رقابت تنگاتنگ مرسدس بنز کلاس E با بی ام و سری ۴

رقابت تنگاتنگ مرسدس بنز کلاس E با بی ام و سری ۴

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سربازان مرسدس و بی ام و همواره در بازارهای جهانی خودرو رو در روی هم قرارگرفته‌اند. در این جنگ نزدیک گاهی مرسدس و گاهی بی ام و موفق‌تر عمل کرده‌اند و رقابت بسیار نزدیک و تنگاتنگی بین دو کمپانی در جریان است. سال‌ها است که سطح سدان لوکس خانوادگی را با محصولات کلاس E مرسدس بنز اندازه می‌گیرند. در بازارهای جهانی نیز آمار فروش مرسدس بنز کلاس E در بین خودروهای سدان خانوادگی و لوکس تنها با دیگر کلاس‌های مرسدس مانند S و C قابل‌مقایسه بوده و رقبای دیگر مانند بی ام و آئودی را پشت سر گذاشته است.

بااین‌حال اگر عملکرد خودرو در بخش فنی برای شما اهمیت دارد و به دنبال یک خودرو سریع و خوش فرمان هستید که حس رانندگی و هیجانات آن را به شما منتقل کند سری ۴ بی ام و انتخاب مناسب‌تری برای شما خواهد بود. قیمت نزدیک دو خانواده و محصولات شاخصی که رقبای مستقیم هم در بازارهای جهانی هستند، سبب شده تصمیم بگیریم مقایسه‌ای بین این دو خانواده انجام دهیم تا اگر قصد انتخاب و خرید یکی از اعضای آن‌ها رادارید انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید.

بررسی طراحی ظاهری و داخلی  مرسدس کلاس E و بی ام و سری ۴

رقابت تنگاتنگ مرسدس بنز کلاس ‏E‏ با بی ام و سری 4‏2

طراحی کلاس E در مرسدس بنز از سال ۲۰۱۶ کمی تغییر کرده است و بیشتر به کلاس S شباهت پیدا کرده است. ضمن این که سعی شده برای هر کدام از اعضای این کلاس طراحی نسبتا خاص‎تری در نظر گرفته شود تا نسبت به گذشته تشخیص آن‎ها آسان‎تر شود. طراحی چراغ‎ها و سپرها، آن‎ها را از کلاس C مرسدس بنز جدا کرده است. کیفیت ساخت بسیار بالا، طراحی زیبا و چشم نواز و القای حس لوکس بودن از ویژگی‏های همه اعضای این خانواده است. در داخل خودرو نیز فضای لوکسی با تمام امکانات به روز در اختیار خواهید داشت که شما را به یاد سری S مرسدس خواهد انداخت.

رقابت تنگاتنگ مرسدس بنز کلاس ‏E‏ با بی ام و سری 4‏3

در مقابل بی ام و برای ساخت سری ۴ از خودروهای سری ۳ خود الهام گرفته است. در این سری خبری از سدان نیست و تمام خودروهای سری ۴ کوپه، گران کوپه و کروک هستند، طراحی اسپرت‌تری نسبت به کلاس E مرسدس بنز دارند و خصوصاً در نمای جلو این اسپرت بودن بیشتر به چشم می‌آید. طراحی خودروهای این سری کاملاً راضی‌کننده و زیبا است و هیچ عیب و نقص قابل ذکری در آن‌ها دیده نمی‌شود. اما در داخل خودرو باز هم بی ام و ضعیف‌تر از مرسدس عمل کرده و به‌هیچ‌عنوان لوکس بودن و راحت بودن مرسدس بنز در آن دیده نمی‌شود. به‌این‌ترتیب در این بخش می‌توان گفت ارزش خرید مرسدس بنز کلاس E بیشتر از سری ۴ بی ام و است.

عملکرد فنی مرسدس بنز کلاس E و بی ام سری ۴

در عملکرد فنی در کلاس E رنج متفاوتی از موتورها یعنی از ۴ سیلندر تا ۶ سیلندر با حجم‌های مختلف دیده می‌شود. اما بهترین عملکرد این خانواده مربوط به E400 است چراکه خروجی موتور آن ۳۲۹ اسب بخار است که شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن را به تنها ۵.۲ ثانیه رسانده است. عملکرد خودروهای این کلاس با فناوری ۴ماتیک هوشمند مرسدس که قدرت را به ۴ چرخ انتقال می‌دهد، بسیار خوب است و رانندگی راحت و بی‌دغدغه‌ای را به برای شما به ارمغان خواهد آورد. در ضمن مصرف سوخت این خودروها کمتر از بی ام و است.

سری ۴ بی ام و به نوعی طراحی شده است که سواری بسیار لذت بخشی داشته باشد و طراحی اسپرت در عملکرد فنی آن نیز دیده می‎شود. قوی ترین موتوری که در این سری قرار گرفته است، با حجم مشابه موتور کلاسE تنها ۳۲۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند که با استفاده از سیستم هوشمند XDrive به چهار چرخ خودرو منتقل می‎شود. این ترکیب و طراحی هوشمندانه بی ام و سبب شده است که شتاب سریع‎ترین عضو این خانواده به ۴.۶ ثانیه برسد که حدود یک ثانیه از مرسدس بنز سریع‎تر است. اما در مقابل مصرف سوخت آن‎ها از کلاس E بیشتر است. به این ترتیب اگر سواری لوکس و راحت مد نظر شما است پیشنهاد ما مرسدس بنز و اگر رانندگی پرهیجان و لذت‎بخش را می‏پسندید بی ام و را به شما پیشنهاد می‎کنیم.

رقابت تنگاتنگ مرسدس بنز کلاس ‏E‏ با بی ام و سری 4‏3

قیمت مرسدس بنز کلاس E و بی ام و سری ۴

در حال حاضر قیمت مرسدس بنز کلاس E در حالت پایه حدود ۱۰ هزار دلار از بی ام و سری ۴ گران‌تر است اما در ایران گران‌ترین آگهی فروش مرسدس بنز کلاس E مربوط به E200 مدل ۲۰۱۷، با ۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان و گران‌ترین آگهی ثبت‌شده برای بی ام و سری ۴ مربوط به ۴۲۸i کروک باقیمت ۹۵۰ میلیون تومان است.

منبع: ویرلن
دیجیاتو
بدون نظر

ورود