۵ سوالی که گوگل در مصاحبه‌های استخدامی می‌پرسد

آیا به اندازه کافی باهوش و خلاق هستید؟

۵ سوالی که گوگل در مصاحبه‌های استخدامی می‌پرسد

شرکت گوگل نه تنها برای دستاوردهایش در جهان شهرت دارد، بلکه مصاحبه‌های استخدامی عجیب و غریب آن نیز به گونه‌ای است که در هیچ جای دیگری نمونه آن را نخواهید دید.

برای مصاحبه کاری لازم نیست حتما در دفتر کارشان حضور پیدا کنید و این کار از طریق اسکایپ یا حتی در کافه هم می‌تواند انجام پذیرد. اما از همه این مسایل مهم‌تر سوالاتی است که مطرح می‌شود. گوگل برای استخدام نیروهای خلاق و باهوش سوالاتی در مصاحبه‌های خود مطرح می‌کند که هر کسی توان حل آنها را ندارد.

ما در زیر ۵ نمونه از سوالات سخت گوگل را برایتان نوشته‌ایم تا خودتان را محک بزنید و ببینید آیا توان پاسخگویی به آنها را دارید یا خیر. با روزیاتو همراه باشید.

۱- توپ‌های بیلیارد

۸ توپ بیلیارد وجود دارد. یکی از آنها به لحاظ وزنی سنگین‌تر از بقیه است. به چند بار اندازه‌گیری نیاز دارید تا بدون استفاده از ترازو و وزنه بتوانید توپ سنگین‌تر را تشخیص دهید؟

۲- مرد مرده در بیابان

5 سوالی که گوگل در مصاحبه‌های استخدامی می‌پرسد

جنازه یک مرد را در حالتی در بیایان پیدا کردند که یک عدد کبریت در دست داشت. هیچ اثر و ردپایی در آنجا وجود ندارد. او چرا و چگونه مرده است؟

۳- چهار لیتر آب

5 سوالی که گوگل در مصاحبه‌های استخدامی می‌پرسد

به صورت نامحدود آب و دو بطری سه لیتری و ۵ لیتری در اختیار شما قرار داده می‌شود. با استفاده از آنها ۴ لیتر آب را به طور دقیق اندازه‌گیری کنید.

۴- خرس‌ها

5 سوالی که گوگل در مصاحبه‌های استخدامی می‌پرسد

شما یک خانه ساخته‌اید، تمامی دیوارهای آن رو به جنوب هستند. به طور ناگهانی یک خرس در جلوی شما ظاهر می‌شود. این خرس چه رنگی است؟

۵- قرص‌ها

5 سوالی که گوگل در مصاحبه‌های استخدامی می‌پرسد

پزشک به بیمار خود ۴ قرص می‌دهد: ۲ قرص از دو نوع مختلف. بیمار باید قرص‌ها را در دو مرحله بخورد: یک قرص از هر نوع را صبح‌ها و یک وعده از همان‌ها را عصرها. اگر او در اندازه و تعداد قرص‌ها تغییری ایجاد کند و بر اساس دستورات پزشک آنها را مصرف نکند، خواهد مرد. اما اشتباهی همه قرص‌ها با هم قاطی می‌شوند. او چگونه می‌تواند روند درمان خود را به درستی ادامه دهد و زنده بماند؟

.

.

.

پاسخ‌ها

.

.

.

۱- پاسخ توپ‌های بیلیارد

۲ بار وزن کردن: همه توپ‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند: دو گروه سه توپی و دو توپ در گروه سوم. اول از همه گروه‌های سه تایی را اندازه‌گیری کنید. اگر یکی از آنها بیشتر از دیگری وزن داشت، دو تا از توپ‌ها را در دست با هم مقایسه کنید. اگر برابر بودند یعنی توپ سوم نمونه‌ای است که بدنبال آن هستید. اگر دو گروه سه تایی وزنی برابر داشتند، سراغ گروه سوم که دو تایی بود بروید تا توپی که سنگین‌تر است را پیدا کنید.

۲- پاسخ سوال مرد مرده در بیابان

این سوال نشان می‌دهد که شما تا چه اندازه در بازسازی رویدادها و ربط دادن حقایق به یکدیگر هوش و خلاقیت دارید. داستان جنازه این بوده که او از هواپیمای در حال سقوط به بیرون پریده است. از آنجا که چترهای نجات محدودی برای مسافران وجود داشته، آنها با مسابقه کبریت بازی تصمیم می‌گیرند که چه کسی با چتر به بیرون بپرد و چه کسی بدون چتر. این مرد هم کبریت کوتاه نصیبش شده و مجبور شده بدون چتر از هواپیما بیرون بپرد ونتیجه آن چیزی نبوده غیر از مرگ.

۳- پاسخ سوال چهار لیتر آب

بطری ۵ لیتری را پر از آب کنید. سپس با استفاده از آن بطری ۳ لیتری را پر کنید. سپس بطری سه لیتری را خالی کنید. بطری ۵ لیتری را برداشته و دو لیتر باقی مانده را در بطری سه لیتری بریزید. دوباره بطری ۵ لیتری را پر از آب کنید. بطری سه لیتری (که فقط یک لیتر گنجایش خالی دارد) را با آب پر کنید. در بطری ۵ لیتری ۴ لیتر آب باقی خواهد ماند.

۴- پاسخ سوال خرس‌ها

سفید. فقط در قطب شمال است که همه دیوارها می‌توانند رو به جنوب باشند.

۵- پاسخ سوال قرص‌ها

خب فقط کافیست که بیمار قرص‌های باقی مانده را از وسط دو نیم کند و هر روز صبح و عصر یک نصفه از هر قرصی را مصرف کند.

منبع: brightside
۴ نظر

ورود

  • . فروردین ۲۴, ۱۳۹۸

    ممنون از مدت زمانی که برای ترجمه این مطلب گذاشتین. اما بعضی از جواب های طراحی شده، سلیقه ای و گاهی اونقدر تخیلی بود که گاهی فکر کردم نویسنده سایت منبع، مبتلا به یکی از بیماری های روانی بوده. اگه معمای تفریحی هم باشه که عجیبه اگه توی سوالات استخدام گوگل باشه.
    .
    سوال ۱: اگه قراره وزن توپ ها رو با دستمون بسنجیم، چرا فقط یک بار دو توپ رو وزن نکنیم؟ اگه وزنشون نابرابر باشه که توپ رو پیدا کردیم. اگر هم برابر باشه که دو توپ کنار میرن و بعد بقیه رو با دست وزن می کنیم. چرا مسئله ساده رو پیچیده کنیم؟ بگذریم که وزن کردن با دست، همیشه مقیاس دقیقی نیست.
    .
    سوال ۲: منطقی ترین سرگذشت برای این آدم، توفان شن هست. چند درصد احتمال داره که بعد از سقوط از هواپیما، آدم با دستی رو به آسمون فرود بیاد؟ بدن به صورت غریزی، دستها رو سمت زمین می گیره تا صورت صدمه نبینه. و آدمی با اون شرایط، اصلا چرا باید هنوز کبریت رو از لحظه پریدن تا برخورد به زمین، توی دستش نگه داره؟ گذشته از این حرفها، هیچکس با همچین قرعه ای هم حاضر نیست از هواپیمای در حال سقوط، بیرون بپره. بله، آدم می دونه که به زودی هواپیما می کشدش؛ اما بازم جرئت نداره خودش بپره. اگه داخل هواپیما بشینه و کمربندش رو ببنده، احتمال زنده بودنش بیشتره؛ به خصوص که بیابونه و کوهی در کار نیست. پس روی همون شن های نرم فرود میاد و ممکنه زنده بمونه. اینجا بود که احتمال دادم نویسنده سایت منبع، بیمار روانی بوده چون فقط همچین بیمارهایی می تونن این داستان بعید و دور از ذهن رو درباره یه تصویر ساده بسازن.
    .
    سوال ۳: جوابش منطقی بود.
    .
    سوال ۴: چیزی از کارکرد قطب نما توی قطب شمال نمی دونم اما توی اینترنت که منبعی پیدا نکردم که بگه اگه توی قطب شمال باشین، قطب نما همیشه جنوب رو نشون میده. به نظرم احتمال اینکه بشه خونه ای روی کره زمین ساخت که همه دیوارهاش رو به جنوب باشه، به صورت منطقی، تقریبا صفره.
    .
    سوال ۵: جوابش انقدرا هم پیچیده نیست؛ باید دوباره بره دکتر. به هر حال باید این کار رو بکنه. اگه نوع بیماری جوری باشه که روزانه باید دوز مشخصی به بدن بیمار برسه تا زنده بمونه چطور؟ بعضی از داروها ساخته شدن که مصرفشون، بیمار رو تازه در حالت نرمال نگه داره. و بعضی داروها رو مثل قرص اعصاب، به هیچ وجه نباید بدون هماهنگی با دکتر یکدفعه کم کرد. مگه نمک و فلفل غذاست که اینجوری کم و زیاد کنیم؟

    • علی مرداد ۱۵, ۱۳۹۸

      تو خودت بیشتر روانی هستی ک دنبال جواب منطقی میگردی

      • وحید تیر ۱۲, ۱۳۹۹

        یعنی چی ؟توخودت بیشتر روانی هستی که دنبال جواب منطقی میگردی!!!!!!ناراحتی چرا دنبال یه جواب منطقی میگرده

        • امید دی ۷, ۱۳۹۹

          بابا شماها کلا روانی هستین ک وقتتون رو میزارین برای اینجور سوالای چرت و پرت گوگل