معرفی اسامی نوشته شده روی سلاح تروریست مساجد نیوزیلند

معرفی اسامی نوشته شده روی سلاح تروریست مساجد نیوزیلند

«برنتون تارانت» که بعدازظهر جمعه با حمله به مسجد نور نیوزیلند ده‌ها مسلمان را به قتل رساند مانیفستی در توئیتر منتشر کرده که نشان می‌دهد از آندرس برویک نروژی که در سال ۲۰۱۱ میلادی ۷۷ نفر را در اسلو قتل عام کرد و شماری دیگر از اسلام‌ستیزهای تاریخ الهام گرفته است.

وی که عقایدی نژادپرستانه و اسلام‌ستیزانه دارد تاکید کرده از مسلمانان و کسانی که به دین اسلام گرویده‌اند بیزار است.

این جوان ۲۸ ساله استرالیایی به فاصله کوتاهی پیش از انتشار ویدیوی حمله، متن بیانیه‌ای ۷۴ صفحه‌ای را روی اینترنت منتشر کرده و در آن علیه مهاجرت و انگیزه حمله خود مطالبی را بیان کرده است.

او که استرالیا را یک «مستعمره اروپایی» خوانده، ضمن طرح انتقادهایی علیه مهاجرت و چندفرهنگی بودن از «نزول» تمدن اروپای غربی سفید شکایت کرده است.

تارانت همچنین در توجیه انگیزه این کشتار، به حملات و تجاوزهای جنسی در استرالیا و اروپا که عاملان آنها غیرسفید پوست و عمدتا مسلمان بوده‌اند اشاره کرده است.

تصویری از سه خشاب گلوله و نوشته‌های روی آن که مظنون حمله نیوزیلند سه روز پیش روی توییتر منتشر کرده است.

وی در این بیانیه نوشته است که در پی سفر به اروپا در سال ۲۰۱۷ و بعد از مشاهده شکست مارین لوپن، کاندیدای راست افراطی فرانسه، در برابر امانوئل ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، و نیز دیدن کسانی که به باور او «مهاجرانی بوده‌اند که در فرانسه زندگی می‌کرده‌اند» تصمیم خود را برای ارتکاب قتل گرفته است.

این بیانیه همچنین به جنگ‌های تاریخی که در آن سرداران مسیحی اروپای شرقی بر ترکان عثمانی غلبه کرده‌اند اشاره کرده آنها را ستوده است.

نویسنده بیانیه همچنین دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده را «نماد احیای هویت و هدف مشترک سفیدپوستان» خوانده است.

این فرد همچنین اعلام کرده از سوی هیچ گروه خاصی اقدام به حمله نکرده است.

در زیر می‌توانید نوشته‌های روی سلاح تروریست مساجد نیوزیلند را ببینید و با اسامی مندرج بیشتر آشنا شوید:

بر روی سلاح تروریست نیوزیلندی چه عباراتی نوشته شده بود؟

  • آنتون لوندین پیترسون: قاتل دو کودک مهاجر در سوئد.
  • اسکندر بک: فرمانده آلبانی که علیه دولت عثمانی شورش کرد.
  • الکساندر بیسونت: قاتل شش مسلمان در مسجدی در کانادا در سال ۲۰۱۷ میلادی.
  • مارک آنتونیو براگادینو: فرمانده وینیسیایی که عهدنامه با عثمانی را شکست و اسرای عثمانی را کشت.
  • شارل مارتل: فرمانده ارتش فرانکی ها که در نبرد بلاط الشهدا ارتش مسلمانان را شکست داد.

آنتون لوندین پیترسون: قاتل دو کودک مهاجر در سوئد

آنتون لوندین پیترسون: قاتل دو کودک مهاجر در سوئد

«آنتون لوندین پترسون» ۲۱ ساله صبح پنجشنبه ۳۰ مھرماه سال ۲۰۱۵ میلادی در حالی که با لباس بلند مشکی کلاھی بر سر و نقابی بر صورت داشت با در دست داشتن یک شمشیر به دانش آموزان مدرسه کرونان گوتنبرگ حمله کرد و یک معلم و یک دانش آموز سیاھپوست را با ضربات شمشیر به قتل رساند و دو تن دیگر را بشدت مجروح کرد.

آنتون لوندین پیترسون: قاتل دو کودک مهاجر در سوئد

عامل کشتار مدرسه‌ای در جنوب سوئد، قربانیانش را به خاطر نفرت نژادپرستانه انتخاب می کرد. به گفته شاھدان این جوان قاتل افرادی را انتخاب میکرد که رنگ پوست تیره‌ای داشتند و به سفیدپوستان کاری نداشت. در آن زمان اعلام شده «آنتون لوندین پترسون» در شبکه‌ھای اجتماعی پیام‌ھایی علیه فراخوان‌ھای مھاجران و حمایت از نازی‌ھا جمع‌آوری کرده.

الکساندر بیسونت: قاتل شش مسلمان در مسجدی در کانادا در سال ۲۰۱۷ میلادی

الکساندر بیسونت: قاتل شش مسلمان در مسجدی در کانادا در سال ۲۰۱۷ میلادی

الکساندر بیسونت که در سال ۲۰۱۷ با حمله به یک مسجد در شهر کبک سیتی کانادا ۶ نمازگزار را کشته بود به حبس ابد محکوم شده است. به گزارش رسانه‌های کانادا او که اکنون ۲۹ سال دارد تا ۶۹ سالگی اجازه درخواست عفو نخواهد داشت.

