چگونه زنان هالیوود جوایز مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸ را درو کردند؟

چگونه زنان هالیوود جوایز مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸ را درو کردند؟

مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸ از هر لحاظ خاص بود و در این میان زنان هالیوودی بیش از هر زمان دیگری توانستند قدرت و یکپارچگی خود را به رخ بکشند. یک زن گوشه گیر، یک دوشیزه شگفت انگیز، یک ندیمه ی شجاع، یک مادر اهل میزوری و گروهی از زنان که گرفتار دروغ های بزرگ کوچک شده بودند جوایز گلدن گلوب ۲۰۱۸ را با خود درو کرده و به خانه بردند. در فضایی که از هشتگ #MeToo و کمپین Time’s Up برای ترویج فرهنگ مبارزه با خشونت و بدرفتاری جنسی در محیط هالیوود و دعوت به ساکت نماندن در برابر چنین تعرضاتی آکنده شده بود، داوران مراسم اکثر جوایز خود را به فیلم های و سریال هایی اهدا کردند که شخصیت های اصلی آن را زنان تشکیل می دادند.

فیلم های موفق مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸

فیلم تحسین شده «لیدی بِرد» (Lady Bird) اولین ساخته ی گرتا گرویگ جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم موزیکال یا کمدی را از آن خود کرد. در این فیلم، سیرشا رونان که البته جایزه بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی را نیز دریافت کرد نقش یک دختر جوان با تفکرات مستقل را بازی می کند که دوست دارد از خانه اش در ساکرامنتو کالیفرنیا دورتر برود. این فیلم علاوه بر خواسته های یک دختر جوان برای دیدن آن چیزی که ماورای محیط اطرافش است به رابطه ی بین دختر و مادرش می پردازد.

گرویگ در مصاحبه ای با سی ان ان در مورد فیلمش چنین گفته است:” به نظر من اگر سازندگان این فیلم زنان نبودند هیچ وقت آن داستان ها گفته نمی شدند. اما عقیده ندارم که اهمیت گفتن این داستان ها بر اساس یک معیار بنیادین است که ویرجینیا وولف  آن را این گونه ابراز می کند: مردان نمی دانند وقتی که آن ها حضور ندارند زنان چه می کنند. از این رو ما باید داستان هایی در مورد آن چیزهایی بگوییم که وقتی آن ها حضور ندارند انجام می دهیم. در غیر این صورت این داستان ها کاملاً ثبت نشده باقی می مانند”.

اما در کمال ناباوری، کرویگ ماه گذشته از گروه کارگردانان نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب ۲۰۱۸ کنار گذاشته شد و ناتالی پورتمن نیز در مراسم شب گذشته هنگام اهدای جایزه بهترین کارگردانی به این موضوع اشاره کرد. وی قبل از اعلام نام نامزدهای دریافت جایزه بهترین کارگردانی مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸ چنین گفت:” و این هم لیست تماماً مرد نامزدها”.

در طرف دیگر باارزش ترین فیلم مراسم دیشب، بهترین فیلم درام، نیز به فیلم «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri) رسید که داستان تلاش های بی وقفه و خستگی ناپذیر زنی اهل میزوری را روایت می کند که می خواهد به هر قیمتی که شده عامل تجاوز و قتل دخترش را به پای میز محاکمه و عدالت بکشاند. فرانسیس مک دورمند و سام راکول نیز هر کدام به ترتیب بهترین بازیگر زن نقش اول درام و بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را دریافت کردند.

سریال های موفق مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸

در مراسم امی ۲۰۱۷ در سپتامبر گذشته بیشتر جوایز به سریال های «داستان ندیمه» (The Handmaid’s Tale) _ که اولین سریال تولید شده توسط سرویس های استریمینگ بود که توانست جایزه بهترین سریال درام مراسم امی را بدست بیاورد_ و همچنین سریال «دروغ های بزرگ کوچک» (Big Little Lies) تعلق گرفت که هر دو در مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸ نیز درخشش خیره کننده ای داشتند. سریال «داستان ندیمه» بر اساس رمانی از مارگارت اتوود در مورد زن جوانی (الیزابت ماس) در یک جهان پادآرمانشهری است که بر علیه آرمان های رژیم سرکوب گر و دیکتاتور زمانه خود بپا می خیزد.

این سریال در مراسم گلدن گلوب امسابل جوایز بهترین سریال درام و جایزه بهترین بازیگر سریال درام برای ماس را در پی داشت.در سریال «دروغ های بزرگ کوچک» نیز ریس ویثرسپون، نیکول کیدمن، لارا درن، شیلین وودلی و زوی کراویتز نقش مادرانی در مونتری کالیفرنیا را بازی می کنند که زندگی آن ها به همان سادگی و خوبی که از بیرون به نظر می رسد نیست. این سریال توانست جایزه بهترین مینی سریال و همچنین بهترین بازیگری در این حوزه را برای نیکول کیدمن، لارا درن و همچنین الکساندر اسکارشگارد بدنبال داشته باشد.

سریال «دوشیزه مایسل شگفت انگیز» (Marvelous Mrs. Maisel) ساخته سرویس استریمینگ آمازون نیز از سریال هایی بود که شب گذشته در مراسم گلدن گلوب همه را شگفت زده کرد. این سریال اینترنتی ساخته ایمی شرمن پالادینو در ماه نوامبر گذشته منتشر شده و نقدهای خوبی از منتقدان و تماشاگران دریافت کرده بود. سریال «دوشیزه مایسل شگفت انگیز» در مورد یک زن خانه دار است که پس از انقلابی که در زندگی شخص اش رخ می دهد وارد دنیای استند آپ کمدی می شود. راشل برازناهان که در این سریال بازی می کرد نیز جایزه بهترین بازیگر زن سریال های کمدی را به خانه برد.

برای اطلاع کامل از جوایز و حواشی مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸ می توانید به مطالب زیر نیز مراجعه نمایید.

برندگان گلدن گلوب ۲۰۱۸ معرفی شدند

داستان سیاه پوشیدن بازیگران در مراسم گلدن گلوب ۲۰۱۸ چه بود؟

منبع: cnn
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود