کشف برج ساخته شده از جمجمه انسان ها در شهر مکزیک که به آزتک ها نسبت داده می شود [تماشا کنید]

کشف برج ساخته شده از جمجمه انسان ها در شهر مکزیک که به آزتک ها نسبت داده می شود [تماشا کنید]

به تازگی در شهر مکزیک یک برج زیرزمینی مملو از جمجمه های انسانی کشف شده است که می توان آن را به دخمه مردگان پاریس تشبیه کرد.

کشف این گورستان زیرزمینی احتمال قربانی شدن مردم توسط قبیله سرخپوستی آزتک ها را تا حد زیادی افزایش داده است.

برج یاد شده حاوی ۶۵۰ جمجمه سر انسان است که بیشتر آن ها را زنان و کودکان تشکیل داده اند. باستان شناسان این دخمه زیر زمینی را در نزدیکی معبد Templo Mayor کشف کرده اند که به آزتک ها تعلق داشته و در حال حاضر در وسط شهر مکزیک قرار دارد.

4

برج مورد بحث به شکل Huey Tzompantli ساخته شده که شامل چندین ردیف موازی از جمجمه های انسانی هستند و گمانه زنی می گردد که به منظور ایجاد رعب و وحشت و برگزاری آئین سنتی بنا شده بوده است.

5

گفتنی است که آزتک‌ ها، یک تمدن سرخ‌ پوستی در مکزیک بودند. سران آزتک اشتهای سیری ناپذیری برای آدم‌ خواری داشته‌ اند به طوری که با بر پا کردن «جشن خون» و سلاخی دسته جمعی مردم به آدم‌ خواری می پرداخته اند.

جالب است که همین قبیله آدم خوار، بسیار پیشرفته بودند و در زمان خود پرستش‌ گاه‌، برج‌ و خانه های ساخته شده از مصالح سنگی داشته اند. همچنین به موسیقی، نمایشنامه، و ادبیات علاقه‌ مند بودند. آن ها چندین باغ گیاه‌ شناسی یا گیاه‌ پروری داشتند که دیگر تمدن ها تا آن زمان با چنین چیزی آشنا نشده بودند.

سیستم آبیاری زمین‌ های کشاورزی و صنعت بافندگی نیز از دیگر مصداق های پیشرفته بودن آزتک ها به شمار می روند.

6

اما اشتهای آن ها برای آدم خواری موجب بدنامی شان در تاریخ شده است. از آن جا که اسکلت های کشف شده بیشتر به زنان و کودکان تعلق دارند، گمانی زنی می گردد که مردان، به ویژه مردان جوان، به عنوان سرباز و جنگ‌جو مورد بهره برداری قرار می گرفته اند.

2

«رودریگو بولانوس»، باستان شناس، در رابطه با کشف این برج جمجمه بیان داشته که این نخستین بار است که چنینی گورستانی کشف می شود و تا پیش از این در رابطه با آن هیچ گونه اطلاعاتی ثبت نشده است.

3

با توجه به چیدمان جمجمه ها، احتمال داده می شود که همه آن ها برای یک آئین سنتی قربانی شده اند.

منبع: mashable
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود