از نایب قهرمانی ۱۰ هزار متر تا برنز ماراتن

گالن راپ سکوت 12 ساله را شکست

از نایب قهرمانی ۱۰ هزار متر تا برنز ماراتن

گالن راپ، شب گذشته به عنوان سومین نفر از خط پایان مسابقات ماراتن المپیک ریو عبور کرد تا پس از ۱۲ سال یک آمریکایی را در این ماده صاحب مدال کند. آخرین بار مب کلزفیگی موفق شده بود در آتن در این بخش به مدال برسد.

راپ دونده استقامت نیست و بیشتر شهرتش برای حضور در رقابت های نیمه استقامت است. او در کالج اورگون آمریکا در ۵ هزار و ۱۰ هزار متر شرکت می کرد و آنجا بود که استعداد بالای خود را ثابت کرد. ۴ سال پیش با ایالات متحده به لندن رفت و در ۱۰ هزار متر به عنوان نفر دوم از خط پایان عبور کرد تا مهم ترین افتخار ورزشی اش تا به امروز را کسب کند.

شاید برای خیلی ها سوال پیش آید که چرا ما سراغ نفر سوم المپیک رفتیم و به قهرمان نپرداختیم. جواب شما این است. گالن راپ در کل دوران ورزشی اش تنها ۲ بار در مسابقه ماراتن شرکت کرده که یکبار برای کسب سهمیه و بار دیگر مسابقه اصلی ریو است. واقعا او را می توان در زمره ورزشکارانی دانست که توانایی های منحصربه فرد و البته بسیار بالایی دارند.

کسی که دونده نیمه استقامت باشد؛ ممکن است بتواند در ماراتن هم شرکت کند اما آنقدر خوب نیست که در جمع ۳ نفر برتر باشد. گالن راپ در یکشنبه بارانی ریو از اول تا آخر مسابقه هیجان انگیز به نظر می آمد و با توجه به سفیدپوست بودن؛ عملکرد خیره کننده ای داشت. به هر حال او به عنوان نفر سوم از خط عبور کرد و همگان را شگفت زده کرد؛ حتی قهرمان مسابقات. کیپچوگ کنیایی پس از پایان رقابت و مشاهده گالن راپ به عنوان نفر سوم اذعان داشت: او به نظر فوق العاده می آید. شک نکنید او در آینده ای نزدیک رکورد ماراتن را خواهد زد و کار ما کنیایی ها را دشوار خواهد کرد.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود