چه ایامی از سال و چگونه می توان هتل ها را با ارزان ترین نرخ رزرو کرد؟ [رپورتاژ آگهی]

چه ایامی از سال و چگونه می توان هتل ها را با ارزان ترین نرخ رزرو کرد؟ [رپورتاژ آگهی]

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سفر یک اتفاق دوست داشتنی برای اغلب ما انسان ها می باشد. همان طور که می دانید سفر ها انواع گوناکونی از جمله سفر های کاری، تفریحی، پزشکی و انواع دیگر را دارند. سفر رفتن جدا از دلیل و نیت آن، مقدماتی دارد. هر سفر پس از انتخاب مقصد، نیازمند به وسیله نقلیه مناسب و پس از آن رزرو هتل و انتخاب اقامتگاهی از میان هتل های های موجود در مقصد می باشد.

در این مقاله سعی بر این داریم که راه هایی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید یکی از هزینه های عمده سفر های خود را که همان هزینه اقامت می باشد کاهش دهید. با کاهش هزینه محل اقامت می توان مدت بیشتری را به سفر اختصاص داد.

در ادامه شما را با راه ها و زمان هایی که می توان هتل ها و اقامتگاه ها را با مناسب ترین قیمت ها انتخاب کرد آشنا می کنیم. به عنوان مثال برای اقامت در یکی از هتل های مشهد که از پر طرفدارترین هتل ها در کشور می باشد، و در اغلب اوقات سال زائران و مسافران زیادی را به خود می بیند، می توان با یک برنامه ریزی صحیح و انتخاب بهترین زمان رزرو هتل حتی همین هتل های پر طرفدار را با کمترین قیمت انتخاب کرد.

چه ایامی از سال و چگونه می توان هتل ها را با ارزان ترین نرخ رزرو کرد؟

به طور کلی شرایط و موارد زیادی بر تعیین نرخ و هزینه اقامت هتل ها در سرتا سر جهان دخالت دارد. این افزایش قیمت گاها به دلیل فصل خاص و آب هوای مطلوب آن منطقه، مناسبت های مذهبی و آئینی، فستیوال ها، نمایشگاه های بین المللی، برگزاری مسابقات ورزشی در سطح ملی یا جهانی، درجه هتل و دیگر موارد که در این مقاله به صورت تخصصی به هر یک از آن ها می پردازیم، می باشد.

اگر در زمان مشخصی قصد سفر به منطقه ای را ندارید و می توانید برنامه خود را به راحتی تغییر دهید، با مطالعه این مقاله کاربردی می توان با حد اقل هزینه در بهترین اقامتگاه های ایران و جهان اقامت داشته باشید.

برای مثال اگر قصد رزرو هتل در کیش را دارید، می توانید در بین ۱۲ ماه سال به دنبال روزهایی باشید که به صرفه ترین قیمت را برای هتل های این جزیره زیبا پیدا کنید. اوایل مهر ماه، اواخر دی ماه و اوایل بهمن ماه و خرداد ماه از ماه های کم مسافر و اقتصادی سفر به این جزیره زیبا می باشد.

انتخاب بهترین فصل سفر

انتخاب فصل سفر و رزرو هتل با قیمت تعیین شده برای هتل ها رابطه مستقیمی دارد. طبیعی است که در فصول پر گردشگر از لحاظ آب و هوایی هتل ها و اقامتگاه های هر منطقه به دلیل تقاضای زیاد افراد با افزایش قیمت روبرو می شوند. اگر قصد دارید از بهترین هتل ها و با هزینه ای پایین استفاده کنید در ایام پر مسافر(پیک سفر) به این مناطق سفر نکنید. البته لازم به ذکر است که منظور ما سفر کردن در ایامی که آب و هوای نامطلوب بر شهر ها حاکم است نمی باشد، بلکه تحقیق برای انتخاب زمانی با صرفه اقتصادی در مناطق مختلف کشور می باشد. حتی در ایام پر گردشگر نیز می توانید با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله هتلی با مناسب ترین قیمت برای خود رزرو کنید. برای مثال تابستان در سفر های داخلی و یا حتی ایام تعطیلات نوروزی از پر گردشگر ترین ایام می باشد. طبیعتا هزینه هتل در این ایام در بالاترین نرخ خود می باشد. کافی است بجای تابستان، پاییز را برای سفر انتخاب کنید. هوایی مطلوب در اکثر مناطق کشور این فصل را ایده آل برای سفر کرده است. از طرفی هم به دلیل بازگشایی مدارس از حجم مسافرین کاسته شده و می توان هتل ها را با بهترین کیفیت و پایین ترین نرخ انتخاب کرد.

مناسبت ها و ارتباط آن ها با نرخ هتل ها

البته آرزوی هر شخصی سفر به مکان های مذهبی و یا تاریخی در روزهایی از سال که مناسبتی ویژه دارد می باشد. برای مثال شهر “مشهد” در ایامی از سال شلوغ ترین روز های خود را سپری می کند. ایام ولادت و شهادت معصومین(ع) و دیگر مناسب های مذهبی و آئینی در این شهر باعث می شود که هتل ها و اقامتگاه ها در بالاترین نرخ خود قرار بگیرند. اگر نیت رزرو هتل از بین هتل های مشهد را داشته باشید مناسب ترین نرخ ها را در زمان هایی غیر از ایام مناسبتی می توانید پیدا کنید.. دیگر شهر های مذهبی کشور نیز از همین قانون پیروی می کنند.. با این دو مورد ذکر شده تصور کنید در فصل کم گردشگر و نبود مناسبتی مذهبی، ملی آئینی به شهری سفر کنیم. قطعا با هتل ها و اقامتگاه هایی که به دلیل نبود مسافر حاضر هستند قیمتی پایین تر از نرخ معمول را پیشنهاد دهند روبرو خواهید شد.

بهترین ایام هفته برای مسافرت

شاید برای هر یک از ما پیش آمده باشد که آخر هفته به شهری خوش آب و هوا سفر کرده باشیم. حتی سکو ها و الاچیق های اطراف چشمه ها و مناطق سرسبز در اواخر هفته سریعا پر شده و باید برای اجاره آن ها هزینه بیشتری را بپردازیم. افزایش نرخ اقامتگاه ها و هتل ها نیز بدون ارتباط با این موضوع نیست. برخی هتل ها و اقامتگا ها در روز های اوایل هفته تخفیفاتی را برای مسافران خود در نظر می گیرند که از خالی ماندن اتاق های خود جلوگیری کنند. بهتر است در صورتی که به دنبال استفاده از هتلی با کیفیت و با قیمتی ارزان تر از نرخ واقعی آن می باشید، در روزهای نخستین هفته هتل رزرو کنید نه در اواخر هفته.

تنها سفر کردن هزینه بیشتری دارد!

اگر سری به سایت های رزرو هتل و یا پذیرش هتل ها بزنید، متوجه می شوید که اتاق یک تخته گاهی هزینه ای به اندازه یک اتاق دو تخته را دارد. البته طبیعی است که یک نفر همان اتاقی را می خواهد که می توان به دو نفر اجاره داد. به همین دلیل معدود هتل هایی اتاق یک تخته را با قیمت نصف اتاق دو تخته در اختیار مسافران قرار می دهند. پس بهتر است اگر به دنبال رزرو هتل با قیمت مناسب تر هستید، تنها سفر نکنید. با بالا رفتن تعداد افراد قطعا هزینه ها تقسیم می شود و به هر نفر سهمی کمتر از نرخ یک اتاق یک نفره می رسد.

نمایشگاه ها و فستیوال ها

در برخی شهر ها و کشورها به دلیل موقعیت خاص آن ها، به برگزاری نمایشگاه ها و فستیوال های تجاری، صنعتی، پزشکی و … می پردازند. در این مواقع هزینه های هتل ها و اقامتگاه ها در بالاترین حد خود می باشد. به این دلیل که شرکت کنندگان در این نمایشگاه ها در هر شرایط و نرخی مجبور به رزرو هتل می باشند. برای سفر به ویژه سفر به شهر های بزرگ و صنعتی مانند “تهران” در “ایران” و “دبی” در امارات متحده عربی حتما از قبل اطلاعی از برگزاری نمایشگاه ها و همایش های بین المللی و داخلی آن ها کسب کنید.

سایت های رزرو هتل

در سال های اخیر سایت های گردشگری بسیاری برای اطلاع رسانی و رزرو هتل و دیگر اطلاعات لازم برای سفری راحت و بی دغدغه را در اختیار ما گذاشته اند. یکی از بهترین راه ها برای رزرو هتل با بهترین قیمت، انتخاب سایتی کامل، جامع و مورد اطمینان و همکاری با آن می باشد. برخی از این سایت های گردشگری برای مشتریانی که به صورت دائم از آن ها خرید می کنند تخفیفات ویژه را در نظر می گیرند. با مقایسه قیمت هتل ها در سایت های مختلف و همچنین تخفیفات و امتیازاتی که این سایت های گردشگری به مشتریان خود می دهند، می توانید مقرون و یه صرفه ترین نرخ هتل مورد نظر را برای خود پیدا کنید.

هتل های دور از مرکز شهر

همان طور که می دانیم و تجربه کرده ایم، هتل هایی که در مراکز و مکان های توریستی هر شهری قرار گرفته اند قطعا هزینه ای بالا تر از هتل های با فاصله از مرکز شهر خواهند داشت. با یک برنامه ریزی و کمک گرفتن از سایت های هتل یابی و مقایسه نرخ اقامت هتل ها می توانیم هتلی با کیفیت بالاتر و هزینه پایین تر را با فاصله از مراکز شهری پیدا کنیم. کسی که اهل سفر رفتن و مسافرت می باشد، با رعایت نکاتی که تا به اینجا در این مقاله ذکر شده است، به راحتی می تواند هتلی با کیفیت بالا و هزینه ای مناسب تر رزرو کند. رزرو هتل با کیفیت و قیمت خوب یک هنر است که اغلب گردشگران حرفه ای با آن آشنایی کاملی دارند.

هتل های تازه تاسیس

هتل های تازه تاسیس به ویژه هتل های ۴ و ۵ ستاره در سال های اولیه تاسیس خود حد اکثر نرخ را برای اقامت در نظر می گیرند. گاهی هتلی ۵ ستاره با قدمت ۱۰ سال هزینه اقامت کمتری نسبت هتل ۵ ستاره تازه تاسیس خواهد داشت. در اغلب اطلاعات اعلامی از سمت هتل ها در سایت ها و وبلاگ های تبلیغاتی به این موضوع و سال ساخت و دیگر نکات مورد نیاز اشاره شده است.

تعطیلات و روزهای ملی

اغلب مواقع جدا از اینکه موارد گفته شده در این مقاله را در نظر بگیریم یا نه، در تقویم هر کشوری به دلایل ملی و مذهبی، روزهایی از سال به صورت رسمی تعطیل می باشد. برای مثال در کشور ما تعطیلات نوروز یا شهادت ها و ولادتها  و دیگر اعیاد مذهبی و آئینی از جمله روزهای تعطیل و به دنبال آن فرصتی مناسب برای رفتن به سفری چند روزه می باشد. در این روزها طبیعی است نرخ اقامتگاه ها و هتل ها در بالا ترین قیمت خود باشد. پس اگر به دنبال رزرو هتل با کمترین هزینه می باشید تعطیلات و مناسبت ها برای سفر و پیدا کردن هتل هایی با پایین ترین نرخ زمان مناسبی نخواهد بود.

بدون نظر

ورود