با ۷ زن زیبا و مشهوری آشنا شوید که زمانی مرد بوده‌اند

با ۷ زن زیبا و مشهوری آشنا شوید که زمانی مرد بوده‌اند

تقریبا بیشتر مردم جهان تکلیفشان با جنسیتشان معلوم است، یا زن هستند یا مرد. این مساله برای اغلب ما کاملا بدیهی است و وقتی فرزندی متولد می‌شود، همیشه منتظریم تا دختر یا پسر بودن او را به اطلاعمان برسانند.

اما آیا تاکنون واژه «تَرازَن» را شنیده‌اید؟ همان‌طور که از روی این نام می‌توان حدس زد، تَرازَن یا MTF، به شخص تراجنسی‌ گفته می‌شود که در زمان تولد با اندام جنسی مردانه متولد شده است اما در جامعه به عنوان یک زن شناخته می‌شود.

تراجنسی یا ترنسکچوال هم به افرادی گفته می‌شود که دارای هویت جنسیتی متناقض هستند. به این صورت که  ممکن است فرد اعضای جنسی مردانه داشته باشد در حالی‌که شخصیت جنسیتی‌اش کاملا زنانه است یا برعکس.

تراجنسی‌‌ها علاقه شدید برای طی کردن مراحل تغییر و پیوستن به جنس مخالف را دارند زیرا تطبیق ذهنی درستی با هویت جسمی خویش ندارند و بدون شک، تحمل این مساله برایشان بسیار دشوار است. به همین‌خاطر، ترنس‌هایی که امکان دسترسی به درمان را ندارند، اغلب خودکشی می‌کنند.

فارغ از مصائب و گرفتاری‌های متعددی که این اشخاص با آن مواجه هستند، در این مطلب چندین زن زیبا، مشهور و موفق را انتخاب و معرفی کرده‌ایم که مراحل تغییر را طی کرده و از مرد بودنِ ظاهری به یک زنِ واقعی تبدیل شده‌اند.

همه اشخاصی که در ادامه خواهید دید، ترازن هستند.

آندریا پِجیک (Andreja Pejic)

ترازن

اگر بخواهیم از یک فرد خوش‌شانس صحبت کنیم، می‌توانیم آندریا پِجیک را نام ببریم. او فردی است که توانسته در یک سال، لقب جذاب‌ترین مرد و جذاب‌ترین زن سال را از آن خود کند. آندریا یک فرد دو جنسیتی است و به‌عنوان مدل مذکر و مؤنث به فعالیت می‌پردازد.

پِجیک اصالتاً بوسنیایی است اما زمانی که او هشت ساله بود به همراه خانواده‌اش پس از جنگ بوسنی به استرالیا پناهنده شد. او در سال ۲۰۱۴ به عنوان یک ترازن اعلام وجود کرد و نام خود را از آندری به آندریا تغییر داد.

لیلی البه (Lili Elbe)

این زن دانمارکی نخستین فرد تاریخ است که در سال ۱۹۳۰ میلادی تحت عمل تغییر جنسیت قرار گرفت. لیلی البه در کالبد یک مرد متولد شده بود و به عنوان نقاش فعالیت می‌کرد. اما مدتی پس از ازدواجش متوجه شد که او در حقیقت یک زن است و از درون و با ظاهر و لباس‌های زنانه حس شادمانی بیشتری دارد.

همین کشف واقعیت باعث شد تا بدنبال عمل تغییر جنسیت باشد. اما او پس از چندین مرحله عمل تغییر جنسیت، در سن ۴۸ مدتی پس از گذاشتن تخمک درگذشت و نتوانست لذت زن بودن را به طور کامل بچشد.

فیلمی به نام دختر دانمارکی نیز در مورد داستان زندگی او ساخته شده است که به ماجرای زندگی او با گردا وگنر و ماجرای تغییر جنسیت او می‌پردازد.

لاوِرن کاکس (Laverne Cox)

عمل تغییر جنسیت

لاوِرن کاکس نخستین تراجنسیتی جهان است که نامزد دریافت جایزه امی شد. همچنین نخستین فرد آشکارا تراجنسیتی است که تصویرش بر روی جلد مجله تایم قرار گرفته است.

کاکس بازیگر، تهیه‌کننده، فعال حقوق دگرباشان است و آمریکایی است و در نوامبر ۲۰۱۳ به انتخاب خوانندگان مجله اوت در فهرست ۱۰۰ فرد تأثیرگذار سال آن مجله قرار گرفت.

کیم پتراس (Kim Petras)

عمل تغییر جنسیت

پتراس از همان کودکی بر دختر بودن خود اصرار داشت و در نهایت در سن ۱۲ سالگی، تغییر جنسیت داد. این خواننده موسیقی پاپ که اصالتا آلمانی است دوست دارد خودش موزیک‌هایش را بسازد.

عمل تغییر جنسیت

والدین پتراس وقتی متوجه شدند دختر بودن کیم یک هوس زودگذر نیست، برای کمک به فرزند خود از هیچ تلاشی فروگذار نکردند. آنها با کمک پزشکان متخصص، زمینه لازم برای عمل تغییر جنسیت او را مهیا نمودند.

کیم که از ۱۲ سالگی شروع به تزریق هورمون‌های زنانه کرده بود به دلیل این‌که در سن رشد طبیعی معمول یک دختر شروع به این‌کار کرد، با رشد سینه‌ها به‌طور طبیعی بدنی کاملاً زنانه پیدا کرد و سپس در سال ۲۰۰۶ با عمل جراحی به جنس مؤنث تغییر جنسیت داد.

پتراس همواره و با جدیت تأکید داشته که جنسیت او همواره زن بوده. در مصاحبه‌ای که دربارهٔ عمل جراحی‌اش داشت گفت: «از من سؤال می‌شود که آیا حالا احساسی مثل هر زنی دارم، ولی حقیقت این است که من همیشه احساسی زنانه داشتم. من فقط به بدن اشتباهم خاتمه دادم.»

آمیا اسکات (Amiyah Scott)

آمیا ابتدا یک مرد مدل بود اما پس از عمل تغییر جنسیت به یک هنرپیشه زن موفق تبدیل شد. او در یکی از ریالیتی‌شوهایی که اخیرا بازی کرده توانسته نظر مخاطبان بسیار را به خود جلب نماید. یکی از الگوهای اسکات، ریحانا، خواننده مشهور سبک پاپ است.

یانا تالاچکووا (Jenna Talackova)

عمل تغییر جنسیت

این مدل کانادایی یک ترازن است. او در طول فعالیت‌های مدنی خود علیه سازمان میس یونیورس و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دادخواهی کرده و در این مسیر هم موفق بوده است. علیرغم تلاش‌های وی در مورد تراجنسی‌ها، این خانم برای صداقت کاملی که همیشه در زندگی داشته مورد توجه بسیاری از مردم آمریکاست.

کارمن کاررا (Carmen Carrera)

عمل تغییر جنسیت

کریستوفر رومان با نام مستعار کارمن کاررا یک مدل و ستاره تلویزیونی آمریکایی است. او نخستین بار وقتی به عنوان نخستین مدل تراجنسیتی برند ویکتوریا سکرت روی استج رفت، مورد توجه عموم قرار گرفته و مشهور شد.

۲ نظر

ورود

  • مهراد آذر ۲۰, ۱۴۰۱

    خیلی سایت خوب و مفیدی دارین ممنون فقط آیا شما برنامه هم دارین؟ یا روزیاتو فقط به صورت سایت اینترنتیه؟