ترفندهایی برای پیشگیری از اضافه وزن

ترفندهایی برای پیشگیری از اضافه وزن

اضافه وزن یکی از معضلاتی است که بسیاری از انسان ها با آن دست و پنجه نرم می کنند. این مشکل به ویژه در تعطیلات یا هنگام سفر بیشتر نمود پیدا می نماید. اما با رعایت برخی مسایل نه چندان سخت می توان از زیاد شدن وزن خود پیشگیری نمود. فارغ از موارد رایجی که تقریبا همه به آنها واقف هستیم از جمله، زیاد آب نوشیدن یا نخوردن زیاد از حد کیک و شیرینی، با لحاظ کردن پیشنهادات زیر در ذهنتان می توانید به حفظ تناسب اندام خود کمک شایانی بنمایید.

 

شلوارهای کشی را فراموش کنید

از پوشیدن لباس های گشاد پرهیز نمایید زیرا این لباس ها شاید در ظاهر موجب آرامش و راحتی شما باشند، اما به این خاطر که کمرهای آنها کشی است، شما هرگز متوجه بزرگ شدن سایز کمر خود نخواهید شد. ترجیحا لباس هایی همانند شلوارهای جین به تن داشته باشید تا تنگ بودن آنها همانند یک هشدار برایتان عمل کند.

 

فیبر را به وعده های غذایی خود بیفزایید

مواد غذایی حاوی فیبر تا چندین ساعت حس سیر بودن به انسان می دهند از این رو گزینه های بسیار خوبی برای پیشگیری از افراط محسوب می شوند. سعی کنید در هر وعده غذای اصلی خود دست‌کم ۸ گرم فیبر بگنجانید. میان وعده و اسنک ها را نیز طوری انتخاب کنید که حداقل سه‌چهارم از آنها را فیبر تشکیل داده باشد. به صورت کلی، بهتر این است که در طول یک روز ۲۵ تا ۳۰ گرم فیبر مصرف نمایید. برای این منظور می توانید میوه، سبزی، آجیل و دانه های خوراکی میل کنید.

 

هر روز ۳۰ دقیقه ورزش کنید

اینکه به یک برنامه روزانه آدم عادت کند تا حدی دشوار است اما سعی کنید هر روز دست‌کم ۳۰ دقیقه پیاده روی یا ورزش های ساده داشته باشید. یا می توانید مثلا سه یا چهار روز در هفته را به تمرینات سخت یا یک رشته ورزشی تخصصی اختصاص دهید و باقی روزها فقط پیاده روی یا نرمش داشته باشید. خوب است بدانید که انجام حرکات کششی در طول انجام ورزش های تناسب اندام موجب تسریع روند سوختن کالری های می شود.

 

هر روز یک وعده سالاد داشته باشید

سعی کنید هر روز یکی از وعده های غذایی خود را به یک کاسه بزرگ از سالاد مملو از فیبر، انواع سبزیجات تازه، دانه های خوراکی همانند لوبیا، مغز تخمه آفتابگردان و همچنین چربی های سالم اختصاص دهید.

 

کاهش مصرف سیب زمینی سرخ کرده و شکلات

خوراکی های یاد شده بسیار خوشمزه و اغوا کننده هستند، اما سعی کنید فقط هفته ای یکبار آنها را مصرف نمایید زیرا به همان اندازه که دلچسب هستند، موجب چاقی افراطی نیز می شوند و کالری، چربی و قند بالایی دارند.

 

خواب کامل و منظم داشته باشید

تحقیقات علمی ثابت نموده افرادی که خواب نامنظمی دارند، بیشتر در معرض مصرف غذاهای ناسالم قرار دارند. بی خوابی و کم خوابی روی هورمون های ایجادکننده حس گرسنگی تاثیر منفی دارند. برای پیشگیری از این امر بهتر است هر شب در ساعتی مشخص به رختخواب رفته و دست‌کم ۷ ساعت بخوابید.

منبع: popsugar
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود