با بهترین کالج های آموزش زبان انگلیسی در مالزی آشنا شویم

دوره‌های زبان انگلیسی از مقدماتی تا پیشرفته ۱۰ ماهه

با بهترین کالج های آموزش زبان انگلیسی در مالزی آشنا شویم

کالج های زبان در کشور  مالزی یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل ارزان قیمت و یادگیری زبان انگلیسی در محیطی به نسبت انگلیسی زبان است. آن هم در روزگاری که قیمت دلار افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کرده و یادگیری زبان در محیطی به نسیت بین المللی در اروپا امکان پذیر نیست. برای افرادی که علاقه ای به یادگیری زبان انگلیسی در تهران یا مراکز استان ها ندارند و به قصد فال و تماشا، رهسپار مقصدهای تحصیلی خارج از کشور می شوند، تحصیل زبان در کالج‌های بین‌المللی مالزی می‌تواند اقدام خوبی باشد. عدم نیاز به روادید و سهولت در رفت و آمد و امکان اقامت ارزان قیمت در صورت استفاده از امکانات خوابگاه دانشجویی و زندگی گروهی، میتواند تحصیل زبان در کالج های این کشور را تا حدی توجیه کند.

در گزارش امروز سرویس دانشگاهی روزیاتو تلاش کرده ایم تا با فرصتهای تحصیلی زبان انگلیسی در کالج های این کشور آشنا شویم. دوره هایی از مقدماتی تا پیشرفته که به منظور دریافت آیلتس ۶.۵ آکادمیک جهت راه‌یابی به دانشگاه های آسیایی و اروپایی مناسب است.

با کالج گردی ما همراه باشید.

کالج زبان آیمک IMEC 

کالج های آموزش زبان انگلیسی در مالزی
تصویر ایندکس سایت کالج IMEC مالزی

کالج زبان آیمک یکی از بهترین کالج های زبان در کشور مالزی به شمار می رود که تضمین نمره ی ۶ در آزمون IELTs را برای دوره های خود دارد. اگر چه نمره تضمینی آیلتس معنا و مفهوم خاصی ندارد، اما نتایج کارکرد این کالج نشان می دهد که پس از ۱۰ ماه، دانشجویان توانسته اند این کف نمره را بدست آورند. دوره های زبان در کالج آیمک، طیف مختلفی از دوره ها و نیازها را پشتیبانی میکند. از نیازهای آموزش زبان انگلیسی افرادی که قصد دانشگاه رفتن در این کشور دارند تا نیازههای آموزشی کسانی که میخواهند زبان تجارت و زبان صنعت را فرا بگیرند. آن هم از اساتید اروپایی و native.

در این کلاسها دانشجویان نقش کلیدی دارند و بسشتر دانشجو محور می باشد. بسیاری از دروس به نحوی طراحی شده است که نیازمند حضور دانشجو در بحث و ارتباط مستقیم می باشد و زمان زیادی برای یادداشت کردن صرف نمی شود. توجه داشته باشید که کالج آیمک در برج هریتیج واقع شده است که ۱۵ دقیقه تا شهر کوالالامپور فاصله دارد. از ویژگی های خوب این کالج واقع شدن خوابگاههای آن در ساختمان برج می باشد که برای رفت و آمد مشکلی بوجود نمی آید و نیازمند مسافت های طولانی نمی باشد.

کالج های آیمک در سال ۱۲ بار دانشجو می پذیرد یعنی هر ماه ورودی دارد. هر دوشنبه اول ماه ورودی کالج می باشد ولی برای اقدام کردن باید از دو ماه قبل مدارک را برای کالج ارسال کنید. کلاس این کالج در ۵ روز روز هفته برگراز می شود و روزهای شنبه و یکشنبه کالج تعطیل است. کلاس از ساعت ۸ صبح شروع می شود و به مدت ۵ ساعت می باشد.

هزینه دوره های زبان در کالج آیمک بصورت متفاوت می باشد. برای دوره های یک ماهه حدود ۲۵۳۰ رینگیت ، دوره های سه ماهه ۶۵۹۰ رینگیت و دوره های نه ماهه حدود ۱۶۲۵۰ رینگیت باید پرداخت شود که احتمالا در سال ۲۰۱۹ میلادی شاهد افزایش  این نرخ ها باشیم.

کالج زبان لندن LEA 

علاوه بر آیمک، کالج زبان مناسب دیگر در مالزی را کالج لندن میدانند که از موسسات خوب آموزش زبان در مالزی بوده و دانشجویان زیادی از ایران و سایر نقاط جهان جذب کرده  است. این کالج در منطقه پتالینگ جایا و در فاصله ی ۱۵ دقیقه ای کوالالامپور واقع شده است. ساعات کاری کالج لندن از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ می باشد که روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل می باشد و دانشجویان در روز ۳ بار وقت استراحت ۱۵ دقیقه ای دارند. مدارک لازم برای اخذ پذیرش در کالج زبان لندن شامل ، تصویر همه ی صفحات پاسپورت می باشد و حتی صفحاتی که بصورت سفید می باشد باید اسکن شده و در پرونده قرار بگیرد.

از دیگر احتیاجات داشتن عکس رنگی با زمینه ی آبی رنگ می باشد که اندازه ی آن با عکس پاسپورت برابری می کند. متقاضیانی که برای کالج زبان لندن اقدام می کنند باید ترجمه آخرین مدرک تحصیلی خود بعلاوه ریز نمرات آن دوره را هم ضمیمه پرونده کنند. با داشتن مدارک ذکر شده و پرداخت مبلغ ۱۲۵۰ رینگیت ، ثبت نام انجام شدنی می باشد.

هزینه ی دوره ی یک ماهه ۳۶۷۰ رینگیت ، دوره ی سه ماهه ۷۳۷۰ رینگیت و دوره ی نه ماهه ۱۸۴۷۰ رینگیت است که در سال ۲۰۱۹ میلادی احتمال افزایش این  نرخ ها وجود دارد.

کالج زبان ای ال اس ELS 

کالج های آموزش زبان انگلیسی در مالزی
تصویر ایندکس سایت کالج ELS مالزی که یکی از گزینه های خوب برای تحصیل زبان در این کشور است

این کالج مثل آیمک و کالج لندن، مقصد تحصیلی خوبی برای  یادگیری زبان انگلیسی در مالزی محسوب می شود. سیستم آمریکایی داشته و برخی از اساتید نیز آمریکایی هستند. ساعت  کاری از  ۸ تا ۴ ظهر  است و روزهای شنبه و یکشنبه کلاسی برگزار نمیشود. کالج زبان ELS  دارای ۶ شعبه در شهر های مالزی بوده که دو شعبه آن در شهر کوالالامپور واقع شده است و برای افرادی که خواهان زندگی در این شهر می باشد ، شرایط خوبی را فراهم کرده است.

متاسفانه یکی از معایب کالج زبان ELS  نداشتن خوابگاه است که باید به آن توجه داشت. بنابراین به متقاضیان اخذ پذیرش در کالج زبان ELS  توصیه می شود که در دیگر شعب این کالج مشغول فراگیری زبان شوند و یا در دیگر شهرهای این کشور، مسکن خود را تامین کنند تا در هزینه های افراد صرفه جویی شود.

این کالج به سه صورت دوره ها را برگزار می کند که شامل دوره های ۴ ماهه که حدود ۱۲۶۵۰ رینگیت هزینه دارد ، دوره های ۵ ماهه با هزینه ای بالغ بر ۱۴۹۰۰  رینگیت و دوره های ۶ ماهه می باشد که ۱۷۱۵۰ رینگیت است که در سال ۲۰۱۹ این نرخ ها تغییر خواهد کرد. کالج ELS  مانند سایر کالج های زبان در کشور مالزی دوشنبه هر ماه پذیرش دارد و افراد برای اخذ پذیرش از ۲ ماه قبل باید اقدام نمایند.

کالج زبان بریتیش کانسیل British Council 

این کالج برترین کالج ازنظر مکالمه ای می باشد و گذراندن دوره ی زبان در کالج بریتیش کانسیل ، فرصت مناسبی برای یادگیری مهارت مکالمه (Speaking) می باشد. کالج بریتیش کانسیل تنها کالج زبان در کشور مالزی می باشد که برگزار کننده ی امتحانات IELTS می باشد و دانشجویان پس از اتمام دوره ی زبان خود و با پرداخت هزینه ی آزمون IELTS می توانند در این آزمون شرکت کنند.

مدت زمان دوره های یادگیری زبان در کالج بریتیش کانسیل ۵۶ ماه می باشد که شامل چندین Step می باشد که بطور کلی حدود ۳۲۰۰۰ رینگیت می باشد ولی باتوجه به تعیین سطحی که از افراد گرفته می شود ، امکان کاهش هزینه ها می باشد. این دوره ها شامل ۵ دوره می باشد که هر دوره دارای ۵ سطح می باشد. افراد در ابتدا در آزمون تعیین سطح شرکت کرده و پس از آن در یکی از دوره ها و سطح ها شروع به تحصیل می کنند. هزینه ی هر سطح حدود ۹۰۰ رینگیت می باشد.

سایت سفارت مالزی در تهران

مخاطبان گرامی علاقمند به تحصیل در کالج های زبان مالزی مطلع باشند که دریافت ادمیشن و فراهم کردن مقدمات تحصیل در این کالج ها آسان است و الزامی به استفاده از موسسات مجاز یا غیر مجاز پذیرش دانشجو در مالزی نیست. همواره توصیه میشود که مراحل یادگیری زبان را در ایران طی کرده تا در هزینه ها صرفه جویی و برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، رهسپار دانشگاه های خوب آسیا، اروپا و آمریکای شمالی شوید. سفارت مالزی در تهران پاسخگوی سوالات شما خواهد بود.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود