹۸

      سلام
      بورسیه پزشکی آمریکا ربطی به قبولی شما در دانشگاه شیراز ندارد.
      حتما ADMISSION’S REQUIREMENTS های دانشکده های پزشکی دنیارا مطالعه کنید.

  • مهدیه اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۸

    سلام چطور میتونیم استاد مربوط به دانشگاه رو پیدا کنیم؟! من چند باری به سایت دانشگاه سر زدم ولی راهی نبوده که با استاداش ارتباط پیدا کرد.

    • علی زمانی اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۸

      سلام .
      راهش این است که به بخش faculty member در سایت دانشگاه مورد نظر رفته و اساتید دانشکده مورد نظر را پیدا کنید و به پروفایل آن وارد شده و ای میل و تلفن واسکایپ آن ها را پیدا کنید.

  • س خرداد ۴, ۱۳۹۸

    با عرض سلام و خسته نباشید…آیا کسی که رشته ی کارشناسی و کارشناسی ارشدش کاملا غیر مرتبط هستند(کارشناسی مربوط به رشته مهندسی و کارشناسی ارشد از رشته های مربوط به گروه هنر) برای ادامه ی تحصیل و دریافت بورس تحصیلی در دوره دکتری رشته کارشناسی ارشد خود دچار مشکل می شود؟اصلا این شانس را دارد یا احتمالش کم است‌….
    با تشکر

    • علی زمانی خرداد ۴, ۱۳۹۸

      سلام
      بهتر است که مرتبط باشد. اما اگر غیر مرتبط باشد شما باید ۲ کار بکنید:
      ۱- مقالاتی در زمینه رشته ارشد، در کنفرانس ها و ژورنال ها چاپ کنید
      ۲-با اساتیددانشکده مقصد وارد رایزنی شده و کارهای تحقیقاتی مشترک بکنید قبل از اپلای تا آن ها با قابلیت های شما در رشته جدید آشنا شوند.
      ارشد هنر، خیلی بی ربط با کارشناسی مهندسی است اما دریافت ادمیشن دکتری با بورس در آن، نیاز به ارائه کار عملی وارتباط با اساتید است. سوالی بود ای میل کنید به بنده

  • علیرضا خرداد ۴, ۱۳۹۸

    سلام ما واسه مسابقات اختراع میخواهیم بریم اسپانیا میخواهم بدونم در مقطع دبیرستان هم بورسیه میکنند چجوری باید مکاتبه کرد یا چجوری بورسیه میشوی؟ممنون

  • نرگس خرداد ۱۳, ۱۳۹۸

    با احترام آقای زمانی آیدی ایمیلتون رو لطف کنید ممنون میشم.

  • پریا مرداد ۲۳, ۱۳۹۸

    سلم ببخشین یه سوال داشتم من ۲۷سالمه کارشناسی صنایع غذایی خوندم با معدل ۱۶ از دانشگاه غیر انتفاعی صبا ارومیه .قراره خودمو برای ارشدسال۹۹ اماده کنم یه مقاله داخلی هم دارم و قصدم مهاجرته میخوام بورسیه بگیرم تلاشمم اینه ارشد دانشگاهخوب قبول شم و معدلمو جبران کنم و برای دکترا اپلای کنم ولی برای ارشد این رشته یکم دودل هستم بازار کار این رشته در کشورهای اروپایی و امریکا چگونه هست؟؟ ارزش ادامه داره ؟؟ سر در گمم نمیدونم به چه رشته ای علاقه دارم البته اگه بازارکارش اونجا خوب باشه میخونمش چون بهش کمی علاقه دارم. و کار ازمایشگاهی رو دوست دارم..به نظر شما با کسب ایلتس ۶ – ۶ونیم میتونم برای مستر با فاند پذیرش بگیرم؟؟؟یا برای دکترا اقدام کنم؟؟

    • علی زمانی مرداد ۲۳, ۱۳۹۸

      پاسخ سوالات متعدد شما را نمیشه در یک پست داد

  • سارا مرداد ۲۶, ۱۳۹۸

    اگرمدرک کارشناسی ما ازدانشگاه آزاد باشدولی بانمره های خوب و داشتن مدرک زبان آلمانی آیا امکان دارد دانشگاه های آلمان برای کارشناسی ارشد بورسیه کندد؟

  • سارا مرداد ۲۶, ۱۳۹۸

    آیا بامدرک کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد بانمره های خوب و داشتن مدرک آلمانی امکان بورسیه هست در دانشگاه های المان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ؟

    • علی زمانی مرداد ۲۶, ۱۳۹۸

      خیر
      . سعی کنید با اساتید دانشکده حقوق، رایزنی کنید. بورس بیشتر برای مقطع دکترا است

  • Farhad شهریور ۴, ۱۳۹۸

    سلام و خسته نباشید من سال آخر رشته انسانی هستم و تقریبا مطمئنم رتبم دو رقمی میشه قصد دارم برای ادامه تحصیل رشته حقوق انتخاب کنم سوالم اینه ک برای بورسیه گرفتن از دانشگاه های کشوری مثل کانادا باید از طریق دانشگاه اقدام بشه؟ درباره آزمون Yos ترکیه هم یکم اطلاعات میخواستم مثل اینکه ارزش داره اصن به اونم فکر کنم یا خیر . با تشکر

    • علی زمانی شهریور ۴, ۱۳۹۸

      بله. از طریق سایت دانشگاه مورد نظر.
      به نظرم IELTS 6.5 بگیرید برای تحصیل ارشد و دکترا به کشورهای انگلیسی زبان بروید، صد برابر ارزشش بیشتر از اینه که روی ترکیه فکر کنید.

  • هانیه شهریور ۷, ۱۳۹۸

    سلام. یه سوال دارم خیلی ممنون میشم جواب بدین. من کارشناسی ناپیوسته از دانشگاه علمی کاربردی دارم با معدل ۱۷.۵۷ و الان دانشجوی ارشد دانشگاه صنعتی شریف هستم آیا با آیلتس ۷.۵ و مقاله isi برای من شانس دریافت فول فاند در یک دانشگاه خوب هست؟آمریکا باشه که بهتر! یا بخاطر مدرک کارشناسیم نمیتونم جای خوبی دکترا بخونم؟ خواهش میکنم جواب بدین ذهنم خیلی درگیره

    • علی زمانی شهریور ۷, ۱۳۹۸

      ۱۰۰ درصد. برای دکترا در آمریکا، ۲ تا چیز نیاز دارید. یک رزومه خوب و دیگری GRE با نمره وریال ۱۵۵ از ۱۷۰ و رایتینگ ۴ از ۶ 🙂 سوالات بیشتر ای میل بشه به بنده

  • ریحانه شهریور ۲۰, ۱۳۹۸

    سلام اقای زمانی.ممنون برای اطلاعات مفیدتون.
    گرایش لیسانس(میکروبیولوژی) و ارشد(ژنتیک) من نزدیک ولی متفاوته و پروژه ارشدم ناشنوایی هست و برای دکتری میخوام روی سرطان کار کنم.با توجه به اینکه
    این سه موضوع نزدیک بهمه ولی مشابه نیستن شانس پذیرش دکتری برای کار روی سرطان رو دارم؟
    در ضمن سنم نامناسب(۲۸سال) هست و سه سال شغل غیر مرتبط با تحصیلم داشته م و در واقع زمان رو از دست دادم.هنوز هم مدرک زبان ندارم.
    راهنمایی بفرمایید ممنون میشم.

    • علی زمانی شهریور ۲۰, ۱۳۹۸

      سلام
      مرسی از نظر شما
      شما شانس دارید و CV‌جذابی هم دارید. ۳ توصیه نامه از اساتید کارشناسی و ارشد اخذ شود به انگلیسی. سن شما و جنسیت شما و ملیت شما، هیچ ربطی به پذیرش دکترا با بورس یا بی بورس ندارد. شغل شما هم هیچ ریطی به ادمیشن شما ندارد. به رشته دکترا مورد نظر در سایت دانشگاه های مورد نظر در خارج از کشور مراجعه کرده و FAVORITE RESEARCH AREA اساتید حوزه CANCER بررسی شود. دقیقا در همان حوزه ها،‌بیانیه هدف (SOP)‌نوشته و به همراه سی وی به آن ها ارسال کرده و رایزنی اسکایپی کنید. تعامل کنید تا نظر را جلب کنید. مدرک زبان هم سوئد و نروژ برای دکترا نمیخود. امریکا میخواد.

  • نیلوفر شهریور ۲۹, ۱۳۹۸

    سلام خسته نباشید من ارشد زبان و ادبیات انگلسی از دانشگاه اصفهان با معدل ۱۸/۳۰و ایلس ۷دارم میخواستم بببینم میشه از دانشگاه های انگلیس بورسیه برای دکتری دریافت کنم و مقاله هم دارم

    • علی زمانی شهریور ۲۹, ۱۳۹۸

      سلام.
      بله میتونید. اطلاعات بیشتر به بنده ای میل بزنید

  • حسین میرفارسی مهر ۲, ۱۳۹۸

    سلام عرض میکنم جناب زمانی، بنده در رشته مشاوره مدرک کارشناسی ارشد دارم، خواستم بدونم با رزومه ای در زمینه کار کودک‌دارم ، میتوانم در دانشگاه های کشور های انگلیسی زبان در مقطع دکتری رشته روان‌شناسی کودک را ادامه بدهم؟

    • علی زمانی مهر ۲, ۱۳۹۸

      سلام
      ۱-آیلتس ۶.۵ از ۹ آکادمیک
      ۲-انتشار خلاصه پایان نامه ارشد در ژورنال های داوری شده ISI با impact factor خوب
      ۳-رایزنی با اساتید دانشگاه های انگلیس و ارسال CV وتبادل نظر با ان ها
      در دستور کار شما باشد به منظور دکترای سایکولوژی کودک.

  • نیلوفر مهر ۸, ۱۳۹۸

    سلام وقتتون بخیر.
    من دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک ازاد تهران جنوبم. میخواستم بدونم من که ازادم میتونم بورسیه بشم؟ و چه کشور هایی راحتنر بورسیه میکنه؟

    • علی زمانی مهر ۸, ۱۳۹۸

      سلام
      بورس برای دانشجویان دکترا است. آیلتس ۶.۵ را از الان کار کنید. بورس همه جا به cv‌خوب نیاز داره. روی مقالات کار کنید در حوزه مکانیک.

  • Zahra مهر ۱۸, ۱۳۹۸

    سلام من رشته ریاضی میخونم ولی معدلم همچنان جالب نیست میخواستم بدونم واسه بورسیه حتما باید دانشگاه تاپ قبول شد؟؟ و اینکه چه چیزایی بیشتر جلب کننده است واسه بورسیه؟؟ چون از الان میخوام اقدام کنم و بدونم

  • M.s مهر ۲۰, ۱۳۹۸

    سلام وقتتون بخیر میخواستم بپرسم آیا از طریق تلگرام پاسخگوی سوالات ما هستید
    اگر امکان داره ایدیتون رو داشته باشیم

  • f مهر ۲۶, ۱۳۹۸

    باسلام.فارغ التحصیلی رشته کشاورزی ام ولی شرط سنی بیشتر از ۳۰ سال ولی یکسال بعداز فارغ التحصیلی تا کنکون مشغول به کارمیباشم.ایا با وجود سابقه کار هم شزط سنی برا پذیرش دکترا نیاز میباشد؟؟و کدوم کشور هاپذیرشش با این شرایط راحتتتره

  • سروش.ج مهر ۳۰, ۱۳۹۸

    با سلام.من دانشجوی کارشناسی رشته ریاضیات و کاربردها دانشگاه رازی کرمانشاه با معدل کتبی۱۱/۲۱هستم.خواستم ببینم واسه ارشد و دکتری چه کشورهایی منو بورسیه میکنند؟؟یا اصلا شرایط بورسیه دارم؟؟با تشکر

  • Amir آبان ۹, ۱۳۹۸

    سلام خسته نباشید.
    من فارغ التحصیل کارشناسی عمران فردوسی با معدل ۱۶.۶ هستم. سطح زبان خوبی دارم و تا آخر امسال حداقل ۳تا مقاله ISI البته با اسم سوم چاپ می کنم (شاید ۵تا هم بشه). انشالله مقاله ها هم همگی Q1 چاپ میشن. دو تا TA تو درس برنامه نویسی کامپیوتر هم دارم. خیلی دوست دارم از ارشد اپلای با فاند کنم ولی همه میگن واسه ارشد فاند گیرت نمیاد. به نظرتون با رزومه ی من چقدر شانس فول فاند واسه ارشد دارم؟! کشورای مورد نظرم هم کانادا و آمریکا و استرالیاست. ولی خوشحال میشم راجع به کشورای دیگه هم بگین

  • N-Y آذر ۹, ۱۳۹۸

    سلام ، خسته نباشید .
    بنده لیسانس حقوم رو از دانشگاه آزاد واحد خرم آباد با معدل ١٨ گرفتم . ارشدم رو هم از دانشگاه تهران ، با معدل بالا ، کتاب هم تالیف کردم ، تجربه کاری ، مقاله ، پایان نامه خوب و در کل رزومه خوبی دارم ، زبان آیتلس ٧ ، میتونم برای یکی از دانشگاه های اروپا یا کانادا / استرالیا … در مقطع دکترى پذیرش شم ؟ چون لیسانسم آزاد هستش ، آیا تاثییر زیادی داره ؟
    مچکر .

  • علی آذر ۱۸, ۱۳۹۸

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من رشته ام نرم افزار ولی تخصصی که دارم بازی سازی هست میخواستم ببینم باید چی کار کنم ،در مقطع کارشناسی

  • Al آذر ۱۸, ۱۳۹۸

    سلام وقتتون بخیر
    من راهنمایی میخواستم ،من رشته دانشگاهیم نرم افزار هست ولی تخصصی که دارم در زمینه بازی سازی هست میخواستم ببینم دانشگاهی هست در این زمینه

  • سهیلا دی ۱۸, ۱۳۹۸

    سلام روزتون بخیر من دانشجوی پزشکی دانشگاه تهرانم و رتبه ام هم خوب بود شرایط این دانشکده هم به خاطر جو رقابتی باعث میشه که همه درسخون باشن آیا احتمال بورس گرفتن دارم؟

  • سعید دی ۱۸, ۱۳۹۸

    با عرض سلام و خسته نباشید .میخواستم ببینم کدوم دانشگاه اروپایی از نظر رشته خاکشناسی قوی است و شرایط بورسیه چی هست

  • Sana دی ۲۲, ۱۳۹۸

    سلام…
    ممنون از سایت خوبتون…
    من یک دارو(درماتولوژی) طراحی کردم و یک پروپوزال هم در مورد این دارو نوشته ام…
    یک مقاله در مورد یک بیماری پوستی رایج نوشته بودم که نتوتنستم آن را چاپ کنم(به علت مشکلات مالی/مقاله پذیرش شد ولی نتوانستم هزینه آن را فراهم کنم)
    قصد مهاجرت به اسپانیا برای تحصیل پزشکی را دارم
    با چند شرکت داروسازی در اسپانیا رایزنی کرده ام ولی تاکنون ناموفق بوده ام…

    من۲۰ساله هستم دانشگاه نرفتم و وضعیت مالی بسیار نامناسبی دارم…
    همچنین برای دو طرح دیگری که دارم نیز پروپوزال نوشته ام…

    به نظر شما باید قید مهاجرت را بزنم ؟

    • نرگس دی ۲۲, ۱۳۹۸

      سلام
      شرایط بورس شدن رشته موسیقی جهانی سخته؟!
      اگه دانشگاه دولتی باشی شانست بیشتره؟!
      و اینکه میشه اونجا شغلت رو تدریس موسیقی انتخاب کنی؟!

  • الهام بهمن ۱۹, ۱۳۹۸

    سلام چطوری یه فرد میتونه برای کسی میخواد بورسیه بشه دعوتنامه بفرسته و شرایط اون فرد باید چطوری باشه؟
    واینکه من یازدهم تجربی هستم و میخوام بورسیه ترکیه بشم فعلا دارم زبانم رو قوی میکنم ک ایلتس یا تافل رو بدم و در حال دارم رزومه تحصیلیم رو هم کامل میکنم و همچنین میخوام ک مقالهisiرو هم درست کنم به نظر شما بعد این دیگه چه کارهایی رو باید انجام بدم تا شانس بیشتری در بورسیه شدن داشته باشم؟

  • لیلا بهمن ۳۰, ۱۳۹۸

    سلام من ارشد آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناسی اموزش زبان از دانشگاه ازاد تهران مرکز دارم معدل ارشدم ۱۸ معدل کارشناسی ۱۷/۹۷دو تا مقاله هم دارم با آیلتس ۷/۵میتونم بورسیه بگیرم سنم ۲۶

    • علی زمانی بهمن ۳۰, ۱۳۹۸

      لیلا خانم
      برای پاسخ به این سوال به بنده ای میل بزنید

  • AMG اسفند ۱۶, ۱۳۹۸

    سلام و خدا قوت ممنون بابت مقاله ای عالیتون

    من کارشناسی حسابداری از دانشگاه سراسری هستم با معدل ۱۹.۳۰هستم و تمایل دارم که ارشد کامپیوتر رشته ی نرم افزار بخونم. سوال من اینکه در صورتی که بتونم یک دانشگاه خوب مثل شریف قبول بشم آیا امکان گرفتن فاند دارم؟
    چقدر این مسئله ی غیر مرتبط بودن کارشناسی و ارشد روی بورسیه گرفتن تاثیر میذاره؟
    خواهشا رک و پوست کنده بگید، ممنون.

    تشکر و سپاس

    • علی زمانی اسفند ۱۶, ۱۳۹۸

      از لطف شما به روزیاتو سپاسگزاریم.
      ارشد نرم افزار نیاز داره شما آیلتس ۶.۵ بگیری. یک مقاله در حوزه نرم افزار داشته باشی که اثبات کنه توانایی شما را برای تحصیل ارشد در این رشته. صرفا با رشته لیسانس غیر مرتبط نمیشه ادمیشن گرفت. ضمنا بورسی هم به شما تعلق نمیگیره.
      رک وپوست کنده عرض کردم طبق تجارب چند ساله 🙂 نرم افزار، رشته ای نیست که پول سازی باهاش، لنگ مدرک دانشگاه باشه.

      • AMG اسفند ۱۶, ۱۳۹۸

        ببخشید اما کامل متوجه نشدم، یعنی حتی اگه ارشد شریف داشته باشیم و آیلتس ۷ هیچ راهی برای فاند گرفتن در مقطع دکترا وجود نداره؟ چون لیسانس غیر مرتبط هست!

        • علی زمانی اسفند ۱۶, ۱۳۹۸

          ارشد شریف داشتتن شما، نه شرط لازم برای گرفتن بورس است و نه شرط کافی. باید admission’s requirement ها را رعایت کنید. اگر بخواهید برای دکترا فاند بگیرید، رشته مدرک ارشد باید با رشته مورد علاقه دکترا، همراستا باشد. داشتن رزومه قوی هم مورد نیاز است. رزومه قوی یعنی مقاله یا محصولات فناورانه که کمیته پذیرش را جذب کند. توجه کنید که فرآیند بورس، کاملا رقابتی است

          • AMG اسفند ۱۶, ۱۳۹۸

            ممنون از راهنمایی شما
            پس اگه درست متوجه شده باشم اگه بتونم و در این دانشگاه قبول بشم با مدرک زبان مناسب و مقاله ISI و CV خوب میشه غیر مرتبط بودن مدرک رو کم رنگ کرد، درست منظورتون رو فهمیدم؟

  • حیدر فروردین ۸, ۱۳۹۹

    سلام
    ببخشید برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد روانشناسی فارغ از پیام نور کدوم کشور مناسبه
    با ایلتس و سطح خوب درسی
    واقعیت به ی سری دلایل نشد خوب کنکور بدیم.

  • Reyhane خرداد ۲, ۱۳۹۹

    ممنونم از مطالب مفید شما
    آقای دکتر زمانی میشه لطفا ایمیلتان رو بهم بدید و چند سوال دارم ازتون.
    ممنونم ?‍♀️???

  • zahra تیر ۱۱, ۱۳۹۹

    با سلام من یه سوال داشتم. در صورت داشتن رتبه زیر ۱۰ کنکور ارشد امکان بورسیه گرفتن وجود داره ایا اگه دانشگاه کارشناسی زیاد معتبر نباشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنین

    • علی زمانی تیر ۱۱, ۱۳۹۹

      ربطی ندارد
      سعی کنید رزومه را با مقاله نویسی علمی قوی کنید

  • Zohreh تیر ۱۲, ۱۳۹۹

    با سلام خدمت شما و تشکر بابت محتوی مفیدتون
    بنده دانشجوی رشته شیمی دانشگاه سراسری هستم و مدرک B1 زبان المانی رو به تازگی دریافت کردم از شما سوال داشتم با شرایطی که شما فرمودین امکان بورس گرفتن در مقطع ارشد در همین رشته در دانشگاه های المان چقدر هست و اقدام برای مقطع دکترا شانس بیشتری داره یا خیر؟

    • علی زمانی تیر ۱۲, ۱۳۹۹

      ممنونم
      مقطع دکتری برای بورس شانس خیلی بیشتر است

  • S تیر ۲۹, ۱۳۹۹

    سلام .
    برای بورسیه رشته دامپزشکی امریکا و اروپا چه شرایطی باید داشته باشیم ؟
    داشتن ISI و ایلتس ۷ کافیه ؟

    • علی زمانی تیر ۲۹, ۱۳۹۹

      برای آمریکا، GRE نیاز دارید

      • S تیر ۲۹, ۱۳۹۹

        اگر نمره GRE ایم هم خوب باشه احتمال بورس هست ؟

  • لیلا مرداد ۲۰, ۱۳۹۹

    سلام وقتتون بخیر دانشجوی ارشد پلیمر تربیت مدرس هستم معدل هفده و یه مقاله isi با آیلتس ۶.۵ کارشناسی هم سراسری بودم با معدل ۱۸قصدم فقط فول فاند هستش خواستم ببینم امکان تعلقش ب من چقده برای مقطع دکتری در کانادا یا آمریکا با آلمان

    • علی زمانی مرداد ۲۰, ۱۳۹۹

      برای آمریکا نیاز به GRE است. ۱۵۵از ۱۷۰ باید باشد
      برای اروپا باید CV و SOP برای اساتید رشته پلیمر ارسال کنید و البته VACANCY ها را هم برای استخدام دانشجوی دکتری رصد کنید. مثل دانشگاه چالمرش گوتنبرگ و KTH استکهلم و دیگران

  • ساسان فرزین مهر ۱۰, ۱۳۹۹

    سلام
    برای رشته جامعه شناسی در مقطع کارشناسی چه کشوری مناسب است و امکان بورسیه شدن هم وجود داره؟

  • pt مهر ۲۵, ۱۳۹۹

    با توجه به بالا بودن هزینه رشته های حوزه سلامت و سخت بودن پذیرش گرفتن، شما چه کشورهایی رو پیشنهاد میکنید که امکان دریافت بورس باشه؟
    کارشناسی gpa=3.4, کارشناسی ارشد gpa=3.7 ,و toefl=94

  • delbar دی ۱۳, ۱۳۹۹

    سلام خسته نباشید من الان ۱۵ سالمه ومیخام که در اینده بورسیه بگیرم برای رشته وکالت شما کدوم کشور رو پیشنهاد میکنید

  • رحیمی فروردین ۵, ۱۴۰۰

    با سلام و احترام من لیسانس طراحی صنعتی با معدل ۱۷:۵۴و الانم ارشد مواد و متالوژی گرایش سرامیک هستم که تیرماه دفاع میکنم دکتری هم امتحان دادم خواستم ببینم چطوری میتونم بورسیه فرانسه بگیرم

  • .. مهر ۱۴, ۱۴۰۰

    سلام میشه راهنمایی کنین برای اپلای کردن و گرفتن بورسیه در مقطع لیسانس بادی چطوری اقدام کنم؟

  • رها دی ۲۷, ۱۴۰۰

    سلام .برای دستیار پژوهشی شدن حتما باید تا مقطع کارشناسی ارشد یا بیشتر از اینا باشی؟منظورم اینکه میشه کسی که دیپلومشو گرفته ومیخواد بره دانشگاه بتونه دستیار پژوهشی بشه؟؟