داستان دردناک دختر ۱۹ ساله ای که تمام عمرش را در داخل یک سطل سپری کرد

داستان دردناک دختر ۱۹ ساله ای که تمام عمرش را در داخل یک سطل سپری کرد

وقتی رحما هارونا بدنیا آمد، ظاهری کاملاً شبیه دیگر بچه ها داشت اما مادرش حس می کرد که او مشکلی دارد. رفته رفته او با شرایط و معیارهای رشد یک کودک فاصله می گرفت و مادر بیچاره فهمید که دخترش با دیگر کودکان تفاوت دارد. این دختر ۱۹ ساله مسلمان از شهر کانو در نیجریه از سن ۶ ماهگی دیگر رشد نکرد. دست و پاهایش ناگهان از رشد بازماندند. با بالارفتن سن او همچنان بدون دست و پا بوده و دائما از درد شدید شکایت می کرد. خانواده او برای درمان او دست به هر کاری زدند و سعی کردند شرایط راحتی برای زندگی او فراهم کنند اما مراجعه به متخصصان ماهر هزینه زیادی داشته و هیچ کس نیز نمی توانست علت شرایط ناخوشایند راما را تشخیص دهد.

دی ویدیویی که در ادامه این متن مشاهده خواهید کرد رحما چنین می گوید:” آن ها [خانواده ام] خیلی به من کمک می کنند. آن ها هر چیزی که بخواهم را در اختیار من قرار می دهند”. برادرش نیز می گوید که در همه کارها به خواهرش کمک می کند و حتی او را نیز حمام می کند. او هر روز خواهرش را بیرون می برد. وی می گوید وقتی که می بیند دیگران به او کمک می کنند خوشحال می شود و از بردن او نزد آشنایان لذت می برد زیرا خواهرش از ملاقات با آشنایان و حرف زدن با آن ها خوشحال می شود. مادرش می گوید این بیماری از زمانی که رحما  ۶ ماه داشت و نشستن را یاد گرفته بود آغاز شد و او خزیدن را یاد نگرفت. بیماری او با یک تب شروع شد و رحما به این وضع دچار شد. بعد از آن نیز دل درد به سراغ او آمد. رحما زمانی که زنده بود در صورت درد داشتن در دست و پای کوتاه و رشد نکرده اش دیگر نمی توانست از آن ها استفاده کند.

پدر رجما در مورد بیماری دخترش چنین گفته است:” من ۱۵ سال بدنبال پیدا کردن راه درمان او بودم. کشاورزی می کردم، به بازار می رفتم و خیلی کارهای دیگر تا کار کنم و هزینه های درمان او را بپردازم. من هر چیزی که داشتم را فروختم. تاکنون بیش از یک میلیون نایرا [واحد پول نیجریه] خرج کرده ام. فقط خدا می داند که چقدر هزینه کرده ام. همراه با مادرش برای درمان به جاهای زیادی رفته ایم. یک بار به یک سوپرمارکت رفتیم و یک نفر را دیدیم که بعداً یک ویلچر برای او آورد و از ما عکس گرفت و این عکس در روزنامه های محلی چاپ شد. از ان زمان به بعد مردم به ما کمک هایی کردند”.

بسیار  از پزشکان محلی به مادر رحما گفته بودند که جن زدگی باعث این مشکل در فرزندش شده است. خانواده اش که از درمان وی ناامید شده بودند در تمامی این سال ها تلاش داشتند که زندگی را برای وی راحت تر کنند. خبر مرگ او در سن ۱۹ سالگی در اوایل سال میلادی کنونی توسط یک عکاس خبرنگار که ابتدا موضوع بیماری رحما را رسانه ای کرده بود اعلام شد. رحما در صحبت هایش در پایان این ویدیو چنین می گوید:” خدا را به خاطر تمام چیزهایی که دارم شکر می کنم. دوست دارم یک کسب و کار راه بیندازم. یک فروشگاه بزرگ که همه چیز داشته باشد. این چیزی است که دوست دارم”.

منبع: shared
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • میلاد آذر ۲۷, ۱۳۹۶

    ای وای بر من….
    واقعا ناراحت کنندس…امیدوارم که روحش در ارامش باشه
    ادم این چیزارو میبینه تازه قدر زندگی و سلامتی خودشو میدونه

  • H11H مهر ۲۵, ۱۳۹۸

    شاید جمله درستی نباشه ولی آدم اینارو میبینه
    کاری که از دستش ساخته نیست به جز همدردی کردن
    پس باید بگه خدارو شکر