با راهکارهای مراقبت از موهای تازه رنگ شده و حفظ دوام آن آشنا شوید

دوام رنگ موهای بلوند خود را افزایش دهید

با راهکارهای مراقبت از موهای تازه رنگ شده و حفظ دوام آن آشنا شوید

برخی مواقع و پس از رنگ کردن موها و نگاه کردن به چهره خود در آینه آرایشگاه، با رضایت کامل از آنجا بیرون می آیید و از پرداخت هزینه گزافی که برای این کار متحمل شده اید رضایت کامل دارید چرا که تقریبا همان رنگ مورد نظرتان که احتمالا در عکس یکی از چهره های معروف دیده بودید، اکنون بر روی موهای شما نیز دیده می شود. اما چه اتفاقی می افتد که با نخستین بارهای شستشوی موها با آرایشگر خود تماس می گیرید و از تغییر رنگ موی خود شکایت می کنید؟

البته در برخی از موارد عواملی چون به کار بردن رنگ هایی با کیفیت پایین و عدم تبحر آرایشگر می تواند سبب تغییر ناگهانی رنگ مو شود اما بهتر است با خود صادق باشیم و عدم مراقبت صحیح از موهای مان را نیز از دلایل چنین نارضایتی بدانیم.

اکنون که به فصل تابستان نزدیک می شویم و احتمالا بسیاری از خانم ها به تغییر رنگ موهایش به توناژهای روشن تر مبادرت می کنند ما نیز برای جلب رضایت بیشتر خوانندگان روزیاتو، ترفندهایی را در اختیارتان قرار خواهیم داد که مورد تایید بسیاری از آرایشگران حرفه ای جهان قرار گرفته اند. شاید شما نیز با به کارگیری آنها توفیق بیشتری در حفظ رنگدانه های موهای خود داشته باشید. این موارد را با هم مرور می کنیم:

پیش از رنگ کردن مو، به آن استراحت دهید

1

یکی از متخصصان رنگ مو به نام «جیسون دلان» که در سالن Nunzio Saviano نیویورک مشغول به فعالیت است بر این باور است که لازم نیست شب پیش از رنگ کردن موهای تان، آن را بشویید چرا که با این کار مواد بیشتری را روی موهای خود باقی می گذارید. اگر قبل از رنگ کردن موهای تان چند روزی آن را نشویید، این امکان را فراهم خواهید آورد که رنگ به داخل موهای تان نفوذ بیشتری پیدا کند و در نتیجه دوام بیشتری نیز داشته باشد.

موهای تان را صاف کنید

5

یکی از کارهایی که بهتر است چند روز قبل از رنگ کردن موهای تان انجام دهید این است که به خوبی آن را با نرم کننده شسته و گره های احتمالی مو را از بین ببرید. با این کار به مو آبرسانی نیز می کنید. اگر روزی که برای رنگ کردن به آرایشگاه می روید موهای تان خشک باشد، رنگ رویایی شما به خوبی از آب در نخواهد آمد.

بعد از رنگ کردن چند روزی موها را نشویید

3

هنگامی که موهای تان را رنگ می کنید، تا ۴۸ ساعت آن را نشویید که رنگ جدید وارد رنگدانه های موهای تان شود. «دلان» می گوید بعد از گذشت ۴۸ ساعت می توانید به روند گذشته شتسشو باز گردید.

هر روز موهای تان را نشویید

6

حتما پیش از این هم شنیده بودید که شستن روزانه مو، سلامت مو را به مخاطره می اندازد. در عوض استفاده از روغن های طبیعی می توانند این سلامتی را به موهای تان باز گردانند. البته اگر موهای تان چرب باشد شاید مجبور باشید که هر روز آن را شامپو کنید. در این صورت از شامپوهای خشک کننده استفاده کنید تا بتوانید چند روز، شستشوی موهای تان را به تعویق بیاندازید.

از شستشوی موها با آب بسیار گرم پرهیز کنید

شستشوی مو با آب بسیار گرم می تواند باعث از بین بردن رنگ موهای تان شود. «دلان» می گوید زمانی که موهای تان را با آب بسیار گرم می شویید همانند فولیکول های بدن، بیشتر باز شده و رنگ سریع تر از زمان نرمال از موها خارج می شود. حتی اگر نمی خواهید با آب سرد دوش بگیرید تنها در زمان شامپو کردن موها، دمای آب را معتدل کنید.

از دوش های فیلتردار استفاده کنید

5

برخی از مواد موجود در آب همچون کلر، مواد معدنی و کلسیم برای مو و خصوصا موهایی که در آنها رنگ های شیمیایی وجود دارد، مضر هستند. «دلان» می گوید زمانیکه با آب های سخت دوش می گیرید، تغییرات آن را بر روی پوست و موهای خود احساس خواهید کرد. مواد معدنی ممکن است بر روی موها جا خوش کنند و باعث تغییر رنگ آن شود.

 شامپوهای مناسبی خریداری کنید

6

شامپوها و نرم کننده هایی را خریداری کنید که داخل آنها سولفات وجود نداشته باشد چرا که سولفات رنگ زیبایی را بابت آن هزینه گزافی را نیز متحل شده اید را از بین خواهد برد.

از رنگدانه های مو در زمان شستشو مراقبت کنید

8

از شامپوهایی استفاده کنید که رنگدانه های اندک رنگی داشته باشند. با این کار با شستن موها، به موهای خود رنگ می دهید. می توانید چنین محصولاتی را از داروخانه خریداری کنید و یا از آرایشگرتان بپرسید که چه رنگی را با شامپوی خود ترکیب کنید.

محصول جدیدی را برای مراقبت از موهای تان تهیه کنید

9

«دلان» می گوید برای مراقبت از مو و دوام رنگ آن باید حتما بعد از شستن موها از برخی از مواد مغذی استفاده کنید تا هم به موهای تان درخشندگی بدهد و هم به حفظ رنگ جدید کمک کند.

… اما برخی دیگر را کنار بگذارید

8

اسپری نمک دریا، می تواند به موهای تان موج و حالت زیبایی ببخشد اما در عوض رطوبت موهای تان را از بین خواهد برد. هر اندازه از محصولاتی که موهای تان خشک می کند استفاده کنید، به سلامت موهای تان و از بین رفتن رنگ آن آسیب بیشتری وارد خواهید کرد چرا که مواد مغذی تارهای موی تان را از بین می برید.

از نرم کننده استفاده افراطی نکنید

1

اگر بیش از اندازه موهای خود با نرم کننده بشویید، این کار نیز به مرور سبب از بین رفتن رنگ موهای تان خواهد شد. «دلان» می گوید اگر موهای تان خشک شده برای برطرف کردن این خشکی استفاده از نرم کننده بهترین گزینه نیست چرا که با وجود نرم و صاف کردن موها سبب از بین رفتن رنگ آن می شود.

استفاده از وسایلی که بیش از حد به موها گرما می رسانند را کاهش دهید

10

اگر بلافاصله بعد از استفاده از رنگ هایی که دارای ترکیبات اسیدی هستند از گرمای بیش از اندازه اتوهای مو به منظور از صاف کردن آن استفاده کنید، سبب از بین رفتن سریع تر رنگ موهای تان خواهد شد. چند روز و حتی چند هفته پس از رنگ کردن طول خواهد کشید تا مو بتواند چنین حرارتی را تحمل کند. دلان توصیه می کند حتی بعد از چند هفته نیز حرارت را تنظیم و برای استفاده از وسایلی چون اتوی مو، از مواد تقویت کننده و محافظت کننده مو استفاده کنید.

در فضاهای داخلی و خارجی از روغن نارگیل استفاده کنید

2

زمان هایی که با موهای باز در مکان های چون استخرهای سرباز حضور پیدا می کنید و مو در معرض نور آفتاب قرار می گیرد، لازم است که برای مو نیز از ضدآفتاب استفاده شود که روغن نارگیل می تواند این کار را برای شما انجام بدهد. پژوهش ها نشان داده اند که این روغن با دارا بودن SPF معادل ۸ می تواند این حفاظت را از موهای شما انجام بدهد.

همچنین روغن نارگیل در آبرسانی به موهای تان نیز نقش آفرینی می کند. بنابراین از روغن هایی چون روغن نارگیل و روغن آفتاب گردان برای موها استفاده کنید.

با بورس های نرم موها را شانه کنید

3

زمانی که موها را با مواد دکلره روشن می کنید، موها آسیب پذیرتر خواهند شد، بنابراین برای حفاظت و عدم آسیب آن بهتر است از بورس های نرم استفاده کنید. ترجیحا بورس هایی که سر آنها فلزی نباشد را خریداری کنید.

 

منبع: rd
بدون نظر

ورود