بازداشت پرنده ای مشکوک در هند؛ کبوتری که پیغامی تهدید آمیز برای نخست وزیر به همراه داشت

قبلا نیز مواردی از این دست را دیده بودیم

بازداشت پرنده ای مشکوک در هند؛ کبوتری که پیغامی تهدید آمیز برای نخست وزیر به همراه داشت

بر اساس گزارش های منتشر شده، پلیس هند در نزدیکی مرز این کشور و پاکستان که تدابیر امنیتی شدید در آن حاکم است، کبوتری را بازداشت کرده که پیغامی هشدار دهنده برای نخست وزیر «نارِندِرا مودی» به همراه داشته است. افسران نیروهای امنیت مرزی، کبوتر را در شمال ایالت پنجاب-جایی که نظامیان پاکستانی چند ماه پیش حمله ای مرگبار را انجام دادند-پیدا کرده اند.

یکی از بازرسان پلیس در این رابطه می گوید: “ما این پرنده را دیروز عصر به دام انداختیم. در این یادداشت به زبان اردو نوشته شده بود که «آقای مودی (نخست وزیر)، ما دیگر آن مردم سال ۱۹۷۱ نیستیم. اکنون هریک از کودکان ما آمادگی جنگ با هند را دارند.» به نظر ما این موضوع بسیار حساس است و باید به دقت بررسی شود.”

این دو کشور در سال ۱۹۷۱ میلادی با یکدیگر وارد جنگ شده بودند. به نظر می رسد این نامه از سوی گروهی نظامی موسوم به «لشکر تیبا» فرستاده شده باشد. این نخستین بار نیست که پرنده ها وارد درگیری و منازعات سیاسی این دو کشور هسته ای می شوند. این مسئله به خاطر تشدید درگیری ها در منطقه کشمیر طی دو هفته گذشته رخ داده است. دولت هند این گروه را مسئول حملات دی ماه سال گذشته می داند.

مسئولان هندی هفته گذشته افراد نظامی را در مرز «de facto» منطقه کشمیر مستقر کردند و همین مسئله خشم پاکستانی ها را برانگیخت. اخیرا دو بالن در ایالت پنجاب دیده شده اند که پیغام مذکور بر روی آن ها نیز نوشته شده بود. سال گذشته، پلیس هند کبوتری را بازداشت کرد که احتمالا پاکستان از آن به عنوان جاسوس استفاده می کرده است. آن ها پرنده را از اشعه ایکس نیز عبور دادند تا بتوانند ابزارهای جاسوسی احتمالی را پیدا کنند. ۳ سال پیش نظامیان هندی شاهینی مرده را پیدا کردند که یک دوربین به آن بسته شده بود. در سال ۲۰۱۰ میلادی نیز چنین اتفاقی رخ داده بود.

منبع: straitstimes
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود