بزرگ ترین و عجیب ترین اندام های بدن انسان که در گینس ثبت شده اند

بزرگ ترین و عجیب ترین اندام های بدن انسان که در گینس ثبت شده اند

در ادامه این مطلب شما را با ۱۲ مورد بسیار عجیب در رابطه با رشد غیرطبیعی برخی از اعضای بدن انسان ها آشنا خواهیم کرد که تمامی آن ها در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده اند.

برای آشنایی با این موارد با روزیاتو همراه باشید.

۱- بلندترین ریش زنانه

ویویان ویلر، با ریش 27.9 سانتی متری خود، رکورد دار بلندترین ریش در میان زنان است. این خانم اهل ایالت ایلینویز آمریکاست و پدرش از سن 7 سالگی وی را مجبور کرده تا صورتش را تیغ بزند و همین مساله موجب رشد زیاد ریش های او شده است.
ویویان ویلر، با ریش ۲۷.۹ سانتی متری خود، رکورد دار بلندترین ریش در میان زنان است. این خانم اهل ایالت ایلینویز آمریکاست و پدرش از سن ۷ سالگی وی را مجبور کرده تا صورتش را تیغ بزند و همین مساله موجب رشد زیاد ریش های او شده است.

۲- بزرگ ترین دست جهان

«لوئی هیوآ» از بیماری نادری موسوم به Macrodactyly رنج می برد که به موجب آن، یک بخش از بدن در اندازه ای غیر معمول رشد کرده و عدم تناسبی محسوس را ایجاد می کند. آقای هیوآ به همین خاطر، در تابستان 2007 در یکی از بیمارستان های شانگهای بستری شد. انگشت شست دست چپ وی 26 سانتی متر و انگشت اشاره اش نزدیک به 30.4 سانتی متر بود. در سال 2007 پس از یک جراحی 7 ساعته، حدود 5 کیلوگرم گوشت از دستان او برداشته و دستش به حالت طبیعی خود بازگشت.
«لوئی هیوآ» از بیماری نادری موسوم به Macrodactyly رنج می برد که به موجب آن، یک بخش از بدن در اندازه ای غیر معمول رشد کرده و عدم تناسبی محسوس را ایجاد می کند. آقای هیوآ به همین خاطر، در تابستان ۲۰۰۷ در یکی از بیمارستان های شانگهای بستری شد. انگشت شست دست چپ وی ۲۶ سانتی متر و انگشت اشاره اش نزدیک به ۳۰.۴ سانتی متر بود.
در سال ۲۰۰۷ پس از یک جراحی ۷ ساعته، حدود ۵ کیلوگرم گوشت از دستان او برداشته و دستش به حالت طبیعی خود بازگشت.

۳- بلندترین زبان زنان

«آنیکا ایرملر» آلمانی، نامش برای داشتن زبان 7 سانتی متری در کتاب گینس ثبت شده است.
«آنیکا ایرملر» آلمانی، نامش برای داشتن زبان ۷ سانتی متری در کتاب گینس ثبت شده است.

3

۴- بلندترین ناخن های جهان

«لی ردموند» زنی از ایالت یوتا از سال 1979 میلادی ناخن هایش را کوتاه نکرده بود تا اینکه در سال 2009 در اثر حادثه رانندگی، آن ها را از دست داد. ناخن های وی مجموعا 8.65 متر طول داشتند. نام وی در کتاب گینس برای داشتن بلندترین ناخن ثبت شده است.
«لی ردموند» زنی از ایالت یوتا از سال ۱۹۷۹ میلادی ناخن هایش را کوتاه نکرده بود تا اینکه در سال ۲۰۰۹ در اثر حادثه رانندگی، آن ها را از دست داد. ناخن های وی مجموعا ۸.۶۵ متر طول داشتند. نام وی در کتاب گینس برای داشتن بلندترین ناخن ثبت شده است.

4

۵- بلندترین موی گوش

«رادهاکانت بایجپای» یک فروشنده هندی است و هدفش در زندگی بلند کردن موهای گوشش است. وی در سال 2003 توانست با موهایی به طول 13.2 سانتی متر، نام خود را در کتاب گینس به ثبت برساند. اما این پایان راه وی نبود و همچنان به این کار مبادرت ورزیده و در حال حاضر موهای گوش های وی بیش از 25 سانتی متر، بلندی دارند.
«رادهاکانت بایجپای» یک فروشنده هندی است و هدفش در زندگی بلند کردن موهای گوشش است. وی در سال ۲۰۰۳ توانست با موهایی به طول ۱۳.۲ سانتی متر، نام خود را در کتاب گینس به ثبت برساند. اما این پایان راه وی نبود و همچنان به این کار مبادرت ورزیده و در حال حاضر موهای گوش های وی بیش از ۲۵ سانتی متر، بلندی دارند.

۶- بلندترین بینی جهان

«مهمت اوزیورک» در سال 1949 در ترکیه به دنیا آمده است و در سال 2007 رکود دار بلندترین بینی در جهان به شمار می رفت. بینی وی 8.8 سانتی متر بود. اما مرد پاکستانی تبار دیگری به نام «فایضن آقا» توانست با بینی 12.19 سانتی متری خود، رکود وی را شکسته و نام خود را در کتاب گینس ثبت کند.
«مهمت اوزیورک» در سال ۱۹۴۹ در ترکیه به دنیا آمده است و در سال ۲۰۰۷ رکود دار بلندترین بینی در جهان به شمار می رفت. بینی وی ۸.۸ سانتی متر بود. اما مرد پاکستانی تبار دیگری به نام «فایضن آقا» توانست با بینی ۱۲.۱۹ سانتی متری خود، رکود وی را شکسته و نام خود را در کتاب گینس ثبت کند.

6-1

۷- بیشترین تعداد انگشت در دست و پا

«پرانامیا مناریا» و «دوندرا هارنه» دو فردی هستند که به دلیل داشتن 25 انگشت در دست و پاهای خود (12 انگشت دست و 13 انگشت پا) نامشان در کتاب گینس ثبت شده. دلیل این امر نوعی بیماری به نام «پرانگشتی» است.
«پرانامیا مناریا» و «دوندرا هارنه» دو فردی هستند که به دلیل داشتن ۲۵ انگشت در دست و پاهای خود (۱۲ انگشت دست و ۱۳ انگشت پا) نامشان در کتاب گینس ثبت شده. دلیل این امر نوعی بیماری به نام «پرانگشتی» است.

۸- بلندترین موی ابرو در جهان

«فرانک آمس» در سال 2013 توانست با موهای 9.6 سانتی متری ابروهای خود، نامش را در گینس ثبت کند.
«فرانک آمس» در سال ۲۰۱۳ توانست با موهای ۹.۶ سانتی متری ابروهای خود، نامش را در گینس ثبت کند.

۹- بزرگ ترین سر در جهان

«ساین ممتاز» یک مرد پاکستانی است که از کودکی از سندروم پروتئوس رنج می برده که باعث شده تا صورتی دفرمه و جمجمه ای بزرگ تر از حد معمول داشته باشد.
«ساین ممتاز» یک مرد پاکستانی است که از کودکی از سندروم پروتئوس رنج می برده که باعث شده تا صورتی دفرمه و جمجمه ای بزرگ تر از حد معمول داشته باشد.

9-1

9

۱۰- بزرگ ترین دهان دنیا

«فرانسیسکو دومینگو جوآکوئیم» بزرگ ترین و گشادترین دهان را در جهان دارد. دهان وی تا 17 سانتی متر باز می شود.
«فرانسیسکو دومینگو جوآکوئیم» بزرگ ترین و گشادترین دهان را در جهان دارد. دهان وی تا ۱۷ سانتی متر باز می شود.

10

10-1

۱۱- بزرگ ترین گوش دنیا

«داریل بلمارس»، متولد 10 جولای 1956 بزرگ ترین لاله گوش را در جهان دارد. گوش وی 14 سانتی متر است.
«داریل بلمارس»، متولد ۱۰ جولای ۱۹۵۶ بزرگ ترین لاله گوش را در جهان دارد. گوش وی ۱۴ سانتی متر است.

11-1

۱۲- بزرگ ترین چشم های جهان

 چشم های «کیم گودمن» به اندازه 12 میلی متر از حدقه بیرون زده اند. وی ساکن شیکاگوست و نخستین بار زمانی متوجه شد که می تواند تا این اندازه چشم های خود را بیرون بیاورد که یک نقاب هاکی به سرش ضربه وارد کرد. پس از این واقعه، او هر بار اراده کند می تواند چشم هایش را از حدقه بیرون بیاورد.
چشم های «کیم گودمن» به اندازه ۱۲ میلی متر از حدقه بیرون زده اند. وی ساکن شیکاگوست و نخستین بار زمانی متوجه شد که می تواند تا این اندازه چشم های خود را بیرون بیاورد که یک نقاب هاکی به سرش ضربه وارد کرد. پس از این واقعه، او هر بار اراده کند می تواند چشم هایش را از حدقه بیرون بیاورد.

12

۴ نظر

ورود

  • فرشاد فروردین ۲۹, ۱۳۹۶

    حالا اینا که خوبه، تو میهن عزیز هستن کسایی که رکورد بیشعوری رو زدن که هیچ، تازه شوآف هم میکنند!

  • Porya تیر ۴, ۱۳۹۹

    من موندم اون خانمی که ناخنش انقد بلند کرده چجوری خودشو میشوره اصلا بگیم خارجیه از دستمال
    استفاده میکنه ولی بازم هرجوری حساب میکنم نمیشه چجوری میخوابه یا غذامیخوره

    • samin اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰

      اگ بشوره ناخوناش میره تو…..?

  • samin اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰

    دهن مرده فقط واسه ریدن توش خوبه????