نگاهی به معتبر ترین جشنواره های سینمایی جهان؛ از شیکاگو تا لندن [قسمت اول]

نگاهی به معتبر ترین جشنواره های سینمایی جهان؛ از شیکاگو تا لندن [قسمت اول]

جشنواره های سینمایی، از جمله پر مخاطب ترین رویدادهای فرهنگی و اجتماعی بعد از رقابت های ورزشی در جهان هستند که سالانه میلیون ها بیننده تلویزیونی و هزاران شرکت کننده را به سمت پرده های نقره ای اکران های عمومی می کشاند.

برخی از شهرهای دنیا مانند کن فرانسه، به واسطه رویدادهای سینمایی و هنری، هر ساله در کانون توجه رسانه های جهان قرار می گیرد و دوربین خبرنگاران را به این شهر ساحلی می کشاند. این تنها لس آنجلس آمریکا، ونیز ایتالیا و کن فرانسه نیست که هر سال، فلاش هزاران دوربین خبرنگاران از هزاران کیلومتر دورتر به غرب کره زمین می برد تا شکارگر حضور سلبریتی ها روی استیج ها و اکران آثار راه یافته به بخش مسابقه باشند.

گزارش امروز سرویس هنری روزیاتو، شما را با ۸ جشنواره سینمایی معتبر در سراسر جهان آشنا می کند و تلاش دارد تا در ۳ قسمت، نگاهی داشته باشد به جشنواره های هنری تاثیرگذار هر سال. اگر قصد دارید تا آثار سینمایی خود را در جشنواره های فیلم اعم از مستند و فیلم کوتاه شرکت دهید، این سلسله گفتارها، راهنمای خوبی برای هزاران مشتاق دنیای پرده نقره ای برای تجربه های هیجان انگیز است.

با جشنواره گردی ما همراه باشید.

از کت والک تا پرده نقره ای

7
فرش قرمز در جشنواره اسکار

کت والک های مربوط به فشن ویک ها که به مدد فناوری اطلاعات، این روزها در کانون توجه صدها میلیون کاربر شبکه های اجتماعی قرار دارد، از جمله رویدادهای هنری مهم و پر مخاطب چند دهه اخیر به شمار می رود. جایی که می توان جدید ترین طرح های بزرگان مد و لباس جهان را از مد مفهومی تا اتودهای جدید مزون های شرق و غرب عالم برای برندهای مختلف را از نزدیک مشاهده کرد.

برخی از سلبریتی های دنیای هنر، در عرصه مد و لباس فعال بوده که دیوید گاندی، انیسه حسبیان و کارمن دلورفیس و فشن بلاگرهای ایتالیایی و فرانسوی از آن جمله هستند. علاوه بر رویدادهای داغ فشن ویک ها، جشنواره های سینمایی را باید یکی از تاثیرگذار ترین و پر مخاطب ترین رویدادهای فرهنگی و اجتماعی جهان دانست که همچون رقابت های جام جهانی فوتبال و المپیک تابستانی، میلیون ها بیننده تلویزیونی و رسانه را به سمت خود جذب می کند.

ch22
کارمن دلورفیس و آیریس آپفل، گران ترین مدل های مسن جهان که لباس های مفهومی را رونمایی می کنند

فشن ویک ها و جشنواره های سینمایی، بهترین ابزار تبلیغات و بازاریابی برندها (brands) و روندها (trends) بوده و به همین خاطر، تولید کنندگان کالا و خدمات از رسانه هایی مانند جشنواره ها و سلبریتی ها، برای معرفی حال و آینده آثار خود استفاده می کنند. بعضا، برای معرفی یک گوشواره یا دستبند یا یک لباس خاص توسط یک سلبریتی در جشنواره ای معتبر،  صدها هزار دلار هزینه می شود.

همانطور که می دانید، جشنواره ها و جوایز سینمایی مطرح در دنیا به شکل بین المللی و در مکانی خاص برگزار می شوند و جوایزی که به برگزیدگان داده می شود، معمولا عناوین مشابهی دارند.

مثل: جایزه بهترین فیلم، جایزه بهترین کارگردانی، جایزه بهترین فیلمنامه،‌ جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد،‌ جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن، جایزه بهترین تدوین،‌ جایزه بهترین فیلمبرداری، جایزه بهترین نورپردازی، جایزه بهترین صدابرداری، جایزه بهترین طراحی لباس، جایزه بهترین گریم، جایزه بهترین جلوه های ویژه، جایزه بهترین فیلم انیمه، جایزه بهترین فیلم مستند و از این دست.

جشنواره های سینمایی،‌ معمولا بر اساس فلسفه و دلیلی شکل می گیرند. مانند جشنواره فیلم فجر ایران که به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی راه اندازی شد تا در سالگرد پیروزی انقلاب ایران، از برترین آثار هنری سینمایی رونمایی و تجلیل شود.

همچنین جشنواره فیلم ونیز که در دوران حکومت موسولینی در ایتالیا در سال ۱۹۳۲ میلادی با نمایشگاه بین المللی هنر سینما آغاز به کار کرد، امروزه یک از جشنواره های معتبر سینمایی جنوب اروپا به شمار می رود.

جشنواره فیلم شیکاگو

ch3

از جمله جشنواره های سینمایی معروف آمریکای شمالی می توان به جشنوازه فیلم شیکاگو اشاره کرد. البته برگزاری جشنواره فیلم اسکار در آمریکا سبب شده تا کلیه مراسم هنری سینمایی در این کشور در حاشیه قرار بگیرد. اما بسیاری از فیلم هایی که امکان حضور در اسکار ندارند، در این جشنواره ها به نمایش در می آیند. به خصوص فیلم هایی که به سینمای مستقل تعلق دارند.

در واقع این جشنواره فیلم، به فیلم های مستقل و غیر آمریکایی می پردازد. فستیوالی که نیم قرن پیش در اکتبر ۱۹۶۵ میلادی تاسیس شد و اکنون گسترش بسیاری پیدا کرده و اعتبار بالایی در دنیای فیلم های مستقل دارد.

این جشنواره معمولا در هفته دوم اکتبر برگزار می شود. هوگوی طلایی یا gold hugo ، اعتبار این جشنواره است که البته هوگو نقره ای و برنزی نیز به آن جوایز اضافه شده است.

ch1
تصویر ایندکس درگاه جشنواره فیلم شیکاگو

اگر چه حرفه‌‌ای‌ها آثارشان در فستیوال فیلم شیکاگو پذیرفته می‌شود، اما عمده کارگردان‌ ها و تهیه‌کننده‌ ها متعلق به سینمای آمریکایی نیستند. از این روست که قبلا هم ذکر شد جایزه بزرگ این فستیوال یعنی همان (گراند پرایز فستیوال)‌؛ با نام هوگوی طلایی به منتخبان سینمای دیگر کشورها اهدا می‌شود.

از سوی دیگر بزرگان سینما طی برگزاری این جشنواره با شرکت در هیات انتخاب فیلم و هیات ژوری بار جشنواره را بالا می‌برند، در طی سالیان اخیر استیون اسپیلبرگ، سوزان ساراندون، کامرون کرو، نیکلاس کیج از سینماگران شناخته شده‌‌ای بودند که در فستیوال بین‌المللی فیلم شیکاگو حضور داشتند. هوگو نقره ای جشنواره فیلم شیکاگو در سال ۲۰۱۶ میلادی به فیلم فروشنده اثر اسکاری اصغر فرهادی تعلق گرفت.

 البته آرش لاهوتی نیز در سال ۱۳۹۳، هوگو طلایی جشنواره شیکاگو را از آن خود کرد  که آنونس فیلمش را در ویدیوی بالا مشاهده می کنید

ch2
تصویر صفحه رسمی جشنواره فیلم بین المللی شیکاگو آمریکا در اینستاگرام که جدید ترین خبرها از متن و حاشیه رویدادهای این جشنواره در اختیار کاربران خود قرار می دهد

درگاه این جشنواره در این نشانی در دسترس است. اینستاگرام این جشنواره را نیز در این آدرس دنبال کنید.

7
تصویر ایندکس درگاه رسمی جشنواره سینمایی بین المللی شیکاگو که فهرست برنامه های گذشته ،‌حال و آینده و همچنین معرفی هیات داوران جشنواره را در آن ارائه شده است و برای علاقمندان شرکت در این مراسم هنری، اطلاعات مورد نیاز را منتشر کرده است

نگاهی به اسکار سینمای روسیه

ch4
تصویر ایندکس درگاه جشنواره سینمایی بین المللی روسیه (عقاب طلایی)

اسکار سینمای روسیه یا جایزه عقاب طلایی، یکی از جشنواره های هنری مهم کشور تزارها به شمار میرود. اطلاعات برگزاری این جایزه معتبر را در این نشانی دنبال کنید. گر چه روس ها در عرصه سینما، یکی از کشورهای تحت گذار پرده نقره ای قاره سبز و جهان به شمار نمی روند، اما این جشنواره در میان کشورهای قفقاز و بالکان، مخاطبان بسیار دارد. 

روسیه یکی از کشورهای تاثیر گذار در دنیای ادبیات، هنرهای نمایشی و تجسمی و سینما به شمار می رود. تا قبل از آنکه شاهد فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۰ میلادی باشیم، جشنواره فیلم مسکو، مهم ترین جشنواره سینمایی بلوک شرق محسوب می شد. اما از سال ۲۰۰۲ میلادی به این طرف، جشنواره فیلم مسکو، جای خود را به جایزه معتبری به نام عقاب طلایی(Golden Eagle Award) داده است.

البته باید توجه داشت که بدنه سینمایی و تلویزیونی پهناورترین کشور دنیا، در کنار فستیوال هایی مانند جشنواره فیلم مسکو، فستیوال های هنری و تلویزیونی دیگری نیز برگزار می کنند.

ch5
ایندکس جشنواره فیلم تفلیس گرجستان

البته ناگفته پیداست که این روند به خصوص برای فستیوال‌ها و یا جوایز تلویزیونی بسیار کمرنگ‌ تر بود و عمدتا چند منطقه که اکنون جمهوری‌ های مستقل شناخته می‌شوند نظیر جشنواره فیلم تفلیس (پایتخت گرجستان)‌، جشنواره فیلم کوتاه کی‌یف (پایتخت اوکراین)‌ و جشنواره فیلم مینسک (مرکز بلاروس)‌ برای خود فسیتوال‌های تلویزیونی و رادیویی برپا می‌کردند.

ch6
ایندگس درگاه جشنواره بین المللی فیلم مینسک بلاروس

از دهه نود میلادی به این سو که شاهد تحول در کشورهای تازه استقلال یافته روسیه و افزایش ارتباطات فرهنگی و هنری آن ها با جهان به خصوص در عرصه سینما شده است، استقبال از جشنواره های سینمایی که در بالا به آن اشاره شد افزایش یافت. از این بازه زمانی، تلویزیون ملی روسیه، اقدام به برگزاری جشنواره های تلویزیونی و اعطای جایزه خاص کرد که از سال ۲۰۰۲ میلادی، سریال های آمریکایی هم در آن راه پیدا کردند.

هر چند به طور رسمی حتی در بیانیه هر ساله این فستیوال اعلام می‌شود که این جوایز مربوط به تلویزیون ملی روسیه می‌شوند و در حقیقت این فستیوال کپی شده همان آکادمی علوم و فنون سینمایی (اسکار)‌ است. جایزه عقاب طلایی(golden Eagle Award) از سال ۲۰۰۲ میلادی شکل رسمی‌تری به خود گرفت و در حال حاضر این نام؛ بیشتر از جایزه تلویزیون ملی روسیه به گوش میرسد.

CH7

در واقع از سال ۲۰۰۲ میلادی، “آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک روسیه” متولی برگزاری این جایزه است. همچنین تعداد جوایز اصلی به ۳ جایزه ارتقا پیدا کرده است که شامل اهدای عقاب طلایی در ۳ قسمت بهترین فیلم‌، بهترین کارگردان و سرانجام بهترین فیلمنامه است.

از سال ۲۰۰۳ میلادی نیز تلویزیون ملی روسیه در هر اعطای جایزه‌ای برنامه بزرگداشت سینماگران مطرح را در دستور کار گذاشت و به همین مناسبت در اولین دوره و در نخستین اقدام؛ از فرانسیس فورد کاپولا با پخش نمایش آثار و تقدیم لوح یاد بود تقدیر به عمل آورد و در سال‌های بعدی نیز این روند را ادامه داد.

در اعطای جایزه عقاب طلایی؛ یک روند خاص دیگر هم وجود دارد و آن شرکت دادن آثار مهم سینمایی روسیه است، اگرچه نام این جوایز و عنوان رسمی آن تلویزیونی است. با این همه آثاری که صاحب موفقیت جهانی شوند عمدتا در این فستیوال به یکی از عقاب‌های طلایی می‌رسند.

ch8

بهترین مثال در این رابطه نیکیتامیخالکوف، فیلمساز سرشناس روسی است که فیلم ۱۲ او سال ۲۰۰۸ میلادی در بسیاری از جشنواره‌های جهانی از جمله کن و همچنین برلین و ونیز به موفقیت‌هایی دست یافت و در اسکار ۲۰۰۷ نیز نامزد نهایی بود.

از این‌ روست‌ که «۱۲» میخالکوف در سال ۲۰۰۷ به عنوان برترین فیلم در این مراسم انتخاب و معرفی گردید. اخرین خبرهای از جشنواره فیلم مسکو را در درگاه آن که معرفی کردیم پیگیری کنید. اگر هنرمندان جوان کشورمان قصد شرکت در این رویداد هنری سرزمین تزارها را دارند، می توانند با مسئولان جشنواره مکاتبه کرده و در جریان شرایط شرکت در جشنواره با آثار یا حضور مستقل قرار بگیرند. 

جشنواره فیلم های مستقل اروپا

یکی دیگر از جشنوراه های سینمایی فعال قاره سبز که در غوغای جشنواره ونیز و کن و اسکار آمریکایی ها، کمتر از آن خبر داریم، فستیوال فیلم های مستقل است که جشنواره فیلم های مستقل اروپا از معروف ترین آنها به شمار می رود.

اینستاگرام این جشنواره مستقل سینمایی را در این آدرس دنیال کنید. در سایت این مجموعه، آخرین اطلاعات از فیلم ها و جزییات شرکت در جشنواره برای سینماگران جوان کشورمان به دو زبان ارائه شده است. این جشنواره را کلاس آموزشی مفید برای فیلمسازان جوان می دانند.

ch10
ایندکس درگاه جشنواره فیلم های مستقل اروپا که در آن، امکان خرید بلیط اینترنتی، متن و حاشیه برنامه های گذشته و حال جشنواره و همچنین آشنایی با هیات داوران و شرکت کنندگان در این درگاه در اختیار علاقمندان به پرده نقره ای قرار دارد.

این جشنواره (ECU) از نوامبر ۲۰۰۶ میلادی، کار خود را از پایتخت مد و جنبش های هنری اروپا یعنی فرانسه آغاز کرد. گفته شده که بر روی تابلوی ورودی این جشنواره جمله زیر نصب شده است:

ما مستعدها را انتخاب و معرفی می کنیم. آینده سینما، متعلق به مستقل ها و جوان تر ها است.

ch11
اینستاگرام جشنواره فیلم های مستقل اروپا که همچون برخی از جشنواره های سینمایی، مخاطب زیادی ندارد. اما در آن می توان اطلاعات شرکت در جشنواره را بدست آورد و با مسئولان آن تعامل دیجیتالی نمود.

البته جشنواره فیلم های مستقل قاره سبز ممکن است در میان عموم مردم، جایگاهی نداشته باشد و اصولا فرقی بین سینمای مستقل و غیر مستقل قائل نشوند. اما در واقع، برای عاشقان سینما، جشنواره های محلی، فرصتی برای دیده شدن را فراهم می کند. بزرگانی چون رابرت رد فورد، از موسسات جشنواره فیلم ساندنس را می توان از موسسان این جشنواره دانست.

H12

در سال ۲۰۰۸ میلادی، بیش از ۱۰۰ فیلم از سراسر جهان در بخش مسابقه جشنواره فیلم مستقل اروپا در پاریس اکران شدند که در ۱۱ بخش تقسیم بندی شد. البته در چند سال پیش یعنی سال ۲۰۱۴ میلادی، بیش از ۲ هزار فیلم سینمایی از ۵ قاره در این جشنواره شرکت کرد که طبق روال هر ساله، ۱۰۰ فیلم به بخش های ۱۱ گانه راه یافت.

این تعداد فیلم از سوی سینماگران جوان ۵۰ کشور دنیا به دبیرخانه جشنواره فیلم مستقل پاریس ارسال شد. از جمله مهم ترین قسمت های جشنواره سینمایی مستقل اروپا باید به بخش آثار بلند داستانی اشاره کرد که در واقع نوعی برند این جشنواره به شمار می رود.

ch9
ایندکس درگاه جشنواره فیلم ساندنس آمریکا که در آن، معرفی هنرمندان، مخاطبان، اسپانسرهای تبلیغاتی و همچنین متن و حاشیه رویدادهای گذشته و حال را میتوان مشاهده کرد. خرید برخی از آثار هنری موفق شده در این جشنواره نیز در بخش shop در دسترس علاقمندان است.

البته بخش دیگری نظیر بخش «ویدئوکلیپ» نیز از قسمت مهم جشنواره به شمار می‌آید. نکته مهم دیگر حضور فیلم‌های منتخب جشنواره‌های عمدتا سرشناس و جاافتاده و حتی در مواردی با قدمت دیگر در یک قسمت از برنامه‌های سومین فستیوال فیلم‌های مستقل اروپا است.

البته سینمای مستقل، فقط با یک جشنواره در قاره سبز همراه نیست و جشنواره ای مانند جشنواره فیلم ساندنس نیز فیلم های مستقل حرفه ای را در دبیرخانه های خود قبول می کند. اینستاگرام ساندنسی ها را اینجا دنبال کنید. برای آگاهی از برنامه های این جشنواره، به بخش program مراجعه کنید. 

7
برنامه های ماهانه و سالانه جشنواره فیلم مستقل ساندنس را میتوان در قسمت program مشاهده کرد

نمایش فیلم‌ های منتخب جشنواره‌ ای ساندنس که در سال ۱۹۷۸ میلادی تاسیس شد، می‌تواند بار آموزشی بسیار مهمی طی برگزاری این فستیوال داشته باشد تا هم تماشاگران و هم فیلم سازان جوان از دیدن این آثار بهره ببرند. ضمن این که چنان که در بالا به آن اشاره شد حتی متولیان جشنواره‌ ساندنس، اسپانسر فستیوال فیلم‌ های مستقل اروپا نیز شده‌اند و این مهم به استعدادیابی مطمئنا کمک فراوانی خواهد کرد.

مهمترین بخش های این فستیوال سینمایی شامل: آثار بلند داستان، فیلم مستند؛ فیلم انیمیشن؛ ویدیو کلیپ و فیلم کمدی است. عنوان جایزه این فستیوال نیز جایزه جشنواره فیلم های مستقل اروپا است و نماد خاصی ندارد.

جشنواره فیلم انیمانیما صربستان

anima

جشنواره انیمانیما صربستان که از سال ۲۰۰۷ میلادی آغاز به کار نموده، تاکنون به طور سنتی تحت حمایت شهر چاچاک و وزارت فرهنگ کشور صربستان برگزار شده است. تایید و صحه گذاشتن بر هنر انیمیشن از طریق نمایش آثار هنرمندان و خالقین ملی و بین المللی انیمیشن، هدف اصلی این جشنواره به شمار می آید.

در ساخت آثار انیمیشنی که در این جشنواره به نمایش گذاشته می شوند، از متنوع ترین تکنیک های انیمیشن از تکنیک های کلاسیک تا تکنیک های معاصر کامپیوتری استفاده شده است و این آثار در قالب های متنوعی از جمله هنری، تجاری، آموزشی، تجربی و… نیز ارائه می شوند.

آخرین نکته که به اندازه سایر موارد مهم به شمار می آید این است که این جشنواره قصد دارد تا خالقین آثار انیمیشن از سراسر جهان را در یک محیط و فضای صمیمی و نوآورانه گرد هم آورد. این جشنواره از دو بخش مسابقه تشکیل شده است: فیلم هایی با حداکثر زمان ۳۰ دقیقه، و تیزرهای تبلیغاتی تجاری یا نماهنگ. در بخش خارج از مسابقه این جشنواره، برنامه های ویژه دیگری (نقد و بررسی آثار، سخنرانی، مرور آثار، نمایش های متفرقه و…) و همین طور رویدادهای جنبی (نمایشگاه، کنسرت، تبلیغات، و رویدادهای مشابه) نیز برگزار خواهد شد.

هیات داوران جشنواره انیمانیما صربستان 

این جشنواره دارای یک هیات انتخاب سه نفره صرب می باشد که فیلم ها را برای جشنواره انتخاب می کنند، و یک هیات داوران سه نفره بین المللی نیز مسئولیت اعطای جوایز این جشنواره را به عهده دارند.

بخش مسابقه جشنواره انیمانیما صربستان

فیلم های ساخته شده برای مخاطبین عام با حداکثر زمان ۲۰ دقیقه فیلم های ساخته شده برای کودکان گروه های سنی ۷ تا ۱۲ سال جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت رسمی رویداد به این آدرس مراجعه فرمایید.

جشنواره کامیک کان حیدر آباد

anima

هندوستان، گر چه سینمای پر رونقی دارد، اما کمتر شاهد ظهور موثر این سینما در سینمای جهان بودیم. یکی از جشنواره های سینمایی سرزمین شگفتی ها، جشنواره کامیک کان در شهر حیدرآباد این کشور است. 

کامیک کان حیدرآباد هند با ایجاد رویدادهای پربار و سطح بالایی که سلیقه علاقمندان نه تنها حوزه کامیک بلکه حوزه های بازی، فیلم، برنامه های تلویزیونی، محصولات، اسباب بازی، غذا و غیره را نیز تامین می نماید، در صدد گسترش و توسعه فرهنگ عامه هند است.

 کامیک کان حیدرآباد از زمان آغاز به کار خود با درگیر نمودن صنایع مختلفی که می توانند به گسترش فرهنگ عامه کمک کنند، به تدریج حوزه رویدادهای خود را وسعت بخشیده است. تیم برگزاری این رویداد در صدد آن است تا به کار خود در جهت دستیابی و جلب تعداد بیشتری از علاقمندان تخصصی این حوزه و همینطور برگزاری رویدادهای منحصر به فرد خود در سایر شهرهای کشور هند ادامه دهد.

anima

این تیم امیدوار است تا جایگاهی را برای برندها فراهم نماید تا نه تنها به تحقق اهداف این رویداد در جهت توسعه فرهنگ عامه در این کشور کمک کنند بلکه با علاقمندان مشتاق این حوزه در سراسر کشور ارتباط برقرار نمایند. این رویداد، مکانی اختصاصی برای ایجاد رویدادهای منحصر به فرد، و فراهم نمودن جایگاهی برای علاقمندان، غرفه داران و شرکای این عرصه برای به اشتراک گذاشتن اشتیاق و علاقه فناناپذیر خود به حوزه کامیک و فرهنگ عامه به شمار می آید. 

تجربه علاقمندان کامیک کان حیدرآباد هند

نمایشگاه کامیک و فیلم حیدرآباد از طریق برگزاری جلسات، سخنرانی ها، بازی، پاتوق های نمایش فیلم های ویدئویی و…. میزبانی یکی از برنامه های تجربی و تعاملی در نوع خود را به عهده خواهد داشت.

مسابقه کازپلی کامیک کان حیدرآباد هند

anima

مسابقه کازپلی کامیک کان حیدرآباد هند، جشن تمام حوزه های فرهنگ عامه به شمار می آید. این برنامه رقابتی، نمایش جایزه هنری محسوب می شود که شرکت در آن با ثبت نام امکانپذیر می باشد و نمایش شرکت کنندگان باید روی صحنه اجرا شود.

تمام کسانی که برای شرکت در این مسابقه ثبت نام می کنند، باید شخصیت یا نمادی از قلمرو فرهنگ عامه را در یکی از ۵ بخش زیر به نمایش بگذارند:

  • کتاب های کامیک
  • داستان های گرافیکی و مصور فیلم
  • برنامه تلویزیونی
  • انیمیشن بازی انیمه
  • مانگا علمی-تخیلی
  • فانتزی

فرصت هایی که در اختیار غرفه داران کامیک کان حیدرآباد هند قرار می گیرد:

  • فضای غرفه
  • فرصت های حمایتی پیش از نمایشگاه
  • فرصت های حمایتی در حین برگزاری نمایشگاه
  • فرصت های حمایتی پس از نمایشگاه در نمایشگاه کامیک کان حیدرآباد هند

 نمایشگاه کامیک کان حیدرآباد هند با همکاری از نزدیک با برندها برای گرد هم آوردن آنها در این رویداد، می تواند از ایجاد فرصت های بازاریابی منحصر به فردی که پیش، در حین، و پس از این رویداد مورد توجه و استقبال مخاطبین قرار خواهد گرفت، حمایت کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت رسمی رویداد به این لینک مراجعه فرمایید.

جشنواره فیلم سینمایی سیدنی

ch13

کشور کانگوروها، سینمای تاثیرگذاری در جهان ندارد. اما به دلیل مناطق طبیعی بکر همچون نیوزلند، لوکیشن فیلم ها و سریال های بسیاری در چند دهه اخیر بوده است. جشنواره فیلم سینمایی سیدنی استرالیا، از جمله رویدادهای هنری مهم اقیانوسیه بوده که هر سال شماری از فعالان سینمایی را از سراسر جهان به این شهر زیبا می کشاند که در سال ۲۰۰۰ میلادی، میزبان المپیک بود.

این جشنواره با وجود انکه در کشوری غیر الهام بخش در عرصه سینمای جهان برگزار می شود، اما از جمله مطرح ترین جشنواره های سینمایی هر سال است. این جشنواره را جشنواره ای دانشگاهی می دانند و از قدیمی ترین جشنواره های دانشگاهی جهان به شمار می رود. در سال های اخیر، آثار منتخب جشنواره کن فرانسه نیز در سیدنی استرالیا به نمایش در آمده است.

جشنواره فیلم سیدنی تنها به نمایش فیلم محدود نمی شود (گرچه هر سال بیش از ۳۰۰ عنوان فیلم در این جشنواره به نمایش در می آید!). این رویداد، طیف وسیعی از سایر رویدادهای پیرامون فیلم را ارائه می نماید، و ابعاد و جوانب بیشتری را به این جشنواره می افزاید تا شما از شرکت در این جشنواره بیشتر لذت ببرید و از اینکه چرا این جشنواره، علاقه و اشتیاق به سینما را به اشتراک می گذارد، درک درست تری داشته باشید.

7

قبل و بعد از شروع برنامه این جشنواره، چیزهای زیادی برای دیدن و شنیدن، و کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد؛ از مذاکرات و گفتگوهای ساده و جلسات پرسش و پاسخ فیلمسازان تا فرش قرمز نخستین نمایش فیلم ها، جلسات مباحثه گروهی و ضیافت های موضوعی. رویدادهای منحصر به فردی همچون سینمای غذاشناسی، غذا خوردن خوب را کاملاً با فیلم های با موضوع غذا جفت و جور می کند.

برنامه مجموعه سخنرانی های یادبود Ian McPherson هر سال توسط دیوید استراتون، منتقد فیلم استرالیایی و مدیر اسبق جشنواره فیلم سیدنی اجرا می شود. این برنامه، دیوید استراتون را در حال مکالمه با شخصیت های مهم مختلف صنعت فیلمسازی نشان می دهد. بخش Hub هم شامل برنامه های جالب و جذاب دیگری هم در طبقه بالا در اتاق گنجینه و هم طبقه پایین در بار است که اطلاعات بیشتر را در درگاه این جشنواره میتوان مشاهده کرد.

7

عمده رویکرد جشنواره فیلم سیدنی، به تولیدات منطقه ای و دانشگاهی بوده و جشنواره غیر رقابتی است و حضور فیلم ها و افراد، تنها به سبب اعلام حضور و حمایت از آنها صورت می گیرد. از سال ۱۹۵۴ میلادی به این سو، این جشنواره هر ساله میزبان تجربه های جدید در عرصه سینمای جهان است. از سال ۱۳۸۷ به این سو نیز، بخش مسابقه به جشنواره فیلم سیدنی اضافه شد. رویدادهایی که در جشنواره بین المللی فیلم سیدنی استرالیا برگزار می شود را اینجا مشاهده کنید.

ch14

این جشنواره دانشگاهی سبب شد تا بزرگانی همچون پیتر جکسون، کارگردان نامدار اقیانوسیه با سه گانه ارباب حلقه ها، بتواند با لوکیشن های باور نکردنی نیوزلند، به درو کردن اسکارهای چند سال قبل اقدام کند. حضور چشمگیر سینمای ایران در جشنواره سیدنی در سال های اخیر، بازتاب گسترده ای پیدا کرده است.

ch17
تصویر ایندکس درگاه جشنواره فیلم بین المللی سیدنی استرالیا- ۲۰۱۷

در دوره ۵۴، فستیوال سیدنی، جشنواره‌ ای بین‌ المللی اعلام شد و مقرر گردید علاوه بر پیگیری سیاست‌ های قبلی مبنی بر اهمیت دادن به فیلم‌ها و فیلمسازان و اهالی سینمای منطقه شامل (استرالیا، نیوزیلند و…) و همچنین استرالیایی‌ هایی که کارهایشان را در خارج از کشور ساخته‌اند.

ch16
محل برگزاری جشنواره فیلم بین المللی سیدنی استرالیا

فیلم‌هایی که بالای ۷۵ دقیقه زمان دارند نیز در جشنواره پذیرفته شوند که عمدتا این روند و اتخاذ این سیاست باعث می‌شود فستیوال بین‌ المللی فیلم سیدنی ضمن تکیه کردن بر روال آکادمیک و دانشگاهی‌اش؛ حرفه‌ای‌تر نیز عمل کند.

ch15

از این‌رو این جشنواره دارای جایزه و تندیس مخصوص و همچنین جایزه نقدی گردید و در ۵ رشته به منتخبین اعطا می‌شود که شامل جایزه «دندی اپرا» به اضافه ۵ هزار دلار خواهد بود.

نکته مهم دیگری که در فستیوال سیدنی همواره رعایت شده و از این رو توانسته الگوی بسیار مهمی و خاصی برای سایر جشنواره‌ های حرفه‌ای و حتی دانشگاهی باشد این است که مدیر یا رئیس فستیوال فیلم سیدنی عمدتا برای رهبری و هدایت هرچه بهتر این جریان فرهنگی برای یک یا دو سال انتخاب نمی‌شود.

بلکه هر مدیری ، تقریبا دوره‌ای پنج، شش ساله را رهبری می‌کند. در کنار این جوایز؛ جایزه بهترین فیلم کوتاه استرالیایی و چند جایزه مشابه دیگر نیز (عمدتا جوایز نقدی) وجود دارد چرا که یکی از اصول فستیوال فیلم سیدنی که اهمیت دادن و سرمایه‌گذاری بر روی فیلمسازان جوان و بومی و آتیه‌دار استرالیایی است باید جلوه‌گر بیشتری پیدا کند.

7
تصویر صفحه اینستاگرام رسمی جشنواره بین المللی فیلم سیدنی استرالیا که همچون بسیاری از صفحات اینستاگرام جشنواره های سینمایی جهان، مخاطب چندانی ندارد.

از جمله نکات قابل توجه در جشنواره فیلم سدنی، جشنواره فیلم سفر (Travelling film festival) است که به معرفی آثار برتر سینمایی مستند و غیر مستند در عرصه گردشگری می پردازد. اینستاگرام جشنواره فیلم سیدنی را در این آدرس دنبال کنید.

جشنواره فیلم کوتاه لوون بلژیک

جشنواره فیلم کوتاه لوون بلژیک جایگاه سالانه ای در ماه دسامبر برای متخصصین عرصه فیلم و سینما در منطقه تحت پوشش اتحادیه همکاری بنلوکس (شامل کشورهای بلژیک، هلند و لوکزامبورگ) به شمار می آید و از سال ۲۰۱۲ میلادی به عنوان جشنواره واجد شرایط و صلاحیت معرفی فیلم برای رقابت و دریافت جایزه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار محسوب می شود.

این جشنواره، دروازه اصلی بلژیک به یکی از مشهورترین مراسم جهانی اعطای جوایز به شمار می آید. برنامه این جشنواره شامل بیش از ۱۲۰ نمایش فیلم در۵ مکان در شهر زیبای قرون وسطایی لوون می باشد. برنامه این جشنواره عبارتست از: فیلم های داستانی زنده و غیر انیمیشن، فیلم های کوتاه انیمیشن، نماهنگ، فیلم های کوتاه برای کودکان، و فیلم های کوتاه غیر داستانی.

7

این جشنواره هر سال حدود ۳۰۰ فیلم کوتاه از سراسر جهان که در بیش از ۴۰ مجموعه مختلف طبقه بندی می شوند را به نمایش می گذارد. این جشنواره علاوه بر برنامه نمایش فیلم، کلاس های تخصصی چالش برانگیز، کارگاه های آموزشی و جلسات بحث و گفتگو را نیز برگزار می کند و امکان استفاده از لحظات الهام بخش آموزش و بحث را برای متخصصین عرصه فیلم و سینما از بلژیک و خارج از این کشور فراهم می نماید.

  • بخش های جشنواره فیلم کوتاه لوون بلژیک
  •  مسابقه فیلم های اروپایی (فیلم های غیر انیمیشن)
  • مسابقه فیلم های ناحیه فلاندر (انیمیشن و غیر انیمیشن)
  • برنامه غیر رقابتی بین المللی

تاریخ ها و مهلت های ثبت نام آثار

  • ۱ ژوئن : تاریخ آغاز به کار جشنواره
  • ۱۵ ژوئن : مهلت اولیه ثبت نام آثار
  • ۱ آگوست : مهلت معمول ثبت نام آثار
  • ۱۶ سپتامبر : آخرین مهلت ثبت نام آثار
  • ۲۵ اکتبر : تاریخ اعلام نتایج
  • ۱۰-۲ دسامبر : تاریخ برگزاری

جشنواره جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت رسمی رویداد به آدرس  مراجعه فرمایید

7

جشنواره فیلم کوتاه ادینبرو

جشنواره فیلم کوتاه ادینبرو وظیفه نمایش فیلم های کوتاه با کیفیت بالا انگلستان و بین المللی در کنار آثار استعدادهای فوق العاده داخلی را به عهده دارد. جشنواره فیلم کوتاه ادینبرو از سال ۲۰۰۵ میلادی آغاز به کار نموده و مخاطبین بسیار و توجه قابل ملاحظه ای را از سوی فیلمسازان سراسر جهان به خود جلب نموده است.

7

تیم برگزاری این جشنواره طی سال های برگزاری خود فیلم هایی از کشورهای هند، آرژانتین، سومالی، عراق، ایران، آلمان، نروژ، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، هلند، پرتغال، آلبانی، و سرتاسر انگلستان را به نمایش گذاشته است. حتی از ناواهو، قلمرو قبیله سرخپوستان آمریکا نیز فیلم به این جشنواره ارسال شده است.

این جشنواره هر سال فیلمسازانی را نیز برای شرکت در این رویداد جلب می نماید و رویدادهای بزرگ ایجاد شبکه های ارتباطی را نیز برگزار می نماید. این جشنواره، مجموعه لذت بخشی از فیلم های کوتاه بین المللی را به نمایش می گذارد. طیف وسیعی از سبک ها و ژانرها از جمله مستند، درام، و انیمیشن در این جشنواره گرد هم آورده می شود و جذاب ترین آنها به نمایش گذاشته می شوند.

7

بخشهای جشنواره فیلم کوتاه ادینبرو

شرکت در این جشنواره برای تمام قالب ها و ژانرهای فیلم کوتاه با هر بودجه و تکنیکی که در تولید آنها به کار رفته باشد، آزاد است. حداکثر زمان فیلم های شرکت کننده در این جشنواره با احتساب تیتراژ فیلم، ۲۰دقیقه است.

مهلت ثبت نام آثار

مهلت ثبت نام آثار در این جشنواره، ۲۷ ژوئن است. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت رسمی رویداد به آدرس مراجعه فرمایید.

جشنواره فیلم دوبلین

ایرلند همچون برخی از نقاط اروپا، سینمای موثری ندارد، اما جشنواره فیلم دوبین تلاش دارد تا صنعت فیلمسازی شمال قاره سبز را رونق بخشد. جشنواره بین المللی فیلم دوبلین (DIFF) رویداد برتر و برجسته کشور ایرلند به شمار می آید و به دلیل اینکه هر سال بهترین فیلم های بین المللی را برای مخاطبین ایرلندی به نمایش می گذارد و استعدادهای بین المللی را معرفی می نماید، شهرت بسزایی را برای خود فراهم نموده است.

7

بخش های محوری و اصلی این فستیوال عبارتند از: برنامه ای برگزیده از جذاب ترین و موفق ترین فیلم های جدید سینمای بین المللی، بهترین فیلم های جدید ایرلندی، مرور بر فیلم های پر طرفدار و فراموش شده سینمای کلاسیک جهان، تمرکز بر فیلمنامه نویسی، و دسترسی منحصر به فرد به استعدادهای فیلمسازی بین المللی از جمله هنرپیشگان، نویسندگان، و کارگردانان و استعدادهای پشت صحنه فیلم ها.

این جشنواره به عنوان رویدادی همه جانبه با برنامه هایی که به دقت انتخاب شده و با ارائه طیف وسیعی از فیلم های عجیب و غریب، و شگفت انگیز تا مسحورکننده و منحصربه فرد، شهر دوبلین را برای علاقمندان به فیلم و سینما و مشتاقان تجربه های جدید از هر نوعی به مرکز فیلم و سینما تبدیل می نماید. فیلم ها و فیلمسازان در قلب این جشنواره جای دارند. این جشنواره اهمیت پرورش استعدادهای جدید و با تجربه را نیز درک می کند.

7
فیلم های شرکت کننده در جشنواره سال ۲۰۱۷

مهلت ارسال آثار در جشنواره فیلم دوبلین

بخشهای جشنواره بین المللی فیلم دوبلین ۲۰۱۷:

  • فیلم های سینمایی (حداقل زمان فیلم ها ۶۰ دقیقه)
  • فیلم های مستند فیلم های کوتاه ( حداکثر ۳۰ دقیقه)
  • فرمت فیلم ها: ۳۵ میلیمتری
  •  آثار جشنواره: ۱ ژوئن
  •  مهلت اولیه ثبت نام آثار ۱۱ جولای
  •  مهلت معمول ثبت نام آثار ۲۹ آگوست
  • مهلت دیر هنگام ثبت نام آثار ۱ اکتبر
  •  مهلت نهایی ثبت نام آثار ۹ ژانویه
  • تاریخ اعلام نتایج ۲۸-۱ فوریه

برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه رجوع کنید.

جشنواره فیلم کوتاه اینتر فیلم برلین

7
اگر قصد شرکت در جشنواره اینتر فیلم برلین را دارید، با مراجعه به بخش submission، فرم الکترونیکی مزبور را تکمیل کنید و از شرایط شرکت در این رویداد سینمایی آلمان اطلاعات لازم را کسب نمایید

جشنواره فیلم کوتاه اینترفیلم برلین یکی از مهمترین جشنواره های فیلم کوتاه اروپا به شمار می آید. این جشنواره در میان قدیمی ترین جشنواره های فیلم کوتاه آلمان (پس از اوبرهاوزن)، و در میان مهمترین و قدیمی ترین جشنواره های شهر برلین پس از جشنواره فیلم برلین در جایگاه دوم قرار دارد.

این جشنواره که برای نخستین بار در سال ۱۹۸۲ به عنوان فستیوال فیلم کوتاه آغاز به کار نمود، تا به امروز به رشد خود در جهت تبدیل شدن به یک رویداد فعال بین المللی و اعلام فراخوان و نمایش آثار کوتاه بین المللی ادامه داده است. این جشنواره در عرصه فرهنگ بین المللی و عرصه فیلم کوتاه از سال ها تجربه و ارتباطات مدام در حال افزایش برخوردار است.

7
تصویر ایندکس درگاه جشنواره بین المللی اینتر فیلم برلین

همین امر زمینه همکاری با تعدادی از موسسات و هم چنین  برگزاری رویدادهای مرتب و منظم را برای جشنواره فیلم کوتاه اینترفیلم برلین فراهم نموده و بر موفقیت این جشنواره به عنوان جایگاه به نمایش گذاشتن فیلم کوتاه برای تعداد گسترده ای از مخاطبین صحه می گذارد.

شناسایی افراد خلاق عرصه فیلم کوتاه و هدایت ایده های خارق العاده آنها از طریق گرد هم آوردن آنها در کنار یکدیگر و معرفی آنها در چارچوبی بین المللی و فرهنگی و ایجاد امکان تبادل ایده های فوق العاده، اهداف این جشنواره به شمار می آید. این جشنواره، طیف متنوع و گسترده ای از فیلم های کوتاه داستانی، انیمیشن، و مستند را برای مخاطبین مشتاق و علاقمندی که برای فیلم کوتاه به اندازه فیلم های بلند ارزش قائل هستند، به نمایش می گذارد.

7

بخش های جشنواره فیلم کوتاه اینتر فیلم برلین ۲۰۱۷

  • مسابقه بین المللی
  • مسابقه فیلم های مستند
  • مسابقه فیلم های کودکان
  • مسابقه رویارویی ها- فیلم هایی درباره مسائل اجتماعی، سیاسی و جهانی
  • مسابقه فیلم های آلمانی بخش ایجکت- شب طولانی نمایش فیلم های عجیب و غریب
  • مسابقه فیلم های سبز- فیلم های کوتاه درباره محیط زیست

برنامه های ویژه

  • تمرکز بر آثار کوتاه یک کشور
  • صوت و تصویر فیلم های عجیب و غریب
  • فیلم های شبه مستند
  • فیلم های تجربی
  • انیمیشن
  • فیلم های تکان دهنده

ژانر فیلم ها: داستانی، تجربی، مستند، کمدی، کودکان و نوجوانان، موزیکال جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت رسمی رویداد به این  آدرس  مراجعه فرمایید.

جشنواره فیلم لندن

ch18

آخرین جشنواره ای که در این گفتار به آن اشاره می کنیم، جشنواره فیلم لندن است که از معروف ترین جشنواره های سینمایی اروپا و جهان به شمار می رود. تقریبا بزرگ ترین رویداد سینمایی در بریتانیا، همین جشنواره است که از سال ۱۹۵۶ میلادی آغاز به کار کرد.

روزگاری که تازه لندن از حملات سهمگین ارتش نازی خلاص شده بود و هنر در اروپا به خصوص سینما، فرصت رونق گرفتن بیشتری پیدا کرد. هر بار بیش از ۳۰۰ فیلم بلند، مستند و کوتاه از حدود ۵۰ کشور را به نمایش می‌گذارد.

جشنواره لندن BFI که هم‌اکنون در دهه ششم عمر خود به‌سر می‌برد هرساله در نیمه دوم اکتبر ، زیر نظارت و پشتیبانی آکادمی فیلم بریتانیا (با بفتا اشتباه نشود) بر‌گزار می‌گردد.

ch19

این جشنواره همچنان‌که سعی دارد به عنوان یک محفل فرهنگی برای عرضه بهترین و خلاقانه‌ ترین آثار سینمای دنیا شناخته شود، در کنار اکران فیلم‌ های روز؛ به معرفی استعدادهای نوظهور، برگزاری نشست‌ های پرسش و پاسخ، سخنرانی و کارگاه‌ های آموزشی نیز می‌پردازد.

در سال ۱۹۵۶ گروهی از منتقدان سینمایی نشریه ساندی تایمز، ایده بنیان‌ گذاری یک جشنواره فیلم را برای لندن مطرح کردند. آنها استدلال می‌کردند، درحالی که کن و ونیز و حتی ادینبرو جشنواره فیلم خودشان را دارند، قطعاً لندن نیز باید میزبان چنین رویدادی باشد. جشنواره فیلم لندن هر دوره شاهد حضور فعال فیلم هایی از سینمای ایران بوده است. گفتنی است، جشنواره فیلم کوتاه لندن، هفته سوم دی ماه ۹۶ برگزار می شود که سینماگران می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه مراجعه کنید.

جشنواره فیلم کوتاه لندن به عنوان مکان برتر نمایش فیلم های پیشرو، نوآورانه و مستقل کشور انگلستان به رسمیت شناخته شده است. این جشنواره به عنوان مرکز تجمع و گردهمایی استعدادهای خلاق جوان؛ و تاریخ مهمی در تقویم سینمایی کشور انگلستان به شمار می آید.

جشنواره فیلم کوتاه لندن به عنوان مکان برتر نمایش فیلم های پیشرو، نوآورانه و مستقل کشور انگلستان به رسمیت شناخته شده است. این جشنواره به عنوان مرکز تجمع و گردهمایی استعدادهای خلاق جوان؛ و تاریخ مهمی در تقویم سینمایی کشور انگلستان به شمار می آید. این جشنواره به عنوان مکانی در انگلستان برای نمایش فیلم های کوتاه مستقل پیشرو که محدودیت ها و موانع را کنار زده اند، محسوب می شود.

7

این جشنواره علیرغم موفقیت همیشگی و رو به رشد خود، فضای پر شور و انرژی، مهیج، و رو به ترقی و رویکرد غیر متعارف و ضد نظم سازمانی خود در برابر سینمای متعارف و سازمان های حاکم بر آن را نیز حفظ می کند. به طور خلاصه: این جشنواره از ویژگی ها و مشخصات خاص خود برخوردار است و در حقیقت به طرز بسیار خوبی نیز از این ویژگی ها بهره می برد.

این جشنواره علاوه بر برنامه نمایش فیلم، مجموعه ای از جوایز معتبری را در بخش هایی همچون جایزه شورای فرهنگی بریتانیا برای بهترین فیلم کوتاه جدید، جایزه شبکه فیلمسازان (Shooting People Award) برای بهترین فیلم دانشجویی، و جایزه جشنواره فیلم کوتاه و انیمیشن Encounters برای بهترین انیمیشن کوتاه را اعطا می نماید در حالیکه فهرست رویدادهای تکمیلی این جشنواره- موسیقی زنده، سمپوزیوم های آموزشی و صنعت فیلمسازی، ضیافت های جشن، و جلسات بحث و گفتگو- محیطی پربار، متنوع و همه جانبه را فراهم می نماید.

شرایط شرکت در جشنواره فیلم کوتاه لندن

77

اگر فیلم کوتاه ساخته اید و قصد دارید در یکی از جشنواره های سینمایی فیلم کوتاه معتبر قاره سبز شرکت کنید، جشنواره فیلم کوتاه لندن را معرفی میکنیم که شرایط شرکت در این مراسم هنری را در زیر مشاهده می کنید. همانطور که در زیر ارائه شده است، فیلم هایی باید در این جشنواره بین المللی شرکت کنند که بعد از سال ۲۰۱۶ میلادی جهت حضور در سال ۲۰۱۸ ساخته شده باشند و ماکزمیم ۴۵ دقیقه باشند.

سالانه بیش از ۴۵۰ فیلم کوتاه به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه لندن می رسد و به همین خاطر، رقابت برای حضور در بخش مسابقه جشنواره، اهمیت بسیار دارد. هر ژانری میتواند در جشنواره فیلم کوتاه لندن شرکت کند و محدودیت ژانری برای فیلم ها وجود ندارد.

هزینه ها و زمان شرکت در جشنواره فیلم کوتاه لندن

UK SUBMISSIONS

  • UK Early bird deadline — Friday 21st April: $20
  • UK Regular deadline — Friday 30th June: $25
  • UK Late deadline — Monday 21st August: $38
  • Lo-budget films under 5 minutes — $۶.۵۰ (all deadlines)

INTERNATIONAL SUBMISSIONS

  • International Early bird deadline — Friday 21st April: $28
  • International Late deadline — Monday 21st August: $38
  • International Lo-budget films under 5 minutes — $۱۵ (all deadlines)

برای کسب اطلاعات بیشتر جهت submission آثار به این درگاه رجوع کنید.

این جشنواره به عنوان مکانی در انگلستان برای نمایش فیلم های کوتاه مستقل پیشرو که محدودیت ها و موانع را کنار زده اند، محسوب می شود. این جشنواره علیرغم موفقیت همیشگی و رو به رشد خود، فضای پر شور و انرژی، مهیج، و رو به ترقی و رویکرد غیر متعارف و ضد نظم سازمانی خود در برابر سینمای متعارف و سازمان های حاکم بر آن را نیز حفظ می کند.

ch20

این جشنواره علاوه بر برنامه نمایش فیلم، مجموعه ای از جوایز معتبری را در بخش هایی همچون جایزه شورای فرهنگی بریتانیا برای بهترین فیلم کوتاه جدید، جایزه شبکه فیلمسازان (Shooting People Award) برای بهترین فیلم دانشجویی، و جایزه جشنواره فیلم کوتاه و انیمیشن Encounters برای بهترین انیمیشن کوتاه را اعطا می نماید در حالی که فهرست رویدادهای تکمیلی این جشنواره- موسیقی زنده، سمپوزیوم های آموزشی و صنعت فیلمسازی، ضیافت های جشن، و جلسات بحث و گفتگو- محیطی پربارمتنوع و همه جانبه را فراهم می نماید.

در گفتارهای بعدی، شما را با ده ها جشنواره فیلم جهان آشنا می کنیم.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود