فرار زندانی‌ها برای کمک به زندانبان خود

انسانیت هنوز زنده است

فرار زندانی‌ها برای کمک به زندانبان خود

وقتی افسرهای نگهبان متوجه افزایش صدا در یکی از طبقات سلول‌های زندان Parker County شدند، خود را برای بدترین اتفاقات آماده کردند.

در نگاه نخست این‌گونه به نظر می‌رسید که کابوس شبانه آن‌ها به واقعیت تبدیل‌شده و زندانی‌ها، قفل‌ها را درهم‌شکسته و از سلول‌ها در حال فرار هستند. دلیلش هم تصویری بود که در دوربین‌ها مشاهده می‌کردند: افسرنگهبان بی‌هوش کف سالن افتاده و زندانی‌ها بیرون سلول بودند.

اما همیشه همه‌چیز آن‌طور نیست که دیده می‌شود.

ماجرا ازاین‌قرار بوده که نگهبان یادشده دچار حمله قلبی می‌شود و ۸ نفر از زندانی‌ها به‌منظور کمک به وی قفل سلول خود را شکسته و بیرون می‌آیند.

یکی از مجرمین به نام «نیک کلتون» در این رابطه بیان داشته که: «او ناگهان بر زمین افتاد. درست چند دقیقه پس‌ازاین که با هم در حال گفتن و خندیدن بودیم. به نظر می‌آمد در حال جان دادن است و هرلحظه احتمال داشت بمیرد.»

به همین منظور، او بقیه افراد را مدیریت می‌کند تا با کمک یکدیگر قفل را شکسته و سروصدا ایجاد نمایند تا دیگر نگهبانان به کمک افسر در حال مرگ بیایند.

«کلتون» در بیانات خود همچنین افزوده که: «ما بسیار ترسیده بودیم زیرا آن‌ها با تفنگ به سمت ما آمدند. آن‌ها تصور می‌کردند که این کار نوعی اعلام جنگ است.»

«رایان اسپیگل» یکی از افسرهای نگهبان نیز در رابطه با این رویداد چنین گفته: «ما به‌هیچ‌وجه نمی‌دانستیم وقتی پایین برویم چه چیزی در انتظارمان خواهد بود. زنگ‌های هشدار به صدا درآمده بودند و بر اساس تصاویری که به‌واسطه دوربین‌ها دیده بودیم، آن‌ها از سلول‌ها بیرون آمده بودند و این در حالی بود که نگهبانی که نقش زمین شده، کلید و تفنگ داشت. شرایط در آن لحظات بسیار سخت به نظر می‌رسید.»

درنهایت، «اسپیگل» زندانی‌ها را به سمت سلول‌های خود هدایت نموده و سپس روی افسری که دچار حمله قلبی شده بود CPR انجام می‌دهد.

تلاش زندانی‌ها که به‌نوعی با به خطر انداختن جانشان همراه بوده، نتیجه داده و افسر موردبحث زنده مانده است. گفته می‌شود که وی به‌زودی و در سلامت کامل به کار خود بازخواهد گشت.

بد نیست در آخر اشاره‌کنیم که پس‌ازاین ماجرا، امنیت و قفل‌های سلولی که زندانی‌ها برای نجات جان نگهبان خود از آن فرار کرده بودند، تقویت شدند تا امکان هر فراری به صفر برسد.

منبع: bgr
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود