برنامه ریزی روس‌ها برای جام جهانی ۲۰۱۸

بدون ویزا به روسیه سفر کنید

برنامه ریزی روس‌ها برای جام جهانی ۲۰۱۸

روسیه برای مزبانی جام جهانی و حضور گسترده تماشاگران و توریست ها برنامه ریزی گسترده ای دارد. در این میان مسکو پایتخت این کشور بی تردید مرکز ثقل بازی های جام جهانی خواهد بود. پایتخت این کشور قرار است با ورزشگاه بزرگ خود یعنی لوژنیکی میزبان دیدار افتتاحیه باشد که یک سر آن روسیه میزبان است. همچنین دیدار فینال این رقابت‌ها نیز قرار است در این ورزشگاه برگزار شود؛ جایی که فینال لیگ قهرمانان ۲۰۰۸ بین منچستریونایتد و چلسی نیز در آن برگزار شد. مسکو میزبان دیدار افتتاحیه و اختتامیه جام جهانی ۲۰۱۸ تنها به خاطر آسمان‌های گرفته و ابری مشهور نیست بلکه شهری بسیار تاریخی و زیبا محسوب می‌شود.

مسکو با میزبانی بیشترین بازی در جام جهانی یکی از دم دست‌ترین مکان‌ها برای توریست‌ها در طول برگزاری جام جهانی خواهد بود. ۱۲ دیدار جام جهانی ۲۰۱۸ قرار است در شهر مسکو برگزار شود که تنها ۲ دیدار آن در مرحله گروهی نخواهد بود. در واقع ۱۰ دیدار مرحله گروهی به علاوه یکی از دیدارهای نیمه نهایی و دیدار نهایی قرار است در این شهر برگزار شود. مسکو یکی از ۱۰ شهر بزرگ اروپا و بزرگ‌ترین شهر روسیه در زمینه‌های فرهنگی، تجاری و سیاسی است. ۵ فرودگاه، ۹ ایستگاه قطار و یک شبکه گسترده مترو آن را یکی از مکان‌های بسیار بزرگ و جالب برای توریست‌ها قرار داده است.

امکانات مسکو در حالی هیجان رقابت‌ها در فاصله‌ای کمتر از سه سال تا آغاز جام جهانی افزایش داده که ولادیمیر پوتین قول داده زیرساخت‌های زیادی نه تنها برای مسکو بلکه برای دیگر شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ آماده کند تا بیست و یکمین دوره جام جهانی به بهترین این دوره این رقابت‌ها از نظر امکانات تبدیل شود. این تنها قول پوتین برای حضور گسترده توریست ها و تماشاگران نیست.  رییس جمهور روسیه قانونی را امضا کرد که طبق آن هوادارانی که در زمان بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ به این کشور سفر می‌کنند نیازی به ویزا نداشته باشند. پوتین قانونی برای سیستم ویزای آزاد امضا کرده است. طبق این قانون افرادی که از روسیه Fan-ID گرفته باشند، می‌توانند برای تماشای مسابقات جام جهانی در روسیه بدون ویزا به این کشور سفر کنند. این افراد می‌توانند از ۱۰ روز قبل تا ۱۰ روز بعد از مسابقات در این کشور اقامت داشته باشند. افرادی که ID دریافت می‌کنند، باید مدارکی را ارائه دهند که ثابت کند، آنها برای تماشای بازی‌ها بلیت تهیه کرده‌اند.

این قانون در زمان برگزاری باری‌های المپیک زمستانی سوچی نیز گذاشته شده بود و تماشاگران می‌توانستند به صورت آنلاین مدارک خود را ارائه دهند و ID دریافت کنند.

پوتین و اینفانتینو، رییس فیفا، ماه گذشته اعلام کردند که کار ساخت و ساز برای مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ به خوبی پیش می‌رود. این در حالی است که ویتالی موتکو، وزیر ورزش روسیه در ماه می اعلام کرده بود که به دلیل مشکلات مالی در کار ساخت استادیوم سامارا اختلال ایجاد شده است.

مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود