۲۰ برنامه جذاب گالری های تهران در روزهای پایانی بهار

طوفان هنرمندان جوان و پیشکسوت در نگارخانه های پایتخت

۲۰ برنامه جذاب گالری های تهران در روزهای پایانی بهار

با گرم شدن هوا و روزهای پایانی بهار و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، فرصت گالری گردی عصرانه برای کافه گردهای اهل هنر و فرهنگ فراهم می شود. گزارش امروز سرویس هنری روزیاتو در ادامه سلسله گفتارهای گالری گردی، به معرفی ۲۰  برنامه نگار خانه های تهران می پردازد تا با برنامه آنها در روزهای پایانی بهار ۹۷ آشنا شویم. با گالری گردی امروز ما همراه باشید و فراموش نکنید که گالری گردی، سبب آشنایی بهتر شما با هنرمندان، خرید آثار هنری با دید سرمایه گذاری بلند مدت و رونق اقتصاد هنر و گردشگری  شهری می شود که در سال حمایت از کالای ایرانی، مصداق حمایت از هنرمندان ایرانی خواهد بود.

نمایشگاه حسن قائمی در گالری افرند
پوستر نمایشگاه اغوش ها در گالری اعتماد نگارستان
گالری سایه با نمایشگاه سروده های روی داربست
تفرخ در گالری دلگشا
نمایشگاه گذر خاموش

Ag

نمایشگاه کلوب ۲۹ با برنامه ریزی الهام پوریامهر و با آثاری از کلی لایکن، دریا آکای، وداد فامورزاده، سهراب‌ کاشانی، ناتالی پرشویتس و رضا حائری سوم خرداد تا سوم تیرماه در محل جدید این گالری به نشانی خیابان کریم‌خان، خیابان عضدی جنوبی، پلاک ۴۳ در معرض دید گالری گردها قرار دارد.

آرته

از معروف ترین نگارخانه های تهران، گالری آرته است  که تا ۱۵  خرداد ماه، نمایشگاهی تحت عنوان نگفتی  را در  معرض دید هنرمندان قرار می دهد. نگفتنی، عنوان نمایشگاه طراحی و نقاشی مریم باغبانی، جواد فتحلی‌زاده و ایمان صادقی است که ۴ تا ۱۳ خردادماه در نگارخانه آرته واقع در خیابان شیراز جنوبی، پایین‌تر از پل همت، بلوار علی‌خانی، ۲۰متری گلستان، ۱۲متری دوم، پلاک۳ برگزار می‌شود.

  • برنامه شماره ۱ (۳ خرداد و ۱۰ خرداد ۱۳۹۷) «بچه ادیسه»، «تاریخ رشت ۲۹»، «تقریب، رشت ۲۹»، «مصاحبه خوانی» و «انگشت و غذا و گلها»
  • برنامه شماره ۲ (۴ خرداد و ۱۷ خرداد ۱۳۹۷) «بچه ادیسه»، «سخنرانی پشت پرده»، «خواندن مجله های دهه ۴۰ شمسی»، «کارگاه آموزشی» و «انگشت و غذا و گلها»
  • برنامه شماره ۳ (۱۱ خرداد و ۲۴ خرداد ۱۳۹۷) «کارگاه وزنه برداری با سوپر سهراب»، «شعرخوانی»، «ویدئو های بی صدا»، «میان پرده هایی به یاد زاون هاکوپیان» و «انگشت و غذا و گلها»
  • برنامه شماره ۴: «گذر و درنگ: ملاقاتی دوباره با معماری ایران» شامل ویدئو، مستندات و سخنرانی هایی از «فریار جواهریان» (چهارشنبه ۹ خرداد)، «ایرج کلانتری» (چهارشنبه ۲۳ خرداد) و «محمدرضا حائری» (چهارشنبه ۳۰ خرداد) می باشد.
گالری
نمایشگاه طراحی اولاف پروبست طراح معاصر آلمانی همزمان در موزه طراحی محض و موزه دیدی ۱ تا ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

ابد

گالری دیگری که در این گفتار معرفی میکنیم، گالری ابد که تا اواسط خرداد ماه، نمایشگاه گروهی نقاشی باغ پرندگان را که نمایشگاه گروهی است در معرض دید علاقمندان به هنر نقاشی قرار می دهد. ابد واقع در گیشا، خیابان علیالی (پیروزی غربی)، خیابان جوادی، شماره ۵۳ میزبان علاقمندان است.

اعتماد باغ نگارستان

برای کسانی که چند ماه پیش، جدیدترین عکس های  نیکی  کریمی را در نمایشگاه ایشان در گالری اعتماد شاهد بودند، این نگارخانه نام آشنایی است. مخصوصا که در روزهای ماه رمضان، در کافه دنج و جذاب گالری  اعتماد به نام شربتخونه، میتوانید انواع و اقسام غذاهای ایرانی  و نوشیدنی های سنتی را تست کنید. نمایشگاه عکس‌های علی سبوکی با عنوان آغوش‌ها ۴ خرداد تا ۵ تیر ماه در گالری اعتماد باغ نگارستان به نشانی میدان بهارستان، خیابان دانشرا، باغ نگارستان به نمایش درمی‌آید.

گالری
مدیا: نقاشی- نقاشی‌خط هنرمندان محمدباقر (امین) اشرفیان محمدباقر (امین) اشرفیان نگارخانه چهارده شما را به تماشا دعوت می کند: دو مجوعه اثر از محمدباقر (امین) اشرفیان | اتوپیا; شهر خیال نگاه اول: تابلو نقاشی آبستره با لایه ای از خط نگاه دوم: خطنقاشی با طراحی الهام گرفته از معماری

افرند

نمایشگاه نقاشی حسن قائمی با عنوان در سایه، ۴ تا ۱۸ خرداد در گالری افرند به نشانی بزرگراه جلال آل احمد، خیابان جهان‌آرا، خیابان نوزدهم (جلال حسینی)، بعد از تقاطع اشک‌ شهر، پلاک ۴۸ برگزار می‌شود.

امکان

نمایشگاه آثار فرشید ملکی با عنوان عبور ۴ تا ۲۱ خردادماه در گالری امکان واقع در هفت تیر، کوچه آقا محمدی، پلاک ۷۷ میزبان علاقمندان به هنر است.

ایده

نمایشگاه گروهی نقاشی خط با عنوان خط، معنا و با گردآوری اهورا محمدی ۴ تا ۲۰ خرداد ماه در گالری ایده به نشانی کریم‌خان زند، خیابان سنایی، خیابان هجدهم، پلاک ٢۶ میزبان علاقمندان به هنر است.

خانه عکاسان جوان

اگر عاشق عکاسی هستید،  میتوانید به خانه  عکاسان جوان بروید. جایی در یوسف آباد که این روزها، نمایشگاه گروهی عکس بدون عنوان ۳ با کیوریتوری آناهیتا سیاوش و کیان دخت صادقی سوم خرداد ماه در خانه عکاسان جوان افتتاح می‌شود. این نمایشگاه در نشانی یوسف‌آباد، خیابان چهارم، پلاک ۳، طبقه دوم برقرار است.

دلگشا

نمایشگاه نقاشی و مجسمه فرخ نورونی با عنوان تفرخ ۴ تا ۲۸ خردادماه در دلگشا واقع در خیابان کریم‌خان، خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، پلاک ۳۰ میزبان هنردوستان است.

زیر زمین دستان

نمایشگاه آثار عسل پیروی با عنوان پرده‌ها ۴ تا ۲۵ خرداد در زیرزمین دستان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، شماره ۶ مراجعه کنند.

سایه

اگر علاقمند به هنرهای تجسمی هستید، نمایشگاه گروهی هنرمندان جوان تهرانی با عنوان سروده های روی داریست، تا ۲۴ خرداد ماه در نگارخانه سایه برگزار می شود. این مجموعه در خیابان کریم‌ خان، خیابان سنایی، خیابان سیزدهم، شماره ۲۱ قرار دارد.

سلام

نمایشگاه آثار و اسناد خاندان پتگر ۴ خرداد تا ۱ تیرماه در گالری سلام برگزار می‌شود. این نگارخانه به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی، خیابان فیاضی(فرشته)، مجتمع سام سنتر طبقه -۱ قرار دارد.

سیحون

نمایشگاه گروهی با عنوان محض اطلاع ۳ تا ۱۶ خردادماه در گالری سیحون به نشانی خیابان وزرا، خیابان چهارم، پلاک ۱ برگزار می‌شود.

سیحون۲

نمایشگاه نقاشی گذر خاموش ۴ تا ۲۳ خردادماه در گالری سیحون ۲ به نشانی خیابان مقدس اردبیلی، خیابان پسیان، خیابان سینایی، پلاک۲۴ برپاست.

سهراب

نمایشگاه گلپر با نقاشی‌های بابک خدا بنده روز جمعه ۴ خردادماه در گالری سهراب افتتاح شده است و به نشانی خیابان سمیه، قبل از رامسر، شماره ۱۴۲ میزبان علاقمندان است.

شلمان

برای علاقمندان به هنر پارچه سازی، گالری شلمان گزینه خوبی است. نمایشگاه گروهی پارچه سازی در گالری شلمان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ مراجعه کنند.

شهر کتاب فرشته

نمایشگاه عکس‌های سعید صادقی با عنوان ساکنان دل در گالری شهر کتاب فرشته واقع در خیابان شریعتی، پایین‌تر از پل صدر، جنب شهر کتاب فرشته برگزار می‌شود.

طراحان آزاد 

برای کسانی که علاقمندان به آثار  چند رسانه ای هستند، نمایشگاه چند رسانه‌ای نگار کامخواه با عنوان گذر شقایق ۴ تا ۱۳ خرداد ماه در گالری طراحان آزاد به نشانی میدان فاطمی، میدان گلها، میدان سلماس، شماره۵ برگزار می‌شود.

نگر

نمایشگاه گروهی ۴۰ انتخاب با آثاری از ۴۰ هنرمند ۴ خردادماه در گالری نگر افتتاح می‌شود و  به نشانی قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارام، پلاک ۳۳، زنگ سوم میزبان هنردوستان است.

نگارخانه هور

نمایشگاه نقاشی ثمیلا امیرابراهیمی با عنوان چیزها و جاها ۴ تا ۲۵ خردادماه در گالری هور برگزار می‌شود. این نگارخانه در خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ قرار دارد.

دوستان نگارخانه گرد، اگر به نگارخانه های تهران رفتید، تصاویر و دیدگاه های خود را از طریق کانال های روزیاتو در شبکه های اجتماعی ارسال کنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود