نجات معجزه آسای غواصی که با یک کوسه در قفس گیر افتاده بود [تماشا کنید]

نجات معجزه آسای غواصی که با یک کوسه در قفس گیر افتاده بود [تماشا کنید]

غواصی که قصد داشت از محل زندگی کوسه های سفید دیدن نماید، توانست از حمله یکی از آن ها جان سالم به در ببرد. کوسه مذکور بعد از تلاش های بسیار و ضربه زدن به قفس، موفق شد آن را بشکند. این فرد که «چان مینگ» نام دارد، مجری تبلیغات است و در اوقات بیکاری به عنوان مربی غواصی فعالیت می کند. وی در میان ۲۰ نفری بود که در تور ۵ روزه از شهر «اِنسِندادا» ی مکزیک تا جزیره «گوادِلوپ» حضور داشت.

هدف اصلی مشاهده کوسه ها بود و به همین دلیل، آقای چان ۵۱ ساله ده روز پیش همراه با دوربینش به آب زد. وی برای تهیه عکس «Close up» به قفس نزدیک شد. در طول این حادثه که به سرعت در فضای مجازی منتشر شد، کوسه سفید برای یک تکه ماهی تن جهش می کند. سپس جانور محکم به میله های قفس برخورد کرد و وارد آن شد؛ در حالی که آقای چان به دام افتاده بود.

یکی از کارکنان تور بلافاصله برای باز کردن قسمت بالای قفس اقدام کرد تا کوسه از آن جا بیرون برود. ۲۰ ثانیه بعد، جانور توانست موفق شود و به آبهای آزاد اقیانوس آرام باز گردد. این ویدیو توسط اپراتور صفحه یوتوب «Gabe and Garrett» تهیه شده است. مسئول این حساب می گوید که دو تن از شیرجه رو ها حدودا دو دقیقه قبل از حادثه آب را ترک کردند.

آقای چان در مصاحبه ای تلفنی بیان داشته که هنگام رخ دادن این حادثه، زمان کافی برای عکس گرفتن نداشته است. او نمی توانسته این رویارویی را ببیند، زیرا کوسه به شدت به قفس ضربه می زده و آن را تکان می داده است. او می گوید که از قرارگیری در قفس همراه با کوسه واهمه ای نداشته است.

“در آن زمان من وقتی برای ترسیدن نداشتم، زیرا کوسه نزدیک من بود و حادثه تنها در دو ثانیه رخ داد.” او بر روی ماندن در قفس تمرکز کرد. هنگامی که کوسه رها شد، آقای چان خودش را از قفس بیرون کشید. با وجود رخ دادن چنین حادثه ای، او باز هم به کار خود ادامه می دهد. وی اعتقاد دارد که بسیار خوش شانس بوده و از چیزی نترسیده است. در ادامه از شما دعوت می کنیم ویدیوی این ماجرا را تماشا کنید.

منبع: nytimes
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود