بسترن b30 ماشینی که جای خود را در آگهی‌های دیوار باز کرده است

بسترن b30 ماشینی که جای خود را در آگهی‌های دیوار باز کرده است

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

هرچه می‌گذرد نظرهای منفی نسبت به ماشین چینی کمتر می‌شود بخصوص از وقتی قیمت ماشین‌های خارجی جوری بالا رفته که دیگر نمی‌توانند گزینه‌ای برای خریداران با بودجه متوسط باشند. حالا نگاه‌ها نسبت به برندهای چینی واقع‌بینانه‌تر شده و قبل از اینکه همه را با یک چوب برانیم نقاط ضعف و قدرت هر یک را به تفکیک بررسی می‌کنیم. برای مثال بازار فروش بسترن b30 نشان می‌دهد که این ماشین که خودرویی چینی محسوب می‌شد با اقبال خوبی از سوی خریداران مواجه بوده است.

بسترن b30  از دل همکاری دو گروه خودروسازی بهمن موتور و فاو چین به وجود آمده است. محصولات این شرکت چینی با همکاری گروه مزدا در کارخانه فاو و بر روی پلتفرم مزدا ۶ و فورد ایکس ساخته می‌شود و شرکت مذبور محصولات خود را در هفتاد کشور جهان به فروش می‌رساند که این محصولات از ماشین‌های گردشگری تا اتوبوس‌ها و کامیون‌های متنوع و همچنین قطعات خودرو را در برمی‌گیرند.

بسترن b30  را با برلیانس H330 مقایسه می‌کنند چون از نظر ظاهری هم شباهت‌های بسیار به هم دارند و هر دو سدان هستند. اگر با مقایسه قیمت این دوماشین بخواهیم شروع کنیم باید بگوییم که در سایت دیوار فروش بسترن b30 صفر با قیمت ۱۲۷ میلیون تومان آگهی شده است حال آنکه برلیانس H330 صفر ۱۱۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده یعنی در حالت کارکرد برابر قیمت بسترن از برلیانس چیزی حدود ۱۰ میلیون تومان بیشتر است.

می‌گویند طراحی بسترن مثل ماشین‌های کادیلاک آمریکایی و طراحی برلیانس یادآور ماشین‌های BMW است. طراحی داخلی بسترن به نسبت برلیانس لوکس‌تر و پرجزییات‌تر است و آپشن‌های داخلی بیشتری دارد. برلیانس و بسترن هر دو از نظر حجم موتور، شتاب صفر تا صدثانیه و قدرت خروجی اسب بخار شبیه به هم هستند. بسترن به نسبت برلیانس مصرف سوخت کمتری دارد و نوع جعبه دنده این ماشین ۶ سرعته اتوماتیک است درحالی که بسترین دو آپشن پنج سرعته دستی و پنج سرعته اتوماتیک را داراست.

بسترن b30  برای ایمنی ترمزهای ضدقفل ای بی اس، توزیع الکترونیکی فشار ترمز، ترمز کمکی، دو کیسه هوا، سیستم نگهداری ماشین در شیب و سیستم کنترل کشش و همچنین تجهیزات کنترل پایداری را داراست درحالی که برلیانس از این نظر کاملا با بسترن برابری می‌کند و هر دو از یک موسسه ایمنی چینی ۵ ستاره ایمنی را دریافت کرده‌اند.

از امکانات رفاهی بسترن می‌توان به چراغ‌های روشنایی روز، آینه‌های راهنمادار در بغل‌ها، سیستم خاموش و روشن کردن خودکار چراغ‌های اصلی، نمایشگر لمسی، دوربین پارک عقب، سانروف، کنترل کروز و فرمان تلسکوپی اشاره کرده درحالی که امکانات رفاهی برلیانس کمتر از این است و سانروف، سنسور پارک، تنظیم برقی آینه‌ها و سیستم استارت بدون کلید و تهویه اتوماتیک را در برمی‌گیرد. بنابراین بسترن نسبت به برلیانس امکانات رفاهی کامل‌تری دارد.

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که بازار خرید و فروش بسترن b30  در ایران بازار تازه‌ای است، در میان آگهی‌های دیوار هم که بگردید متوجه می‌شوید تمام آگهی‌ها مربوط به ماشین‌های صفر هستند اما برلیانس ماشینی است که در ایران تجربه سه ساله دارد و خدمات پس از فروش، قطعات خودرو و روال تعمیر ماشین به نسبت بسترن جا افتاده‌تر و با نگرانی کمتری همراه است. بنابراین در هنگام انتخاب از بین یکی از این دو ماشین، باید به این نکته توجه داشت.

منبع: ویرلن
دیجیاتو
بدون نظر

ورود