برنامه گالری های تهران در آخرین هفته سال ۹۷

صدور ۲۸ مجوز جدید برای گالری های تهران در سال ۹۷

برنامه گالری های تهران در آخرین هفته سال ۹۷

برنامه گالری‌های پایتخت در آخرین هفته سال ۹۷ را در آخرین گزارش گالری گردی روزیاتو در ادامه بخوانید. سال ۹۷، سال طوفانی گالری های تهران و شهرستان ها بود که فضای داغی را برای اقتصاد هنر رقم زد و مصداقش، حراج تهران و فروش های میلیاردی این رویداد هنری در زمستان بود.

اگر به دنبال سرمایه گذاری عالی به دید بلند مدت هستید، خرید و نگهداری تابلوهای نقاشی و مجسمه های خوش تراش از هنرمندان جوان و پیشکسوت را هم چون سهامداری سهام بنیادی بازار بورس، در کانون توجه خود قرار دهید. قابل ذکر است که طبق اعلام وزارت ارشاد، ۲۸ مجوز جدید برای گالری های تهران در سال ۹۷ صادر شد و شمار گالری های تهران از مرز ۲۷۰ نگارخانه گذشت.

نمایشگاه «بهار» به موزه ملی ملک آمد

نمایشگاه «بهارستان؛ بهار در هفت منظر» به روایت آثار کتابخانه و موزه ملی ملک در آستانه فرارسیدن نوروز در کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش یافت. موقوفه آستان قدس رضوی، نمایشگاه بهارستان، بهار را در هفت منظر از دریچه آثار گنجینه تاریخی کتابخانه و موزه ملی ملک به نمایش می‌کشد و تصویری جذاب از نوزایی طبیعت و نوروز، آیین دیرینه ایرانیان، پیش روی دوستداران فرهنگ و تاریخ می‌نمایاند.

این نمایشگاه که از روز سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ خورشیدی در نگارخانه کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش یافته است، تا ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ خورشیدی به میزبانی از میهمانان بهاری بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران می‌نشیند.

بهار در اسلام، اساطیر، ادبیات، هنر، گاه‌شماری، فرهنگ مردم ایران و سرانجام، حوزه فرهنگی نوروز، هفت منظری‌اند که نمایشگاه بهارستان از دریچه آن‌ها گزیده‌ای از آثار جذاب تاریخی کتابخانه و موزه ملی ملک را بازتابانده است.

گردشگران در این نمایشگاه با منظومه‌ای از نسخه‌های خطی و آثار گوناگون تاریخی با موضوع و درون‌مایه بهار و نوروز همچون نسخه‌های خطی شاهنامه فردوسی، خمسه نظامی، تقویم‌الملوک و نوروزنامه، روزنامه‌های تاریخی همچون وقایع اتفاقیه، کارت تبریک، اسطرلاب، قطعه‌های خوش‌نویسی همچون دعای تحویل سال از خوش‌نویسان پرآوازه تاریخ ایران مانند درویش عبدالمجید طالقانی، قطعه‌های نگارگری مانند نگاره گذر سیاوش از آتش برگرفته از شاهنامه استارباد، آثار لاکی همچون جعبه و قاب‌آینه و تمبر روبه‌رو می‌شوند.

گالری آس

فروش سالیانه گالری آس با عنوان «پانصد، ششصد و هفتصد» تا ۱۶ فروردین ۹۸ ادامه خواهد داشت و بازدید کنندگان و خریداران آثار هنری می‌توانند حتی در ایام تعطیل تا ساعت ۲۴ به شریعتى، بالاتر از پل رومى، جنب بانک پارسیان، شماره ١٨٣١، گالرى آس مراجعه کنند. نخستین فروش سالیانه گالری آس، با هفتاد اثر عکس، حجم و نقاشی از ۴۰ هنرمند جوان آغاز شد.

پوستر نمایشگاه پونصد ششصد هفتصد

این نمایشگاه از هفتاد اثر کوچک عکس، حجم و نقاشی تشکیل می شود، که با قیمت های مناسب عرضه شده اند و در صورت فروش آثار جدید جایگزین اثر فروخته شده می‌شوند.

گشتی در گالری های تهران
گالری گردی
تابلوهای نقاشی مارال سلطانی در گالری شکوه فرمانیه
..از طبیعت ۲ نماشگاهی با تلاش و گردآوری: امیر یگانه، از جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ تا پنجشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ دایر است.
نمایشگاه انفرادی فرید جهانگیر. جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ تا سه شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
نمایشگاه گروهی پستال از جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ تا چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ دایر است
از کجا به کجا، نمایشگاهی با گردآوری: سروش میلانی‌زاده است که از جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ تا چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ در معرض دید عاشقان گالری گردی قرار دارد
نمایشگاه گروهی عکس بهارانه از پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ تا سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ دایر است
نمایشگاه رد و سقف که در عرصه چیدمان ، چاپ دستی است، از جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ تا دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ در گالری اُ در معرض دید علاقمندان هنر چیدمان قرار دارد

اگر شما همشهری گرامی در طول سال نود و هفت، مخاطب صدها گالری تهران بودید، نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش کامنت در اختیار ما قرار بدهید. از کیوریتورها و مدیران نگارخانه های پایتخت برای انتشار گزارش فعالیت های سالانه خود استقبال می کنیم.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود