«جیپسی کینگز» در راه تهران

«جیپسی کینگز» در راه تهران

بالاخره و پس از اینکه بارها شایعه حضور و اجرای کنسرت نوازندگان و خواننده مطرح گروه افسانه ای جیپسی کینگز در ایران مطرح و تکذیب شد، بالاخره پل ریه س خواننده قدیمی این گروه همراه با یک ارکستر ۹ نفره در تهران روی صحنه خواهد رفت.

این کنسرت شب های ۲۳ و ۲۴ مرداد ماه طی ۵ سانس در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد. تهیه کننده این کنسرت، موسسه فرهنگی و هنری اکسیر نوین و شرکت پرشیا فیلم هستند.

محمدرضا خانزاده مدیر شرکت اکسیر نوین تهیه کننده این کنسرت در گفتگو با سایت  موسیقی ما در این باره گفت:« تمام مجوزهای لازم برای اجرای این گروه پرطرفدار و خاطره‌ساز در تهران اخذ شده و یک برنامه فوق‌العاده برای علاقه مندان این موسیقی که تعدادشان هم بسیار زیاد است، در نظر گرفته شده است.» خانزاده اعلام کرد که اطلاعات تکمیلی درباره این اجرا به زودی به مخاطبان ارائه خواهد شد.

جیپسی کینگز به معنای سلطان‌های کولی، یک گروه موسیقی است که با سبک منحصربه‌فرد خود در جهان شناخته شده‌است. واپسین آلبوم این گروه ُSavor Flamenco نام‌دارد که با فاصله بیشتر از ۷ سال در سپتامبر ۲۰۱۳ مصادف با جشن سالگرد ۲۵ سالگی گروه روانه بازار گردید. موسیقی این گروه با آواز استثنایی نیکلاس ری به عنوان خواننده اصلی و نوازندگی شگفت‌انگیز تونینو بالیاردو با ترکیبی از سازهای مختلف آمیخته شده است، با اینحال همواره دارای برداشتی آزاد از فضای موسیقی فلامنکو است. اعضای این گروه شامل برادران Reyes و Baliardo است که با یکدیگر نسبت فامیلی دارند و به گفته خودشان از دانش موسیقی آکادمیک بی اطلاع هستند. بسیاری از ملودی‌های ساخته شده توسط این گروه دارای شهرت جهانی است و گروه‌های بسیاری در سراسر جهان از آنها الگو برداری می‌کنند. برخی معتقدند ارزشهای هنری موسیقی این گروه در سایه شناخته شدن به عنوان یک گروه موسیقی پاپ در نظر بسیاری از مخاطبان ناشناخته مانده است. موسیقی که گاهی با درون مایه‌هایی از جز-موسیقی بومی آمریکای لاتین-رومبا و حتی موسیقی عربی و هندی همراه می‌شود به سختی قابل توصیف و طبقه‌بندی است. جیپسی کینگز  به معنای سلطان‌های کولی، یک گروه موسیقی است که با سبک منحصربه‌فرد خود در جهان شناخته شده‌است. واپسین آلبوم این گروه ُSavor Flamenco نام‌دارد که با فاصله بیشتر از ۷ سال در سپتامبر ۲۰۱۳ مصادف با جشن سالگرد ۲۵ سالگی گروه روانه بازار گردید. موسیقی این گروه با آواز استثنایی نیکلاس ری به عنوان خواننده اصلی و نوازندگی شگفت‌انگیز تونینو بالیاردو با ترکیبی از سازهای مختلف آمیخته شده است، با اینحال همواره دارای برداشتی آزاد از فضای موسیقی فلامنکو است. اعضای این گروه شامل برادران Reyes و Baliardo است که با یکدیگر نسبت فامیلی دارند و به گفته خودشان از دانش موسیقی آکادمیک بی اطلاع هستند. بسیاری از ملودی‌های ساخته شده توسط این گروه دارای شهرت جهانی است و گروه‌های بسیاری در سراسر جهان از آنها الگو برداری می‌کنند. برخی معتقدند ارزشهای هنری موسیقی این گروه در سایه شناخته شدن به عنوان یک گروه موسیقی پاپ در نظر بسیاری از مخاطبان ناشناخته مانده است.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود