چگونه وزن خود را در حالت متناسب حفظ کنید؟

در صرف غذا خساست به خرج دهید

چگونه وزن خود را در حالت متناسب حفظ کنید؟

هیچ دارو یا قرصی وجود ندارد که آن را مصرف کرده و یک‌شبه لاغر شوید. برای داشتن اندامی متناسب باید تلاش کرد و این تلاش شامل ورزش و تغذیه سالم است. شاید روند کاهش وزن کمی وقت‌گیر به نظر برسد اما اگر آهسته و پیوسته به این مسیر ادامه دهید، بدون شک برای زمان طولانی‌تری می‌توانید تناسب‌اندام خود را حفظ نمایید. بعلاوه، با تغذیه سالم و کامل، به حفظ سلامتی خود نیز کمک می‌کنید.

در همین راستا و در ادامه این مطلب چندین راهکار برای حفظ تناسب اندام را برایتان یادآوری نموده‌ایم.

رژیم غذایی خود را به‌یک‌باره و ناگهانی تغییر ندهید. همه خوراکی‌های موردعلاقه خود را میل کرده اما برای پیشگیری از چاقی، در مقدار مصرف آن‌ها تجدیدنظر نمایید. به‌تدریج میزان غذایی که صرف می‌کنید را کم کنید تا اصطلاحا معده‌تان جمع گردد.

فعالیت‌هایی که موجب تحریک و تشویق شما برای کاهش وزن می‌شوند را کشف کرده و آن‌ها را در طول روز انجام دهید. به‌طور مثال، پیاده‌روی تند بعد از ساعت کاری، بازی با فرزندتان در پارک و نمونه‌های مشابه که موجب تحرک زیاد شما شده و کالری‌های اضافه را می‌سوزانند.

روی محرومیت‌ها و محدودیت‌های غذایی خود تمرکز نکنید، بلکه برعکس، بیشتر حواس خود را روی این مساله بگذارید که زندگی سالم‌تر و شادتری داشته باشید.

در تصمیمات خود ثابت‌قدم باشید. برای اینکه از هرگونه وسوسه‌ای دور شوید، یخچال را از انواع سبزیجات و میوه‌های مقوی پر کنید تا به‌جای مصرف خوراکی‌های چرب و مضر، ویتامین‌ها و پروتئین‌های لازم برای بدنتان را تامین نمایید. یادتان باشد که این امر در کوتاه‌مدت میسر نمی‌شود و برای تغییر عادت‌های غذایی، باید صبور بوده و روی تصمیم خود استمرار داشته باشید.

غذاهای سالمی که موردعلاقه‌تان هستند را پیدا کنید تا به‌واسطه مصرف آن‌ها، نه‌تنها از طعمشان لذت ببرید، بلکه چاق هم نشده و سالم بمانید. از خوراکی‌های شور و شیرین پرهیز نموده و خود را به سبزیجات تازه عادت دهید.

به دنبال ورزش‌هایی بروید که به آن‌ها علاقه دارید. برای لاغری لازم نیست حتما در کلاس‌های بدن‌سازی یا ایروبیک شرکت نمایید، ورزش‌هایی دیگری که برایتان جذابیت دارند را انتخاب نموده و در کلاس‌های آن‌ها حضور به هم برسانید.

از افراط پرهیز کنید. روی هوس‌های خودکنترل داشته باشید و از مصرف خوراکی‌هایی که کالری، کربوهیدرات و چربی بالا دارند پرهیز نمایید.

با خودتان مهربان باشید؛ همه مسائل زندگی قابل پیش‌بینی نیستند و نمی‌توانید همیشه بر اساس برنامه‌ریزی‌های خاص خود رفتار کنید. بنابراین، اگر به هر دلیلی مجبور به‌صرف غذاهایی شدید که در رژیم شما وجود ندارند، خود را سرزنش نکنید. اما پس‌ازآن وعده، دوباره به برنامه اصلی تغذیه خود بازگردید.

همیشه اهداف جدید برای خود تعیین نمایید. هدف‌های کاهش وزن همانند رژیم‌های غذایی تقریبا ثابت هستند و تا تحقق آن نیز باید ادامه پیدا کنند، اما در کنار برنامه‌ریزی اصلی، بد نیست اهداف کوچک و ساده‌ای نیز برای خود تعیین کرده و به آن‌ها پایبند باشید. مثلا برای یک مسابقه دو نفرِ با یکی از دوستان، تمرینات ورزشی مشخصی را دنبال نمایید.

در ذهنتان تغییراتی که دوست دارید در ظاهرتان ایجاد شود را تصویرسازی کنید. به‌طور مثال، به اندامی متناسب بدون شکم بزرگ یا پهلوهایی که زشت دیده می‌شوند. یا به زندگی سالمی که در ادامه‌ی تلاش‌هایتان به دست خواهید آورد.

منبع: popsugar
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود