معرفی تویوتا فرچونر ؛ سوار بر هایلکوس پیش به سوی آینده!

معرفی تویوتا فرچونر ؛ سوار بر هایلکوس پیش به سوی آینده!

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شاید غیرممکن به نظر برسد که اسم تویوتا در ذهن کسانی که به شاسی‎بلند علاقه دارند حک نشده باشد به خصوص اگر این افراد در ایران به دنیا آمده باشند.

در سال‌های اخیر یکی از موفق‌ترین‌های شاسی بلندهای در ایران بدون شک سامورائی های قبیله تویوتا با اندام درشت و تراشیده خود بوده‌اند. در این میان  در دسته ۱۸۰۰ کیلوگرم یک مبارز قوی یک SUV متوسط به اسم تویوتا فورچونر به چشم می‌خورد.

اگر در نگاه اول یاد هایلوکس افتادید تعجب نکنید چون طرح اصلی آن بر اساس این ماشین بوده است. تویوتا فورچونر یا SW4 اصلیتی ژاپنی دارد اما نوامبر ۲۰۰۴ در تایلند به دنیا آمد و بعدها به اندونزی هند ، آرژانتین و پاکستان رسید.

این خودرو از جمله ماشین‌های دارای ظرفیت ۵ نفر و ۳ ردیف صندلیست. سال ۲۰۱۵ نوبت به مهندسان استرالیایی رسید تا نسل اول این خودرو را که توسط مهندسان ژاپنی و استرالیایی کلید خورده بود را کنار بزنند و به نسل دوم این خودرو برسند تا بیشتر به اسم خود که از کلمه FURTUNE به معنی آینده می‌آید نزدیک شود.اگر قصد خرید تویوتا فرچونر را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی تویوتا فرچونر

۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵؛ تولد یک سواره نظام جدید

در سال اواخر سال ۲۰۰۴ اولین نسل از تویوتا فرچونر در تایلند به بازار عرضه شد. این خودرو از لحاظ امکانات و قوای فنی در رده بالاتر تویوتا RAV4 و پایین‌تر از لندکروز قرار می‌گرفت و تویوتا با عرضه آن قصد داشت فاصله بین شاسی بلند پرچمدار خود با کراس‎اور شهری کوچک خود را پوشش دهد. اولین نمونه از تویوتا فرچونر در ۴ تیپ مختلف که همگی جفت دیفرانسیل و به جعبه دنده دستی ۵ سرعته و ۴یا ۵ دنده اتوماتیک مجهز شده بودند به بازار عرضه شد. در ابتدا موتور استفاده شده برای تویوتا فرچونر چندان قوی نبود اما با استفاده از موتور دیزل توربو جدید ۶۰ درصد به توان خروجی و گشتاور خودرو اضافه و در عین حال ۳۰ درصد از مصرف سوخت خودرو کم شد.

معرفی تویوتا فرچونر

بازارهای جهانی فرچونر نسل اول

فرچونر روی شاسی هایلوکس و برای بازارهای آسیای شرقی طراحی شده بود به همین دلیل وارد بازارهای اروپایی و آمریکایی نشد با این حال فروش فرچونر در کشورهای آسیایی و آفریقایی فراتر از حد انتظار بود. با ورود فیس لیفت های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱ به همراه بهبود در موتورها بازار خرید و فروش فرچونر به کشورها عربی حوزه خلیج فارس، قزاقستان و کشورهای آمریکایی جنوبی گسترش پیدا کرد. تعدادی از نسخه‌های سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ فرچونر نسل اول وارد ایران نیز شدند. قیمت تویوتا فرچونر نسل اول در سایت دیوار از حدود ۷۰۰ میلیون تومان شروع و به حدود ۹۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

معرفی تویوتا فرچونر

۲۰۱۵ تا به امروز؛ نسل دوم فرچونر، فاصله گرفتن از هایلوکس

از سال ۲۰۱۵ فرچونر نسل دوم در استرالیا و تایلند به بازار عرضه شدند. در طراحی خودرو همانند هایلوکس از زبان طراحی “Keen Look” که در تویوتا کرولا نیز دیده می‌شود، استفاده شده است. علاوه بر این شاسی، سیستم تعلیق و موتورهای استفاده شده که شامل دو مدل جدید دیزل به همراه موتور بنزینی ۲.۷ و ۴.۰ لیتری به روزرسانی شده با Dual VVT-i است، در هردو خودرو مشابه است. با این این در طراحی داخل کابین تویوتا این بار از دیزاین متفاوتی نسبت به هایلوکس استفاده کرده است به این ترتیب فرچونر نسل جدید دارای شخصیت متفاوتی نسبت به تویوتا هایلوکس است.

معرفی تویوتا فرچونر

به روزرسانی های نسل دوم فرچونر

تویوتا فرچونر در نسل دوم با سیستم جفت دیفرانسیل متفاوتی ارائه شده است که برخلاف نسل قبلی قابلیت تبدیل آن به تک دیفرانسیل نیز وجود دارد. همه مدل‌های جدید تویوتا فرچونر به سیستم ABS، کیسه هوای زانویی، دوربین پارک عقب، چراغ‌های همراهی تا درب خانه، سنسور در همه جهت‌های خودرو، همه شیشه‌ها برقی  و فرمان تلسکوپی شیب دارد مجهز شده‌اند. به علاوه این که در همه مدل‌های از مودهای اکو و پاور برای پاسخ‎دهی بهتر خودرو در شرایط مختلف استفاده شده است. به جز در استرالیا و هند در سایر بازارها فرچونر با ترمزهای دیسکی به بازار عرضه شده است. موتورهای بنزینی فرچونر عملکرد بهتری دارند و نسخه ۴ لیتری V6 با خروجی ۲۷۸ اسب بخار بهترین موتور نصب شده روی فرچونر محسوب می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت خرید فرچونر نسل دوم نسبت به نسل اول انتخاب بسیار بهتری به حساب می‌آید.

بازار هدف فرچونر نسل دوم

فرچونر های جدید با ظاهری جذاب‌تر از قبل، امکانات بیشتر و قیمت مناسب خیلی زود توانستند طرفداران زیادی در استرالیا، شبه جزیره هند، کشورهای جنوب شرق آسیا و روسیه پیدا کنند. که در این بین خودروهای سفارش استرالیا و هند دارای بهترین امکانات و قوی‌ترین موتورها بودند. اما بیشترین فروش تویوتا فرچونر مربوط به فیلیپین و تایلند است.

معرفی تویوتا فرچونر

استفاده از فرچونر برای سازمان‌های بین المللی و دولت‌ها

تعدادی نسخه خاص از فرچونر با موتور ۵L-E برای خدمت به دولت‌ها، سازمان‌های مختلف و سازمان ملل به همراه خودروهایی مانند پرادو، هایلوکس، لندکروز و هایس تولید شدند. این نسخه از فرچونرها به موتورهای ۳ لیتری ۴ سیلندر مجهز شده بودند که توان خروجی آن‌ها تنها ۱۰۵ اسب بخار بود. هیچکدام از فرچونرهای نسل دوم در لیست خودروهای تحویل داده شده به این مراکز وجود نداشتند.

منبع: ویرلن
بدون نظر

ورود