دادستان‌ها در مجموع برای الکساندر بیسونت درخواست ۱۵۰ سال زندان کرده‌اند که شدیدترین حبس زندان درخواست شده در تاریخ قضایی کانادا است.

با وجود این، قاضی فرانسکویس هوت تصمیم گرفت به بیسونت اجازه دهد در طول عمر طبیعی خود فرصت درخواست عفو کند هر چند این درخواست نمی‌تواند زودتر از ۴۰ سال دیگر طرح شود.

الکساندر بیسونت: قاتل شش مسلمان در مسجدی در کانادا در سال ۲۰۱۷ میلادی

الکساندر بیسونت، در روز ۲۹ ژانویه ۲۰۱۷ (دو سال پیش) با اسلحه به مرکز اسلامی شهر کبک‌ که مرکز استان کبک در شرق کانادا است یورش برد و به سوی کسانی که برای نمازخواندن به آنجا رفته بودند شلیک کرد؛ ۶ نفر را کشت و ۵ نفر دیگر را به شدت مجروح کرد.

الکساندر بیسونت دانشجوی رشته انسان شناسی و علوم سیاسی دانشگاه لاوال شهر کبک بود و به گفته پلیس، او ۱۷ دقیقه پس از ارتکاب این جرم با تماس با پلیس اعلام کرده که پشیمان است و خود را تسلیم کرده است.

الکساندر بیسونت: قاتل شش مسلمان در مسجدی در کانادا در سال ۲۰۱۷ میلادی

به گفته هم دانشگاهی هایش او همیشه در دانشگاه تنها بوده و هیچ دوستی نداشته است، یکی از همکلاسی های الکساندر که در انجام پروژه مشترک با او همکاری داشته است به خبرنگاران اعلام کرد که او طرفدار حزب محافظه کار بوده و از انتخاب دونالد ترامپ بسیار خوشحال شده است اما هیچ وقت صحبتی که تایید کننده رفتارهای خشونت آمیز سیاسی باشد از او شنیده نشده است.

با توجه به اطلاعاتی که در شبکه های اجتماعی از جمله صفحه فیسبوکی bienvenue au réfugiés از او موجود است در دانشگاه فعالیت های ضد فمینیست داشته و از طرفداران Marine Le Pen (سیاست مدار فرانسوی که مخالف شدید مهاجرت و رفتارهای اسلام گرایانه در فرانسه است) بوده است.

آندرس بریویک : عامل کشتار نروژ

آندرس بریویک : عامل کشتار نروژ

آندرس بریویک عامل حملات نروژ در سال ۲۰۱۱ است.

بریویک در ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۱ ابتدا یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی ادارات اسلو منفجر کرد که منجر به کشته شدن ۷ نفر شد و سپس به جزیره اوتایا محل برگزاری اردوی هواداران حزب کارگر نروژ رفت و در یک تیراندازی گسترده ۶۹ تن از شرکت‌کنندگان را اکثرا نوجوان بودند به قتل رساند. او عقاید خود را که شامل ضد جامعه چندفرهنگی، ضد مسلمانان و گرایش به راست افراطی بود را در یک بیانیه ۱۵۱۶ صفحه‌ای تحت نام مستعار اندرو برویک در روز انجام حمله منتشر کرد. مجموعا در جریان این دو حمله ۷۷ نفر جان خود را از دست دادند.

آندرس بریویک : عامل کشتار نروژ

برویک به این کشتار اعتراف کرده اما خود را مجرم نمی دانست. این فرد همچنین گفته بود حزب حاکم کارگر به دلیل مدارا با مسلمانان، هدف «حملات مشروع» او بوده است.

اسلام‌هراسی چیست؟

پس از حادثه تلخ ۱۱ سپتامبر، پدیده‌ای علیه اسلام و مسلمانان و پیش‌داوری یا تبعیض علیه آنان شکل گرفت به نام اسلام‌هراسی یا اسلام‌فوبیا.

با اینکه این اصطلاح از اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی در زبان‌های مختلف دنیا رواج داشت اما پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ استفاده بیشتری از آن شد. اصطلاحی که باعث رشد تقابل با اسلام و فرهنگ اسلام‌گرایانه در برخی جوامع شد و اسلام‌ستیزی را به وجود آورد. افرادی که به اسلام‌فوبیا دچار هستند از همه مسلمانان جهان ترس و نفرت دارند و معتقدند که پیروان اسلام نباید حق زندگی در کشورهای غیر مسلمان را داشته باشند. همچنین آنها بر این باور هستند که اسلام با دیگر فرهنگ‌ها ارزش مشترکی ندارد و در مقایسه با فرهنگ غرب، کاملا فرودست و سطح پایین است.

اسلام‌هراسی همچنین این طرز فکر را بسط می‌دهد که اسلام بیش از آنکه دین باشد، یک ایدئولوژی سیاسی است.

با این تفاسیر این طور می‌توان برداشت کرد که اسلام هراسی فقط یک عقیده یا یک ذهنیت نیست، بلکه رشته‌ای از عوامل، رویکردها و عملکردهاست که روی زندگی اقلیت مسلمان در کشورهای غیرمسلمان می‌تواند تاثیر واقعی و ملموس داشته باشد

دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • Robert اسفند ۲۶, ۱۳۹۷

    دم همشون گرم، به خصوص سلطان بریویک . sieg heil