مرثیه ای برای یک رویا؛ از «آنجلینا جولی» تا «عروس مردگان»

مرثیه ای برای یک رویا؛ از «آنجلینا جولی» تا «عروس مردگان»

«سحر تبر» یک دختر ۱۹ ساله ایرانی است که سعی داشته با عمل جراحی و گریم صورت خود را شبیه آنجلینا جولی، هنرپیشه مطرح هالیوود کند، اما در نهایت شبیه «عروس مردگان» شده و به این طریق توانسته فالوئرهای زیادی در اینستاگرام برای خود دست و پا نماید.

ما در زمانه ای زندگی می کنیم که طرفداران دو آتشه هنرمندان و چهره های سرشناس، به کمک عمل های زیبایی سعی می کنند تاحد امکان خود را شبیه هنرمند موردعلاقه‌شان کنند. اما در این میان، این دختر ایرانی بسیار بدشانس بوده و بیشتر از اینکه به خانم جولی شباهت پیدا کند، شبیه شخصیت اصلی انیمیشن «تیم برتون» در جهان واقعی شده است.

«سحر تبر» با شباهت زیادی که به «عروس مردگان» دارد به همین نام نیز مشهور شده است. البته وی با استفاده از وسایل گریم، لنز، پروتز لب ها و پوست پلاستیکی که برای خود ساخته سعی دارد که بیشتر از آنچه هست خود را به زامبی ها شبیه نماید.

به گزارش خبرگزاری «العربیه»، سحر که یکی از دوستداران پروپاقرص آنجلینا جولی است، برای اینکه بتواند شبیه این هنرمند محبوب بین المللی بشود، ۵۰ بار زیر تیغ جراحی های گوناگون همانند کاشت گونه، تزریق لب، تغییر فرم چانه و … رفت. اما در نهایت به جای «جولی» شدن، «عروس مردگان» شد.

او وقتی تمام امیدهای خود را از دست داد، در رفتاری عمدی سعی در ترسناک تر کردن چهره خود کرد به طوری که با رژیم های سخت غذایی، وزن خود را روی ۴۰ کیلوگرم نگه می دارد. به این صورت می تواند چهره استخوانی و زامبی‌مانند خود را حفظ کند.

اگرچه این تغییر چهره، نتیجه بسیار ناخوشایندی برای وجهه و صورت سحر ۱۹ ساله بدنبال داشته اما او از این مساله برای جلب توجه کاربران اینترنتی بهره گرفته و مخاطبان زیادی پیدا کرده است. سحر تبر در حال حاضر بیش از ۳۰۰ هزار فالوئر در اینستاگرام دارد.

شاید بد نباشد در مور افزایش روزافزون سلبریتی های جعلی در دنیای مجازی به‌ویژه در ایران ابراز تاسف کنیم و بگوییم دیدن این مساله که شماری از جوانان جامعه اینگونه با شتاب به سوی قهقرا می روند، بسیار ناراحت‌کننده است.

با استناد به بسیاری از تحقیقاتی که در مورد علل اقدام به جراحی های گسترده‌ی زیبایی که توسط یک شخص صورت گرفته، باید با اطمینان گفت که بیشتر این افراد از مشکلات روانی رنج می برند و با این کارهای نمایشی سعی در جلب توجه مخاطبین خاص خود دارند.

به طور مثال، دکتر «والری ای پیکاوت»، سرپرست پژوهشی در مورد افرادی که خواستار عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی) هستند، بیان داشته که این اشخاص به یک عارضه روانی موسوم به «اختلال بدشکل‌انگاری بدن» (BDD) مبتلا هستند که به صورت افراطی خود را دارای نقائص متعدد فرض می کنند.

این روزها افراد کمال‌گرا بیشترین متقاضیان عمل جراحی به حساب می آیند و از عمل بینی گرفته تا ترزیق بوتاکس، پروتز و … انجام می‌دهند تا بیشتر دیده شوند. حتی اخیرا علاقه‌مندی برخی جوانان به قدری عجیب شده که به عمل های گوش الاغی و چشم گربه‌ای روی آورده اند و به جای مراجعه به روانپزشک فقط جیب جراحان پلاستیک را پر پول‌تر می‌کنند.

با وجود این، برخی کارشناسان معتقدند علل گرایش افراد به انجام عمل‌های زیبایی نامتعارف نشات گرفته از ناهنجاری و عقب‌ماندگی فرهنگی است و افراد به طور وسواسی به انجام این عمل‌ها مبادرت می‌ورزند.

اگرچه آمار جراحی‌های زیبایی در ایران دقیق و رسمی نیست، اما براساس همین آمارها، میزان جراحی‌های زیبایی در ایران هفت برابر اروپا است و برخی آمارهای دیگر نیز ایران را در ردیف دوم یا سوم از نظر جراحی‌های زیبایی می‌دانند. گویا ایران پایتخت عمل‌های زیبایی جهان شده است. این در حالیست که  آمارهای غیررسمی می‌گوید که سالانه نزدیک به ۱۲۰ نفر قربانی این عمل‌ها می‌شوند.

اگر شما هم در این رابطه نظری دارید می توانید در بخش دیدگاه ها آن را با ما در میان بگذارید.

منبع: odditycentral
۹ نظر

ورود

  • williwin آذر ۱۲, ۱۳۹۶

    چه بد…

  • امیر آذر ۱۲, ۱۳۹۶

    تنها حقیقتی که وجود داره اینه که وبسایت شما آگاهانه یا از روی نا آگاهی متاسفانه کمک می کنید به پررنگ کردن این شخص و افراد مشابه و این مطلب نه تنها نقد به حساب نمیاد و تاثیر مثبتی ندارد ببکه تبدیل به یک تبلیغ برای کسی می شود که همه هدفش همین است یعنی دیده شدن . و از ای به بعد افراد شبیه این سعی می کنند چطوی کاری کنند که در یک همچین وبسایتی مطرح بشن .

    • محسن آذر ۱۲, ۱۳۹۶

      بیش از ۳۰۰ هزار فالوئر فکر نمی‌کنم اینجا تبلیغی برای این بشه. خبرش تو خیلی از کشورها رفته عزیز دیگه کار از کار گذشته این حرف مال وقتیه ک تازه داشت این موضوعات باب می‌شد نه تو این وضعیت از این جانداران هم زیاد پیدا می‌شه متاسفانه

  • میلاد آذر ۱۲, ۱۳۹۶

    متاسفانه ایرانیا به دلایل زیادی خصوصا به خاطر محدودیت های فکری و سیاسی کاملا هویت خودشونو از دست دادن.
    واقعا غم انگیزه

  • MD Hassan آذر ۱۲, ۱۳۹۶

    ۵۰ بار عمل …ببین دیگه چقدر پول اضافه داشته برا این کار و آخرش هم نتیجه دلخواه هم نگرفته !

  • وحید آذر ۱۳, ۱۳۹۶

    دلم براش میسوزه.چون قرار نبود این مدلی بشه.امیدوارم یجوری بتونه برگرده به حالت قبل

  • Gol pesar آذر ۱۳, ۱۳۹۶

    یه کمپین اروپایی هست که اسمش هست stup getting famous stupid people ینی از معروف کردن ادمای احمق بپرهیزید اما زیاد توجه نمیکنیم ما حتی فالو کردن این افراد برای خنده و تمسخر هم باعث معروف تر شدن و بیشتر شدن توهمات اینا میشه… و ممکنه بچه های ما با دیدنشون اینارو الگو قرار بدن…

  • ممد آذر ۱۴, ۱۳۹۶

    الان همین که شما اینو تو سایتتون در معرض دید عموم گذاشتید به بیشتر شناخته شدنش منجر میشه که

  • مهرداد آذر ۱۶, ۱۳۹۶

    متاسفم برای این وب سایت که این جاهلیت ها رو تبلیغ میکنه