منچستر و شکستن ۲ رکورد در نقل و انتقالات

منچستر و شکستن ۲ رکورد در نقل و انتقالات

پل پوگبا، بازیکن تیم ملی فرانسه و یوونتوس با قراردادی به مبلغ ۱۱۵ میلیون دلار به باشگاه سابق خود منچستر یونایتد بازگشت و به این ترتیب گرانترین بازیکن دنیا شد. او رکورد قبلی را که متعلق به گرت بیل بود (از تاتنهام به رئال مادرید) شکست.

در حالی که همگان از این نقل و انتقال مطلع و مطمئن بودند، دقایقی پس از نیمه شب سه شنبه ۹ اوت (۱۹ مرداد) بود که باشگاه منچستر یونایتد رسما پیوستن پوگبا را اعلام کرد. اما ساعاتی بعد، در نیمه دیگر منچستر، رقیب از قافله عقب نماند و پیوستن جان استونز، مدافع جوان و خوش آتیه اورتون را اعلام کرد. منچستر سیتی ۶۲ میلیون دلار برای این مدافع جوان پرداخت که او را بدل به گران‌قیمت مدافع فوتبال بریتانیا و دومین مدافع گران‌قیمت تاریخ فوتبال کرد.

 پل پوگبا

تنها داوید لوئیز، مدافع برزیلی (از چلسی به پاری‌سن‌ژرمن) با مبلغی بیش از جان استونز به باشگاه دیگری فروخته شده است (۶۵ میلیون دلار). دو رقیب دیرینه تا سرمایه‌گذاری عظیم مالکان قطری در منچستر سیتی در سال ۲۰۰۸، هم‌تراز نبودند، منچستر یونایتد غرق در جام و پیروزی بود و منچسترسیتی بدون افتخار یا حتی بدون داشتن امید به کسب افتخار فقط می‌توانست به رقابت تاریخی بیندیشد. اما از آن زمان ورق برگشته است. در این فصل هر دو تیم دو رقیب نامدار را به خدمت گرفته‌اند، ژوزه مورینیو به نیمه قرمز شهر رفته و پپ گوآردیولا به نیمه آبی.

جان استونز

هر دو تیم برای به خدمت گرفتن بازیکنان جدید رکورد شکسته‌اند و اکنون زمان آن رسیده که رقابت دو همشهری در ابعادی فراتر از قبل آغاز شود.

از بازیکنانی که در این فصل در لیگ برتر بازی خواهند کرد که بگذریم، شاید به جرات بتوان گفت که لیگ برتر انگستان در فصل جاری جذابترین فصل از نظر مربیان است. بجز مورینیو و گوآردیولا، یورگن کلوپ (لیورپول)، آنتونیو کنته (چلسی)، آرسن ونگر (آرسنال)، کلودیو رانیری (لستر)، مائوریسیو پوچتینو (تاتنهام) و رونالد کومان (اورتون) یکی از رنگارنگ‌ترین و جالب توجه‌ترین گروه مربیان را در لیگ‌های برتر فوتبال دنیا تشکیل می‌دهند.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود