سلولیت را می توانید با ۷ تکنیک ساده در عرض یک ماه از بین ببرید

سلولیت را می توانید با ۷ تکنیک ساده در عرض یک ماه از بین ببرید

«سلولیت» در واقع همان «چاقی موضعی» و اصطلاحی برای توصیف تجمع بافت چربی در ناحیه‌ ای از بدن است.

بد نیست بدانید که پدیده سلولیت در زنان رایج تر است و دلیل اصلی آن نیز می تواند هورمون زنانهٔ استروژن باشد که باعث می شود تا بیشتر چربی موجود در بدن زنان در اندام تحتانی، یعنی ران‌ ها و باسن جمع شوند، جایی که «سلولیت» بیشترین بروز خود را دارد.

در واقع، سلولیت بیماری نیست، فقط نوعی ناهنجاری در زیبایی بدن ایجاد می‌ کند. ظاهر سلولیت به صورت فرورفتگی‌ هایی در پوست یا پوستی با سطح ناهموار است که گاهی شبیه پوست پرتقال می‌ شود.

از عوامل موثر در شکل گیری این ناهمواری می توان به استرس، فعالیت های کم بدنی، تغییرات هورمونی (بلوغ، بارداری، شیردهی و یائسگی)، افزایش سن، ژنتیک و استفاده از داروهای ضد بارداری هورمونی اشاره کرد.

برای رفع سلولیت توصیه می شود تا حد امکان از مصرف چربی و فست فودها پرهیز کرده و در مقابل، میوه و سبزیجات بیشتری مصرف شود زیرا حاوی آنتی اکسیدان‌ های طبیعی هستند که به کاهش تخریب بدن توسط رادیکال‌ ها کمک می‌ کنند.

اگر چه گفته می شود که هیچ راه قاطعی برای پیشگیری  از ابتلاء به سلولیت وجود ندارد، اما می توان با رعایت برخی مسائل همانند پیشگیری از افزایش وزن، تغذیه سالم و ورزش تا حدی از این امر جلوگیری نمود. همچنین، با انجام یک‌سری تکنیک ها نیز در این مسیر می توان به موفقیت های چشمگیری دست یافت.

در همین راستا، در ادامه ۷ روش آسان را معرفی کرده ایم که با انجام آن ها می توانید در عرض یک ماه سلولیت را کم یا حتی برطرف کنید. برای آگاهی از این موارد، در ادامه با روزیاتو همراه باشید.

۷- حمام نمک دریا

یک بار در هفته

وان یا تشت بزرگی را با آب گرم حدود ۴۵ درجه سانتی گراد، پر کنید. سپس حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ گرم نمک دریایی درون آن بریزید. اگر تمایل دارید تا خاصیت ضد سلولیتی این محلول بیشتر شود، مقدار نمک را افزایش دهید.

اندام های تحتانی بدن (از پهلو به پائین) را درون آب نمک بگذارید. می توانید پس از چند دقیقه بدن را آب بکشید، یا اجازه دهید تا ۳۰ دقیقه دیگر نیز نمک روی پوستتان باقی بماند.

در آخر، اندام هایی که دچار سلولیت هستند را خیلی نرم و با فشار کم، ماساژ دهید.

مدت زمان: ۱۵ تا ۲۰ دقیقه – اگر احساس کردید پوست بدنتان اذیت می شود، بهتر است زمان را کوتاه تر کنید.

۶- اسکراب طبیعی بدن

دو بار در هفته

اسکراب های لایه بردار طبیعی می توانند جریان خون را افزایش دهند و پوست را نرم و سالم نگه دارند. یکی از اسکراب های ساده ای که در خانه می توانید درست کنید، از ترکیب ۱ پیمانه نمک دریایی و ۱/۴ پیمانه روغن زیتون درست می شود.

همچنین می توانید ۱ پیمانه پودر قهوه را با چند قطره روغن زیتون ترکیب کرده و روی پوست بمالید. یا پودر قهوه را با یک پیمانه شکر یا نمک مخلوط کنید و روی پوست بمالید.

اسکراب را پس از بخور دادن پوست استفاده کنید. برای ماساژ پوست بهتر است به صورت دایره و از پائین به بالا این کار را انجام دهید. برای از بین بردن سلولیت، ماسک لایه بردار را دو بار در هفته و پس از استحمام یا سونا بگذارید.

مدت زمان: ۱۰ دقیقه

۵- تمرینات ورزشی

۴ تا ۵ بار در هفته

موثرترین راهکار برای از بین بردن سلولیت و چربی های اضافه ی بدن، رژیم سالم و تمرینات ورزشی است. برای این منظور، در ابتدای کار ورزش را بدون محدودیت ساعتی آغاز کنید. یعنی هر ساعتی که فرصت داشتید به باشگاه رفته و ورزش های هوازی و کششی تمرین کنید.

ترجیحا ورزش هایی را انجام دهید که تمرکزشان روی اندام های تحتانی (که بیشترین تجمع چربی را دارند) است.

در خانه هم می توانید یک سری تمرینات را انجام دهید. برای این منظور، به حالت شنا رفتن قرار بگیرید، دست های خود را روی زمین بگذارید. پای راست را به سمت شکم جمع کنید. سپس، همان پا را از عقب بالا ببرید.

همین کار را با با پای چپ تکرار کنید. این تمرین را در ۳ ست ۸ مرحله ای انجام دهید. برای اینکه به تدریج بدن به این ورزش عادت کند، ۲ روز پشت سر هم انجام داده و یک روز استراحت کنید. یعنی در اصل، دو روز در میان ورزش کنید.

مدت زمان: ۴۰ دقیقه

۴- روغن زیتون و روغن ماهی

هر روز صبح

روغن ماهی و روغن زیتون، مملو از چربی های غیراشباع هستند که به تنظیم سوخت و ساز لیپیدها به بدن کمک می کنند. همچنین خاصیت مرطوب کنندگی داشته و موجب سفت شدن پوست نیز می شوند.

برای بهره گرفتن از خواص این روغن ها، بهتر است روزانه ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون طبیعی و خالص را هر روز صبح میل نمایید. یا می توانید قرص روغن ماهی را مصرف کنید. به این صورت که دو ماه میل کرده و یک ماه از مصرف آن خودداری کنید. این چرخه را تا یک سال ادامه دهید.

بهتر است کپسول روغن ماهی را به همراه غذا صرف کنید.

۳- رژیم سالم و نوشیدن آب کافی

هر روز

هر چه میزان مصرف پروتئین، فیبر، کربوهیدرات های ترکیبی و عناصری که مملو از اسیدهای چرب غیر اشباع هستند را بیشتر کنید، برای سلامت بدن و تناسب اندام مفید تر خواهد بود. تصویر بالا بهترین مثال است، در این غذا مرغ، قارچ و بروکلی وجود دارد که همگی در کنار هم سرشار از پروتئین، فیبر و انواع ویتامین ها هستند و نهایتا هر ۱۰۰ گرم از آن حاوی ۳۰۰ کالری است.

توصیه می شود که تا جای ممکن، از مصرف غذاهای شور، شیرینی‌جات، غذاهای نیمه آماده و الکل خودداری نمایید.

۱۰ نمونه از مواد غذایی ضد سلولیت شامل موز، گریپ فروت، تخمه آفتاب گردان، زنجبیل، ماهی چرب، روغن زیتون، کلم، جو دو سر، آووکادو و تخم مرغ هستند.

سعی کنید تا در طول روز دست‌کم ۱.۵ تا ۲ لیتر آب بنوشید زیرا برای تنظیم فعالیت سیستم لنفاوی بدن بسیار موثر است. به یاد داشته باشید که کاهش سیستم جذب و دفع آن از لنف ها می تواند موجب شکل گیری سلولیت شود.

۲- نوشیدنی های تقویب کننده سیستم سوخت و ساز بدن

هر روز

کارشناسان تغذیه اعتقاد دارند که زنجبیل یکی از بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن به شمار می رود. زنجبیل ورم های بدن را با دفع مایعات اضافی از بین می برد. لیموترش نیز در همین فهرست قرار دارد. با این میوه می توانید به تصفیه کبد و دفع سموم بدن بپردازید و روند گوارش را تنظیم کنید.

مدت زمان: ۱۰ دقیقه

۱- دوش و ماساژ 

هر روز صبح با استفاده از لیف های لایه بردار، بخش هایی از بدن که سلولیت دارند را زیر دوش آب گرم، ماساژ دهید. از پاها شروع کرده و به سمت بالا بیایید، به ران، پهلو و باسن برسید. این بخش ها را به صورت دورانی ماساژ دهید.

سپس به سراغ دست بروید و از مچ تا شانه را ماساژ دهید. در مرحله بعدی به ترتیب سراغ شکم، سینه و کمر بروید.

در عوض این کار می توانید با دوش آب داغ و سپس آب یخ، جریان خون را افزایش داده و پوست نرم تری داشته باشید.

برای این منظور، آب گرم را باز کنید. بگذارید داغ شود و به مدت ۳۰ تا ۹۰ ثانیه زیر این آب بایستید. سپس، دما را کاهش داده و دوش آب سرد بگیرید.

این چرخه را ۳ تا ۵ بار تکرار کنید. حواستان باشد که آخرین مرحله باید دوش آب یخ باشد.

مدت زمان: ۱۰ دقیقه

بدون نظر

ورود