رستورانی که در کاسه‌های توالت غذا سرو می‌کند

این رستوران عجیب‌وغریب در اندونزی قرار دارد

رستورانی که در کاسه‌های توالت غذا سرو می‌کند

به‌تازگی رستورانی در جزیره جاوا در اندونزی گشایش‌یافته که به‌هیچ‌عنوان اشتها برانگیز و جذاب نیست.

کافه Jamban در Semarang در اصل رستورانی با تِم توالت است که تمامی غذاها را در کاسه‌های دست‌شوئی سرو می‌کند. Jamban به زبان اندونزیایی یعنی «توالت». جا دارد اشاره‌کنیم که صندلی‌های این کافه نیز به شکل توالت فرنگی انتخاب‌شده‌اند.

از همه هوشمندانه‌تر، غذای اصلی آن است که خوراک گوشت قلقلی است و تمام و کمال فضای دست‌شوئی و گرفتگی چاه را برای مشتری یادآوری می‌نماید. اینکه مردم چگونه می‌توانند این غذاها را میل کنند واقعا سوال برانگیز و عجیب است زیرا حتی دیدن تصاویر این کافه نیز قابل‌تحمل نیست، چه برسد به‌صرف غذا در آن.

جالب است برای آن‌هایی که معده‌های حساسی داشته و سریع دچار تهوع می‌شوند، کیسه‌های مخصوص وجود دارد.

مالک این رستوران Budi Laksono نام داشته و سابقا در دولت اندونزی به‌عنوان کارشناس تغذیه و بهداشت خدمت می‌نموده. او ادعا می‌کند که هدفش از راه‌اندازی چنین رستوران تهوع انگیزی نمایش وضعیت نابسامان کشورهای جهان سوم است.

سرو غذا در کاسه‌های توالت در حالی است که هنوز بسیاری از مردم در اندونزی دستشویی ندارند و این کافه به‌نوعی نمادی برای اعتراض به این عقب‌ماندگی در کشور یادشده محسوب می‌گردد.

بااینکه از بهار امسال که Jamban بازشده تاکنون انتقادها و اعتراض‌های زیادی داشته اما همچنان گردشگران محلی و خارجی مشتاق صرف غذا در چنین فضای نامناسبی هستند.

1-w900

2-w900

3-w900

منبع: mashable
مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود