سریال وسترن جدید «یلو استون» با بازی «کوین کاستنر» که این روزها خبرساز شده است

سریال وسترن جدید «یلو استون» با بازی «کوین کاستنر» که این روزها خبرساز شده است

در سریال درام وسترن جدید «یلو استون» (Yellowstone) با بازی کوین کاستنر، ایالت مونتانا دورنمایی از درگیری های صورت گرفته بر سر زمین های منطقه و اینکه چه کسی ادعای تصاحب این زمین ها را می کند به تصویر می کشد که جنگی تازه بین آمریکایی های و مردم محلی به شمار می آید. اگر چه تاکنون تنها ۲ اپیزود از این سریال پخش شده اما توجهات بسیاری به آن جلب شده است. در اپیزود اول سریال «یلو استون» که از تولیدات شبکه پارامونت است.  این سریال وسترن مدرن توسط تیلور شریدان نویسنده سرشناس هالیوود نویسندگی و کارگردانی شده است.

سریال Yellowstone

وی که نویسندگی فیلم های موفقی مانند «سیکاریو» (Sicario) و «حتی اگر سنگ ببارد» (Hell or High Water) را نیز در کارنامه داشته و اولین تجربه کارگردانی خود را نیز با فیلم «رودخانه باد» (Wind River) انجام داده است، همواره در آثارش به دنبال نشان دادن طبیعت مردانه واقعی شخصیت ها بوده است. سریال «یلو استون» اولین اثر تلویزیونی او برای شبکه در حال پیشرفت پارامونت است.

سریال Yellowstone

کوین کاستنر نیز که بسیاری از بهترین آثارش را در ژانر وسترن انجام داده و ساخت و نقش آفرینی در فیلم های و سریال های وسترن همواره از علایق وی بوده است اولین تجربه تلویزیونی خود بعد از مینی سریال «هتفیلد و مک کویز» (Hatfields & McCoys)- که خود کارگردانی آن را بر عهده داشت- را از سر می گذراند.

سریال Yellowstone

بر خلاف کارهای وسترن سابق کاستنر، سریال «یلو استون» درامی مدرن به سبک وسترن است که بیش از دیگر آثار او وارد جزییات زندگی شخصی و البته سیاست می شود. در این سریال، کاستنر نقش جان داتن را بازی می کند، پدر باتجربه و دنیا دیده یک خانواده مزرعه دار در مونتانا (که بزرگترین مزرعه پیوسته در سراسر ایالات متحده است) با پسری سرکش (لوک گریمز) و یک حقوقدان (وس بنتلی) که می خواهد هر جور شده داتن را تحت تاثیر قرار داده و نظر او را به خود جلب کند. همه چیز در مورد مزرعه بسیار بزرگ خانوادگی جان در منطقه ای در مونتانا است که هنوز هم مزرعه داران و ساکنان منطقه مانند غرب وحشی رفتار کرده و سوار بر اسب می شوند و علاقه ای با ماشین های لاکچری و لباس های شیک ندارند.

سریال Yellowstone

داتن سریال «یلو استون» در حال حفاظت از این سبک زندگی است، سبکی از زندگی که توسط توسعه طلبان حریص، سرکرده های سرخپوست و سیاستمداران فاسد مورد تهدید قرار گرفته است. در یکی دیگر از داستان های فرعی این سریال شاهد بازگشت دختر ولخرج جان با نام بث (کلی رایلی) هستیم که همراه با خود دشمنی را به این بهشت طبیعی می آورد؛ جایی که به وضوح همیشه از آن فراری بوده است. رایلی بازیگر بااستعدادی است و در نقش های فرعی اطراف کاستنر نیز می توان استعدادهای خوبی را دید از جمله کول هاوزر، گرچن مول، دنی هیوستون و جیل هنسی.

سریال Yellowstone

اگر چه هنوز دو اپیزود از این سریال پخش شده و قضاوت در مورد کلیت آن ناعادلانه و زود هنگام است اما تا به اینجا، داستان پردازی سریال کمی کلیشه ای بوده است و شخصیت های آن هنوز به اندازه طبیعت باز سریال دوست داشتنی و متمایز نیستند. شخصیت کاستنر با کم حرفی خاصی که دارد بیشتر به نقش او در فیلم «وایت ایرپ» (Wyatt Earp) است. سریال «یلو استون» به منظور برجسته سازی شبکه تازه شکل گرفته پارامونت نتوورک ساخته شده است که تا چندی پیش با نام اسپایک تی وی فعالیت می کرد. استخدام همزمان تیلور شریدان و کوین کاستنر که در ساخت آثار وسترن ید طولایی دارند شاید کودتایی از جانب این شبکه تلویزیونی برای بدست آوردن جایگاه خود در دنیای تلویزیون باشد.

سریال Yellowstone

سریال «یلو استون» از کیفیت بصری سینمایی خارق العاده ای برخوردار است که می تواند در ادامه به یکی از سریال های برتر وسترن در سال های اخیر تبدیل شود. البته استقبال ها از اپیزود اول این سریال بسیار قابل توجه بوده است و بسیار فراتر از حد انتظار ظاهر شده است. در ادامه مطلب می توانید تریلر این سریال را تماشا کنید.

بهترین فیلم های ژانر وسترن که از دیدن آن ها پشیمان نخواهید شد

۱۶ سریال تلویزیونی جدید و برتری که سال ۲۰۱۸ منتشر خواهند شد

مروری بر سریال های جذاب و هیجان انگیزی که به زودی فصل جدیدی از آنها به نمایش در خواهد آمد [قسمت دوم]

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود