چرا ورزشکاران المپیک مدال‌های خود را گاز می‎گیرند؟

معیارسنجی طلا بودنِ مدال‌ها

چرا ورزشکاران المپیک مدال‌های خود را گاز می‎گیرند؟

احتمالا تصاویر زیادی از ورزشکاران را مشاهده کرده‌اید که مدال‌های طلای خود را به دندان کشیده و عکس گرفته‌اند. آیا برایتان سوال پیش نیامده که چرا این کار را انجام می‌دهند؟

چنین اقدامی از قدیم الایام رواج داشته و هنوز هم در رقابت‌های جهانی به چشم می‌خورد. این‌طور به نظر می‌رسد که گویا ورزشکار در حال گاز زدن یک تکه استیک است و از آن هم لذت می‌برد.

پاسخ اینکه چرا ورزشکاران به چنین کاری مبادرت می‌ورزند، این است که عکاس‌های ورزشی از آن‌ها چنین تقاضایی دارند؛ به همین خنده‌داری.

در این رابطه «دیوید والچینسکی»، رئیس انجمن بین‌المللی مورخان المپیک، در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان بیان داشته که: «این خواسته‌ عجیب عکاسان از ورزشکاران المپیک است. به نظر من این حرکت بیشتر حالت نمادین دارد و چیزی نیست که خود ورزشکاران بخواهند آن را انجام دهند.»

البته جا دارد اشاره کنیم که یکی از روش‌های سنتی و قدیمی در مورد تشخیص اصل بودن طلا، گاز گرفتن آن بود. اگر طلا واقعی باشد، به دلیل نرم بودن رد آن روی دندان‌ها باقی می‌ماند.

باز لازم است اشاره کنیم که مدال‌های طلای ورزشی، عموما از نقره ساخته شده و فقط روکش طلا دارند.

از سال ۱۹۱۲ میلادی تاکنون تقریبا هیچ مدال طلایی از طلای خالص ساخته نشده است. به طور مثال، مدال‌های امسال فقط ۱.۲ درصد طلا در خود دارند.

در آخر نیز شاید بد نباشد بدانید که روند به دندان کشیدن مدال‌ها بی‌خطر هم نیست به طوری‌که در سال ۲۰۱۰، ورزشکار آلمانی به نام «دیوید مولر» هنگام گاز زدن مدال نقره خود، دندان‌های جلویش را از دست داد.

1

4

5

6

7

8

9

10

2

منبع: buzzfeed
مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • Milad Shabani مرداد ۲۶, ۱۳۹۵

    سلام
    تو سایت گشتم هیچ راه ارتباطی مستقیم پیدا نکردم .. مجبورم ازینجا بگم :
    لینک کانال تلگرام پایین صفحه خرابه ینی بجای org باید me باشه .. موفق