۸ علت غیرمنتظره که سبب اختلال در تاثیر رژیم های لاغری می شوند

۸ علت غیرمنتظره که سبب اختلال در تاثیر رژیم های لاغری می شوند

شاید در میان شما افرادی وجود داشته باشند که ورزش و پیاده روی می کنند، مدام در حال شمارش کالری های دریافتی شان هستند اما زمانی که روی وزنه قرار می گیرند حتی چند گرم نیز کاهش وزن را تجربه نمی کنند.

در گذشته در قالب برخی از گفتارهای مرتبط به بررسی اشتباهات رایج در رژیم های لاغری، رژیم های اشتباه لاغری و به دام افتادن خود متخصصان تغذیه در این روند پرداخته و مطالبی را برای تان برشمردیم که در صورت علاقمندی می توانید مروری بر آنها نیز داشته باشید.

این بار هم مطلب دیگری را برای تان برگزیده ایم که شما را از دلایل عدم تغییر وزن تان، پس از تحمل مرارت های فراوان در گرفتن رژیم لاغری، آگاه خواهد کرد. این موارد را با هم مرور می کنیم:

آیا همیشه مواد غذایی و خوراکی های سلامت میل می کنید؟

1

بر اساس یافته های پژوهشگران دانشگاه «ییل»، یکی از اتفاقاتی که در گرفتن رژیم های لاغری با مصرف مواد غذایی بسیار سلامت می افتد، ترشح هورمونی به نام «گرلین» است. نویسنده این تحقیق، دکتر «آلیا کروم» بر این باورست که هر اندازه میزان گرولین افزایش پیدا کند، احساس سیری کمتر و سوخت و ساز بدن نیز به دنبال آن با کاهش همراه خواهد شد.

به همین دلیل نیز پیشنهاد می شود که در داخل سالاد، تنها از سبزیجات و کاهو استفاده نکرده و آجیل و پنیر نیز به آن افزوده شود. با این کار در میزان گرولین تعادل به وجود می آید. مصرف برخی از انواع سوپ ها که در داخل آنها غلات کامل وجود دارد نیز بسیار موثر هستند.

آیا با کارت بانکی خود خرید می کنید؟

2

پژوهش بسیار جالبی که نتیجه آن در نشریه «مشتریان» به چاپ رسید نشان داد، افرادی که با کارت های اعتباری خرید می کنند، عمدتا مواد غذایی ناسالم و پرکالری تری را بر می گزیند.

یکی از پژوهشگران این تحقیق به نام پروفسور «کالپش دسانی»، استادیار دانشگاه «بیگامنون» به این موضوع تاکید می کند که این افراد از کالری زیاد و مضر بودن بسیاری از هله هوله هایی که خریداری می کنند، آگاهی دارند اما با استفاده از کارت های اعتباری، سریع و بدون اینکه به خوبی این وضعیت را درک کنند، به خریداری این اقلام، مبادرت می کنند.

آیا بیش از اندازه به ورزش کردن می اندیشید؟

3

بسیاری از افراد بیش از اندازه به تمرین های ورزشی که انجام می دهند تکیه دارند. پژوهشی که در کشور فرانسه در این زمینه انجام شد نشان داد که همین امر سبب پرخوری آنها می شود. دکتر «کری گلسمن»، توصیه می کند که اگر می خواهید قبل از انجام تمرین های ورزشی خود چیزی میل کنید، میزان کالری که از آن خوراکی دریافت می کنید، بیش از ۱۵۰ نباشد. وی دو برگ کالباس با یک تکه نان محتوی غلات کامل را پیشنهاد می دهد.

آیا کارتان نشسته است؟

4

نتایج بدست آمده از مطالعات دانشگاه میسوری کلمبیا نشان داده، اگر ساعت ها روی صندلی محل کار خود می نشینید، بدن آنزیم مخصوص سوزاندن چربی که «لیپاز» نامیده می شود را ترشح نمی کند.

توصیه می شود که هر ساعت یک بار از جای خود بلند شوید و اندکی بدن تان را بکشید. با این کار تا ۱۳ درصد، سوخت و ساز بدن خود را افزایش خواهید داد. نتایج فوق در نشریه «تغذیه بالینی» آمریکا به چاپ رسید. زمانی هم که نشسته اید پاها را تکان دهید و صندلی تان را جابجا کنید. این کار سبب خواهد شد تا ۵۴ درصد، کالری بیشتری بسوزانید.

آیا کم می خوابید؟

6

همان طور که بارها و بارها در بخش سلامت روزیاتو یادآور شدیم، کمبود خواب سبب پرخوری خواهد شد. دکتر «مایکل بروس»، نویسنده کتاب «رژیم غذایی و خواب» نیز بر این موضوع تاکید می کند. در پژوهشی که در نشریه «تغذیه بالینی» در آمریکا به چاپ رسید، نشان داده شد، زنانی که کمتر از ۴ ساعت می خوابند، روز بعد، چیزی در حدود ۳۰۰ کالری انرژی و ۲۱ گرم چربی بیشتری دریافت می کنند.

به مدت یک هفته، تلاش کنید که هفت ساعت و نیم، بخوابید. حتی شاید لازم باشد که این مقدار را به ۹ ساعت نیز افزایش دهید، با این کار سرحال تر و با انرژی بیشتری از خواب برخواهید خاست و کالری بیشتری را نیز خواهید سوزاند. بعد از گذشت یک هفته ساعت بدن تان به این کار عادت خواهد کرد.

آیا استرس دارید؟

استرس شما به هر دلیلی از جمله تغییر شغل، برنامه فشرده کاری، مشکلات خانوادگی و هر چیز دیگری باشد، رژیم لاغری تان تحت تاثیر قرار می دهد. دلیل این امر نیز ترشح هورمون استرس به نام «کورتیزول» است که به تجمع چربی در بدن می انجامد.

آیا به کرات غذاهای فرآوری شده میل می کنید؟

8

یکی از متخصصان تغذیه کلینیک کلیولند به نام دکتر «کیت پاتن» مصرف کلیه مواد فرآوری شده از جمله نان های سفید، چوب شور، چیپس و شکرهای فرآوری شده را مضر می داند چرا که سبب ایجاد تورم در بدن و تجمع چربی های شکمی می شوند. وی پیشنهاد می کند که به جای این خوراکی ها از میوه ها، سبزیجات و غلات کامل استفاده شود.

آیا وزنه زدن را کنار گذاشته اید؟

88

توصیه می شود که در کنار ورزش های کاردیو، ورزش های قدرتی نیز انجام شود. هر اندازه در بدن شما عضلات بیشتری وجود داشته باشد، چربی سوزی بیشتر انجام می پذیرد بنابراین وزنه زدن را در برنامه هفتگی خود قرار دهید.

منبع: health
بدون نظر

ورود