مودم‌های جیبی به نجات ما آمده‌اند [رپورتاژ آگهی]

مودم‌های جیبی به نجات ما آمده‌اند [رپورتاژ آگهی]

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

امروز استفاده از اینترنت جای خود را در میان نیازهای روزمره چون خورد و خوراک باز کرده است. خانه، خیابان، دانشگاه، مترو و تاکسی هم نمی‌شناسد. شهروندان از هر فرصتی برای چک کردن اخبار، پیام‌ها و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. مدتی پس از عرضه  نخستین ارتباطات اینترنتی روی موبایل در ایران، سرعت ابتدایی ارائه شده و مشکلات اتصال ناشی از تکنولوژی GPRS نارضایتی‌های بسیاری را به دنبال داشت. در دانشگاه و کتابخانه بیش از هرجای دیگری نیاز به یک اینترنت پرسرعت و دائمی حس می‌شود که شبکه‌های دانشگاه و اینترنت موبایل عموما جوابگوی آن نیست. بنابراین در حال حاضر مودم همراه، محبوب‌ترین نوع مودمی است که در بازار خرید و فروش مودم دست دوم و نو وجود دارد.

M7350 تی‌پی-لینک یکی از بهترین مودم‌های همراه موجود در بازار است و به کابران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از یک سیم‌کارت تا ۱۰ دستگاه را به صورت بی‌سیم و از طریق اینترنت سیم‌کارت، به اینترنت متصل کنند. سرعت ارائه شده توسط این مودم ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه است و با آن فیلم هم بدون هیچ‌گونه مشکلی می‌توان تماشا کرد. قیمت این مودم در بازار ۴۵۰ هزار تومان تعیین شده اما در بازار خرید و فروش مودم دست دوم پایین‌تر از این قیمت هم می‌توان آن را تهیه کرد. برای مثال در سایت دیوار نمونه کارکرده اما بدون خط و خش و نقص این مودم با باطری نو فابریکی ۲۵۰ هزار تومان آگهی شده است.

مودم جیبی
مودم جیبی

قدرت باتری M7350، ۲۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژدهی به مدت ۸ ساعت است. وجود باتری را می‌توان مهم‌ترین وجه‌تمایز و قابلیت مودم‌های همراه دانست. مودم E5577s-932 از آنهایی است که باتری با ظرفیت بالا یعنی ۳۰۰۰ میلی آمپر با ۸ ساعت شارژدهی دارد و هم‌زمان امکان استفاده ۱۰ نفر از طریق Wi Fi را فراهم می‌کند. بسیار کوچک و سبک است و با اتصال از طریق کابل به کامپیوتر می‌توان از آن به‌عنوان یک دستگاه کارت‌خوان (Card Reader) هم استفاده کرد. در دیوار خرید و فروش مودم دست دوم E5577s-932 زیر ۲۰۰ هزار تومان هم صورت می‌گیرد در حالیکه در بازار قیمت این دستگاه بین ۲۵۰ تا ۲۹۰ هزار تومان است.

در رنج قیمت زیر ۲۰۰ هزار تومان طیف وسیعی از مودم‌های جیبی موجود است. DWR720 از کمپانی دی لینک، از نسل سوم اینترنت همراه پشتیبانی می‌کند و سرعتی قابل‌قبول، شیار کارت حافظه MicroSD و مانند M7350 تی‌پی-لینک، باتری ۲۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد. قیمت این مودم ۱۶۵,۰۰۰ تعیین شد اما در دیوار آکبند آن با ۱۲۰ هزار تومان هم قابل خریداری است. به گفته فروشنده برای خرید در تعداد بالا قیمت به ۱۰۵ هزار تومان هم می‌رسد. DWR-730 دی لینک هم در همین رده و رنج قیمت (۱۷۰ هزار تومان) جا می‎‌گیرد و حداکثر سرعت فیزیکی ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت دانلود ۲۱ مگابیت بر ثانیه، باتری ۲۳۸۰ میلی‌آمپر ساعتی با ۶ الی ۷ ساعت شارژدهی دارد. نمونه دست دوم و کم‌کارکرد این مودم در دیوار به قیمت ۱۰۰ هزار تومان آگهی شده است. با مراجعه به سایت دیوار طیف گسترده‌ای از آگهی‌های خرید و فروش مودم دست دوم و نو را که اکثرا زیر قیمت بازار به فروش می‌رسند را می‌توان بررسی کرد.

منبع: ویرلن
دیجیاتو
بدون نظر

ورود