لندن؛ کثیف‌ترین المپیک تاریخ

23 ورزشکار المپیک لندن دوپینگ کرده بودند

لندن؛ کثیف‌ترین المپیک تاریخ

معضل دوپینگ یکی از دغدغه‌های همیشگی ورزش بوده که نهادهای ورزشی همیشه با آن دست‌به‌گریبان بوده و می‌کوشند با آن مبارزه کنند. در آستانه المپیک ریو و اخبار نگران‌کننده درباره دوپینگ گسترده، حالا خبر رسیده که المپیک قبلی در لندن نیز با این معضل روبرو بوده و اسنادی در این زمینه به‌دست‌آمده است که آن را تایید می‌کند. IOC اخیرا اعلام کرده که با تست کردن دوباره نمونه‌های دوپینگ ورزشکاران متوجه شده‌اند، ۲۳ ورزشکار المپیک لندن دوپینگ کرده بودند. هنوز نام این ورزشکاران به‌صورت رسمی اعلام‌نشده است. تنها اعلام‌شده که این ورزشکاران از شش کشور مختلف و پنج رشته ورزشی متفاوت هستند.

با آزمایش دوباره نمونه‌های المپیک پکن نیز مشخص‌شده که ۳۲ ورزشکار در این المپیک دوپینگ کرده‌اند. سباستین کو، رییس فدراسیون جهانی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی (IAAF) اعلام کرد که توصیف المپیک لندن ۲۰۱۲ به عنوان کثیف‌ترین المپیک تاریخ، غیرواقعی است.

“کو” که خود نیز رییس کمیته‌ لندن ۲۰۱۲ بوده در صحبت‌های خود گفت: این‌که بگوییم المپیک لندن کثیف‌ترین المپیک بوده، غیرواقعی است. این هیچ معنایی ندارد. فکر می‌کنم اتفاقاتی که افتاده نشان می‌دهد که ورزشکاران باید هوشیار باشند و بدانند که تقلب آن‌ها برای همیشه پوشیده نمی‌ماند و بالاخره مشخص خواهد شد. این در حالی است که فدراسیون جهانی د‌و‌و‌مید‌ا‌نی باید به‌زودی درباره محرومیت فدراسیون د‌و‌و‌مید‌ا‌نی روسیه تصمیم بگیرد. درصورتی‌که محرومیت این فدراسیون برداشته نشود، د‌و‌و‌مید‌ا‌نی کاران روس نمی‌توانند در المپیک ریو شرکت کنند. در همین راستا کمیته‌ المپیک روسیه تایید کرد که دوپینگ هشت ورزشکار روس المپیک لندن مثبت شده است. البته این کمیته‌ تا زمانی که نمونه B این ورزشکاران آزمایش نشود نام آن‌ها را اعلام نمی‌کند.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود