شب داغ کنسرت حسام الدین سراج با مهمانان خیلی ویژه

حسام الدین سراج، خواننده و فعال هنری کشورمان جمعه شب، پس از مدت ها دوری از تالار وحدت، به همراه گروه سور، در این مجموعه حاضر شد

شب داغ کنسرت حسام الدین سراج با مهمانان خیلی ویژه

کنسرت حسام الدین سراج، خواننده مطرح موسیقی سنتی کشورمان در تالار وحدت تهران برگزار شد، با استقبال گسترده علاقمندان به موسیقی سنتی همراه شد. این شب باشکوه موسیقی فاخر ایرانی، با حضور شماری از مهمانان ویژه نیز داغ تر شد که در این گزارش به آن می پردازیم.

آخرین جمعه تیر ماه ۹۵ برای اهالی موسیقی سنتی در پایتخت کشورمان، شب ویژه ای بود. تالار وحدت در نقطه مرکزی تهران بار دیگر به نمادی برای وحدت عاشقان موسیقی سنتی ایران و حضوری برای هنرمندان موسیقی و آواز ایرانی تبدیل شد و شب به یاد ماندنی را برای عاشقان موسیقی و هنر سنتی ایرانیان رقم زد.

حسام الدین سراج، خواننده و فعال هنری کشورمان  جمعه شب، پس از مدت ها دوری از تالار وحدت، به همراه گروه سور، در این مجموعه حاضر شد و به مدت ۲ ساعت، قطعات مختلفی از تصنیف ها و آواز های به یاد ماندنی خود را اجرا کرد. این کنسرت جدید آقای سراج، با همراهی گروه سور به سرپرستی مجید مولانیا برگزار گردید. سراج، چند روز پیش در صفحه شخصی اش در اینستاگرام، از برگزاری اجرای متفاوتی در جمعه شب با طرفدارانش سخن گفته بود.

حسام الدین سراج در این اجرای متفاوت به نسبت سال های قبل، از ساز های ایرانی و البته در کنار گیتار برای برپایی شبی جذاب برای عاشقان موسیقی سنتی کشورمان استفاده کرد و اشعاری از حافظ، حضرت مولانا، هوشنگ ابتهاج (شعر سرود کهن) ، و حسین منزوی را خواند که با استقبال گسترده حاضران در مجلس مواجه شد.

 

او در بخش اول مراسم، به یاد بابک بیات، آهنگساز نامی کشورمان، قطعه ای را اجرا کرد و سپس دز بخش دوم مراسم، قطعه ای از کارهای استاد محمد رضا شجریان را خواند که با تشویق های مستمر هنر دوستان مواجه شد.

اجرای تصنیف خاطره انگیزی از استاد شجریان با آهنگسازی استاد حسن یوسف زمانی با نام اشک مهتاب، حال و هوای خاصی به محفل موسیقی دوستان تهرانی داد و با این ابیات آغاز شد:

به من گفتى که دل دریا کن اى دوست

همه دریا ازآن ما کن اى دوست

دلم دریا شد و دادم بدستت

مکش دریا به خون پروا کن اى دوست

در این کنسرت که جوانان زیر ۴۰ سال، استاد سراج را همراهی می کردند، چهره هایی هم چون جمشید صفر زاده (سنتور)، حمید قنبری (تنبک)، علیرضا دریایی (کمانچه)، امین داوری (دف)، پرهام اسکندری (کمانچه آلتو) و مجید مولانیا به عنوان نوازنده تار و آهنگساز ایفای نقش  کردند که پس از اجرای برنامه،‌با دسته گل های حاضران، مورد تشویق قرار گرفتند.

از جمله بخش های جذاب این مراسم، حضور مهمانان ویژه در تالار بود که خیلی ها را شگفت زده کرد. محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه به همراه همسرش، لحظاتی پیش از برگزاری مراسم، وارد تالار وحدت شدند که با استقبال حاضراان در محفل رو به رو شد. پس از آن،‌امیر عباس عراقچی، معاون حقوقی وزیر امور خارجه و رییس اجرای برجام در دولت تدبیر و امید به مراسم آمد که با تشویق حاضر همراه شد.

حضور محمد علی ابطحی، رییس دفتر دولت اصلاحات و هم چنین حجت الاسلام دعایی، مدیر مسئول موسسه اطلاعات نیز که در ردیف جلو و در کنار ظریف و همراهانش نشسته بودند،‌ از جمله تماشاگران ویژه شب داغ کنسرت حسام الدین سراج در تهران بود.

برای آگاهی از برنامه های این هنرمند موسیقی سنتی ایران به نشانی اینستاگرامش به نشانی https://www.instagram.com/hesamoddin_seraj مراجعه کنید.

 

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود