سخنان جنجالی «اکبر عبدی» در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر

گزارش مصور از افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

سخنان جنجالی «اکبر عبدی» در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر

سی وششمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ بهمن لغایت ۲۲ بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار می شود و ۲۵ فیلم راه یافته به بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) برای شکار سیمرغ های بلورین جشنواره سی و ششم با هم رقابت می کنند. ۵ شنبه ۱۲ بهمن ماه، سالن همایش های برج میلاد تهران، میزبان اهالی فرهنگ و هنر بود که آماده بودند تا در افتتاحیه رسمی سی و ششمین دوره جشنواره شرکت کنند. افتتاحیه امسال با نکوداشت اکبر عبدی، منوچهر اسماعیلی و محمد علی نجفی نیز همراه بود که حاشیه های پر رنگ تر از متن داشت.

گزارش تصویری این افتتاحیه را در گزارش امروز سرویس هنری روزیاتو مشاهده میکنید. برنامه افتتاحیه، به صورت مستقیم از شبکه نمایش پخش شد. اما اگر موفق به تماشای این افتتاحیه جالب و جذاب  نشدید، ویدیوی بالا در ۱۴۰ دقیقه، شما را با کل این مراسم  آشنا میکند.

با ما همراه باشید.

یکی از نکات جالبی که در افتتاحیه این دوره از جشنواره قابل ذکر است، پخش مستندی از زندگی افرادی بود که به تجلیل  از آنها در بخش نکوداشت مراسم پرداخته شده بود. در ویدیوی ۸ دقیقه ای زیر، به خانه اکبر عبدی، پیشکسوت ژانر کمدی سینمای ایران می رویم که در کنار همسر و دخترش، از تمایل خود به تجدید فراش می گوید و از محمد رضا شریفی نیاز و سلبریتی های سینما یاد می کند.

محمد علی نجفی، پیشکسوت سینمای ایران، فرد دیگری بود که در افتتاحیه جشنواره امسال از ایشان تجلیل شد. مستندی از زندگی ایشان که در افتتاحیه پخش شد را در ویدیوی زیر تماشا کنید.

استاد منوچهر اسماعیلی، از اساتید و پیشکسوتان دوبلاژ سینما و تلویزیون ایران، سومین فردی که در مراسم افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر مورد تجلیل قرار گرفت و سعید راد، هنرپیشه قدیمی سینمای ایران از حضار خواست تا ایستاده به مدت ۱ دقیقه، ایشان را مورد تشویق قرار دهند. مستندی از زندگی استاد را که در مراسم افتتاحیه پخش شد را در ویدیو ی زیر تماشا کنید.

گزارشی  مصور از آنچه در شب داغ افتتاحیه جشنواره فیلم فجر گذشت را در زیر مشاهده کنید. اما پیش از همه، صحبت های جالب اکبر عبدی در مراسم افتتاحیه که حتی بازتاب های گسترده ای در شبکه TRT ترکیه داشت.

متن کامل سخنرانی اکبر عبدی در افتتاحیه سی و ششم

ایام فاطمیه را به شما تسلیت می گویم. او در ادامه با توجه به نماهنگ پخش شده از خود در این مراسم و علاقه‌اش به نوه‌دار شدن و بچه‌دار شدن، گفت: فکر می‌کنید من شوخی می‌کنم اما بعد از جشنواره ما برای سلبریتی شدن اقدام می‌کنیم و قصد ازدواج مجدد دارم. از همسر و مادرم تشکر می‌کنم. من فیلم مزخرف هم بازی کردم چیزی نگفتید و نگاه کردید!

بازتاب اظهارات اکبر عبدی در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر در صفحه اول روزنامه بانی فیلم ۱۴ بهمن ۹۶

خیلی ممنونم از شما و کسانی که زحمت کلیپ پخش شده را کشیدند. از مردم هم ممنونم که خرج ما سینمایی‌ها را می‌دهند و فیلم‌های سطح پایین می‌بینند. امیدوارم خداوند روزی آنها را بدهد. از خداوند ممنونم برای عزتی که به من داد و هیچکس این عزت را نمی‌تواند به آدم بدهد. من کجا و بچه‌ای که در نازی آباد و شوش بزرگ شد و امروز برای درکنار بزرگانی چون آقای اسماعیلی بزرگداشت بگیرند، کجا. هیچ هنرمندی در سینما، رزومه به لحاظ تعداد کار و هنر ندارد.

آقای اسماعیلی، فرشچیان سینمای ایران است. سینما پنجاه درصد صدا، و پنجاه درصد تصویر است اما ایشان با صدا جای تصویر را پر کرده است. در فیلم مادر ایشان دقیقا مثل من جای من حرف زدند. و جز من جای سه نفر دیگر هم در آن فیلم حرف زدند. آقای اسماعیلی کاستی‌های من را پر کردند و ظرفیت‌های بازی من را افزایش دادند.

ایشان یکی از بزرگترین و با ارزش ترین سرمایه های سینمای ایران هستند. نمی‌دانم ما اهالی سینما چرا داریم پول جیب‌مان را از مردم می‌گیریم. نمی‌دانم چرا سلیقه مردم را عوض کردند. در تئاتر به من می‌گویند چرا نمایش‌ تان بزن و برقص ندارد! با این سطح سلیقه مشخص است مردم این روزها پای شبکه‌های ماهواره می‌ نشینند و GEM و شعر یادت نره نگاه میکنند! برای استاد انتظامی، مشایخی، نصیریان، کشاورز، ناصر تقوایی، احمد پژمان و شهلا ریاحی آرزوی سلامتی می‌کنم.

یکی از بخش های جالب شب افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، صحبت هایی بود که اکبر عبدی درباره ۳۱ سال زندگی با همسر و دخترش گفت و با طنازی های همیشگی مرد خنده سینمای ایران همراه بود. اکبر عبدی روی سن، دستان همسرش را بوسید.
جشنواره
تصویری جالب از مراسم افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر جشنواره (دکتر داروغه زاده)، بخشی از جامعه سینمای ایران و سخنگوی سابق وزارت امور خارجه و هزاران تن از دعوت شدگان مراسم همراه شد.
جشنواره
خنده های اکبر عبدی در کنار محمد علی نجفی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
تصویری از لحظه دعوت از استاد منوچهر اسماعیل زاده، پیشکسوت دوبلاژ سینمای ایران (صدای ماندگار) به حضور در سن افتتاحیه که با مشایعت اکبر عبدی همراه شد
? دبپلم افتخار بهترین لوگو (نام‌واره) در گشایش فجر سی و ششم به محمد روح‌الامین برای فیلم خفه‌گی رسید ? عکس: معین باقری
? سیمرغ بهترین عکس فیلم در گشایش فجر سی و ششم به جواد جلالی برای فیلم پریناز رسید ? عکس: معین باقری
? انتشار کتاب و ویژه‌نامه افتتاحیه برای اولین بار؛ گشایش فجر سی و ششم ? عکس: معین باقری
جشنواره فیلم فجر
? بزرگداشت محمدعلی نجفی در گشایش فجر سی و ششم ? عکس: معین باقری
تجلیل از فعالیت های سینمایی مرحوم علی معلم با حضور آذر معماریان، همسر ایشان و دو فرزندش در افتتاحیه سی و ششمین جشنوااره فیلم فجر

جزییات فیلم های راه یافته به بخش سودای سیمرغ ایران سینمای ایران را در این گزارش بخوانید.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود