قاتل استرالیایی سوت را آویخت

خداحافظ و موفق نباشید آقای ویلیامز

قاتل استرالیایی سوت را آویخت

داور منفور ایرانی‌ها این هفته از دنیای قضاوت کنار کشید. این داور از هفته‌ها قبل تصمیم جدی‌اش برای خداحافظی با مستطیل سبز را گرفته و دیگر در زمین فوتبال دیده نخواهد شد. همه علاقه‌مندان به فوتبال در ایران، به خوبی با بنجامین ویلیامز آشنایی دارند. داوری که در آخرین دقایق نیمه‌اول مسابقه ایران و عراق در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌ها، تصمیم به اخراج مهرداد پولادی از زمین گرفت. او در حالی که کارت زرد اول مهرداد را فراموش کرده بود، با تصمیمی که بیشتر شبیه یک اشتباه نابخشودنی بود، دومین کارت زرد را به مدافع تیم ملی نشان داد تا برتری ایران را به خطر بیاندازد و مسیر عراق را برای صعود به مرحله بعد هموار کند.

عصبانیت کارلوس کی‌روش از این داور بعد از سوت پایان نیمه اول، یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین قاب‌های تاریخ تیم ملی است. وقتی که سرمربی پرتغالی درست مثل همه ایرانی‌ها، متعجب و مبهوت به داور استرالیایی خیره شده بود و کریم انصاری فرد اجازه نمی‌داد کی‌روش همان کاری را با این داور بکند که همه ایرانی‌ها می‌خواستند. ویلیامز را در استرالیا به عنوان داور مغروری می‌شناسند که رفتار خوبی با بازیکنان ندارد اما معمولا به صحنه‌ها نزدیک است و قضاوت‌های نسبتا خوبی را تجربه کرده است.

برای ایرانی‌هایی که آرزوی بزرگ‌شان با سوتِ او تباه شده، خوب بودن یا نبودن ویلیامز در دنیای داوری اهمیتی ندارد. او تا همیشه در ایران به عنوان یک داور خطاکار به ذهن سپرده خواهد شد. یک قاضی بی‌رحم که خوشبختانه دیگر هیچوقت در مسیر تیم ملی قرار نخواهد گرفت. خداحافظ و موفق نباشید آقای ویلیامز!

بنجامین ویلیامز

بدون نظر

ورود