۹ گجت بسیار جالب و عجیب که احتمالا از وجودشان خبر ندارید

۹ گجت بسیار جالب و عجیب که احتمالا از وجودشان خبر ندارید

به لطف پیشرفت تکنولوژی دایما شاهد طراحی و تولید گجت ها و ابزارهایی هستیم که زندگی بشر را آسان تر کرده و بسیاری از کاستی ها را برایش مرتفع می نمایند.

برخی از این وسایل به تولید انبوه می رسند، در حالی که برخی دیگر در تعداد محدود و با سرمایه های اندک روانه بازار می شوند. اما در نهایت، تقریبا بیشتر گجت های تولیدی، کاربردهای جالب توجهی دارند که ممکن است ما حتی نام آن ها را هم تاکنون نشنیده باشیم. از جمله می توان به مواردی اشاره نمود که در ادامه برایتان انتخاب کرده ایم.

برای آشنایی با آن ها با روزیاتو همراه باشید.

کمربند سونوگرام برای زنان باردار

1

دستگاه الکترونیکی موسوم به PreVue که یک صفحه نمایش منعطف است، به کمک یک بانداژ نرم، روی شکم زنان باردار وصل شده و به وی امکان مشاهده جنین در درون شکم را می دهد. با این دستگاه، والدین قادر خواهند بود خواب، رشد، حرکات و واکنش های نوزاد خود را پیش از تولد مشاهده نمایند.

دستبند پروژکتور

2

کمپانی Cicret  نوعی دستبند طراحی نموده که عملکردی مشابه تبلت، با فعالیت های محدود دارد. این دستبند، به لطف مینی پروژکتور و حسگرهایش، صفحه نمایش موبایل را روی بازوی شما منعکس کرده و می توانید بقیه فعالیت های مورد نظر خود را روی پوست دست خود اجرا نمایید.

اتوی روشن کننده موی سر

33 3

بسیاری از خانم ها دوست دارند که موهای روشنی داشته باشند، به همین خاطر، شرکتی به نام Pravana نوعی اتو مو اختراع و تولید کرده که قادر است در عرض چند دقیقه، موها را چند درجه روشن نماید. مساله مهم این است که مضرات این اتو برای مو کمتر از پودرهای دکلره، اعلام شده است.

دیکشنری لمسیِ لمس کن-بشنو

4

دانشمندان دانشگاه ملی سنگاپور اخیرا نوعی گجت موسوم به لمس کن-بشنو اختراع کرده اند که نوعی دیکشنری با قابلیت تشخیص متن است. این گجت از دو بخش تشکیل شده: حسگر کوچکی که روی انگشت دست نصب می شود و یک بلندگو که روی گوش می چسبد. به محض این که کاربر کلمه ای را با حسگر انگشتی (اسکنر) روی کاغذ لمس کند، معنی آن در گوش وی پخش خواهد شد.

مزیت این اختراع این است که صدای بلندگو را فقط کاربر می شنوند و برای دیگران هیچ گونه مزاحمتی نخواهد داشت.

شبیه ساز فعالیت های مغزی

5

Thync یک اختراع مبتکرانه است که با استفاده از سیگنال های الکتریکی، به کاربر کمک می کند تا استرس را از خود دور کرده و پس از یک روز کاری سخت، آرام شده و ریلکس باشد. این دستگاه مودهای مختلفی دارد. از جمله می توان به محرک، استراحت عمیق، خواب عمیق، خوشحالی و لذت اشاره کرد.

پمپ مکنده

6

این دستگاه برای مکش زهر پس از نیش مار، زنبور، پشه و عنکبوت استفاده می شود و می تواند موجب نجات جان فرد بشود. گفته شده که این وسیله مقدار زیادی از زهر را از بدن بیرون می کشد و احتمال آسیب جدی را تا حد زیادی می کاهد.

ماسک درمان کننده با نور

7

این ماسک فوق العاده شما را از گذاشتن مستقیم ماسک روی صورت خلاص می کند. این گجت، لامپ های ال ای دی درون خود دارد که هر کدام وظیفه ای را به عهده دارند: نور آبی برای از بین بردن باکتری، قرمز برای کاهش التهاب. گفته شده برای گرفتن بهترین نتیجه از این ماسک، لازم است به مدت یک ماه هر روز دست‌کم ۱۰ دقیقه آن را روی صورت خود قرار دهید.

ماسک مقابله با بی خوابی

8

مخترعان این ماسک اعلام داشته اند، کسانی که با مشکل بی خوابی و اضطراب های ناشی از بی خوابی مواجه هستند،  می توانند با این گجت خوابی آرام را تجربه نمایند. لامپ های ال ای دی موجود در این ماسک هنگام خواب، نورهای مشابه غروب خورشید و هنگام صبح، نورهای آبی را در چشم فرد تداعی می کنند.

نوعی کاشی که می توانید با آن تماس تلفنی برقرار کنید

9

تایل، گجتی است که شما می توانید با موبایل خود با آن تماس تلفنی برقرار کنید. این کاشی را می توانید به هر وسیله ای که عادت به گم کردن آن دارید، همانند کلیدهای خانه، قلاده حیوان خانگی، کوله پشتی، کیف یا حتی ریموت کنترل تلویزیون وصل نمایید.

بدون نظر

ورود