با تعیین «هدف» در زندگی به مقابله با مشکلات خواب بروید

با تعیین «هدف» در زندگی به مقابله با مشکلات خواب بروید

خواب شبانه به موارد گوناگونی در زندگی روزمره مربوط می شود، از جمله می توان به رژیم غذایی، ورزش کردن یا نکردن، میزان استفاده از وسایل الکترونیک و چشم دوختن به نمایشگر آن ها اشاره کرد.

موارد یاد شده کاملا عادی به نظر می رسند، اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که در نتیجه تحقیقات جدید ثابت شده اشخاصی که اهداف بزرگی در زندگی خود دارند، بهتر از بقیه می توانند بخوابند. همچنین گفته شده این افراد کمترین نشانه های آپنه خواب و سندروم پاهای بی قرار را دارا هستند.

دانشمندان اخیرا اعلام نموده اند که هدف گذاری در زندگی، برنامه ریزی برای تحقق آن و انگیزه می تواند بهترین درمان برای بی خوابی و بدخوابی های شبانه به شمار برود. شما با تعیین چشم انداز  و بدون نیاز به مصرف دارو، امکان خواب راحت را برای خود مهیا خواهید کرد.

منظور از انگیزه و هدف گذاری این است که برای آینده برنامه ریزی داشته باشید و مطمئن باشید که کارهایی که انجام می دهید مفید هستند. این حس مثبت، پیامدهای سلامتی فراوانی برای شخص به دنبال دارد که از جمله می توان به کاهش خطر سکته اشاره کرد. همچنین به طول عمر فرد نیز خواهد انجامید.

مطالعات مورد بحث روی ۸۲۳ شرکت کننده با میانگین سنی ۷۹ سال انجام شده و از آن ها در مورد کیفیت خواب، مشکلات خواب که با آن مواجه هستند و هدف، انگیزه و برنامه های آینده شان سوالاتی پرسیده شد. افرادی که اهداف بزرگی برای آینده خود داشتند، ۶۳ درصد کمتر از بقیه به مشکل آپنه خواب، ۵۲ درصد کمتر به سندروم پای بی قرار مبتلا بودند.

در نتیجه یک دوره یکساله تحقیقاتی، همچنین مشخص شد که این افراد کیفیت خواب بهتری نیز نسبت به بقیه دارند.

در آخر اشاره کنیم که مشکلات خواب به بسیاری از بیماری های جسمی و روانی همانند افسردگی، بیماری های قلبی و آسیب های فیزیکی مربوط می شود.

منبع: time
دیجیاتو
بدون نظر

ورود